Skip to main content
Beste,



Sinds een aantal weken ondervind ik problemen met mijn internetverbinding/router (philips router). Bij de start van de problemen brandde het lampje 'online' vooraan op de modem niet, bij het aanzetten van de router. Pas na 2x de modem aan en uitzetten brandde dit lampje en kon ik online.



Ondertussen wil ook het lampje van adsl niet meer branden bij het opstarten. Ook hier moet ik eerst de modem aan en uit zetten vooraleer dit brandt en dan nog eens 2 of 3x vooraleer het lampje online brandt.



De router werd al gereset, de kabels uitgetrokken,... maar dit had geen resultaat.



Iemand een idee waaraan dit kan liggen?



Vriendelijke groeten,



Samuel (sb270494)

Beste probeer eens de moden te resetten aan de achterkant van de moden zie reset duw er met een pen in gedurende een 15 tal seconden



De modem word dan naar de fabrieks waarden hersteld



Vergeet echter eers geen backup te maken via de maintaince functie van de modem en deze op te slaan op je PC later gebruik je deze om uw modem teug in te stellen



hiervoor surft u naar 192.168.1.1 via je webbrowser



Als het dit type modem is zoals hier onder download dan nadien de firmware en instaleer deze in je modem



http://support.en.belgacom.be/euf/assets/images/fixedinternet/installation/drivers/ARV4518HW-A-B7-FW0_81_4.bin



Philips[/i] draadloze router (3P)

























Image



Software updates worden in principe automatisch uitgevoerd.



Echter, in geval van heel oude firmware (versies ouder dan 0.80), moet u eerst een manuele upgrade uitvoeren alvorens uw modem automatisch geüpgraded kan worden.[/b]



















Image http://support.en.belgacom.be/euf/assets/images/fixedinternet/installation/drivers/ARV4518HW-A-B7-FW0_81_4.bin" target="_blank






Beste,



Ik heb dit ondertussen geprobeerd, maar het probleem is niet opgelost...



De router hier is een 2P draadloze router.





Vriendelijke groeten


Ter info: Voor de upgrade van de 2P vind je hier :http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14455


beste



al eens gecheckt of vdsl2 beschikbaar is?



http://www.belgacom.be/bwt/Login.action



indien niet mogelijk, zou je eens de lijnwaarden kunnen posten uit de philips modem?



mvg


Beste Xenne,



Vdsl2 is beschikbaar.



Hier toch mijn lijnwaarden (waar ik zelf weinig van snap):




  • Data Rate:













    Stream Type


    Actual Data Rate


    Up Stream


    512 (Kbps.)


    Down Stream


    3360 (Kbps.)


    [Go Top]


  • Operation Data / Defect Indication:




















    Operation Data


    Upstream


    Downstream


    Noise Margin


    25 dB


    16 dB


    Attenuation


    46 dB


    42 dB














































    Indicator Name


    Near End Indicator


    Far End Indicator


    Fast Path FEC Correction


    0


    0


    Interleaved Path FEC Correction


    0


    0


    Fast Path CRC Error


    1


    14


    Interleaved Path CRC Error


    0


    0


    Loss of Signal Defect


    0


    ---


    Fast Path HEC Error


    0


    0


    Interleaved Path HEC Error








beste



uw lijnwaarden zijn goed, maar als vdsl2 beschikbaar is zou ik ASAP de overstap maken, u zal veel sneller kunnen surfen aan hetzelfde tarief, u zal dan ook een andere modem krijgen (bbox2)



neem dus ASAP contact met de klantendienst (0800 22 800) en vraag de overschakeling naar vdsl2, normaal zou dit gratis moeten zijn



mvg


xenne, zou dit wel in orde zijn, ik heb er geen gedacht van hoeveel dit mag zijn?





















Fast Path CRC Error





1





14




hmm... het aantal Cyclic Redundancy Check-fouten is volgens mij een vrij onbelangrijke factor, op alle lijnen heb je daarmee wel te maken.



dit gezegde zijnde zou de TS best zo snel mogelijk overschakelen op vdsl2



mvg






Reageer