problemen bij huur film in HD

  • 20 January 2012
  • 9 reacties
  • 624 Bekeken

Deze namiddag een film gehuurd in HD, en uitzonderlijk slechte weergave. Vele keren stilstaand beeld en blokjes. Nochthans mag ik anders niet klagen, het TV kijken verloopt goed, ook in HD. Hoe zou dat komen ?

Jammer want het is zeer vervelend om naar een film te kijken met telkens onderbrekingen en stukken die wegvallen. Het was de film "Rundskop", zijn er nog mensen die met deze film hetzelfde probleem hebben gehad of ligt het enkel aan onze aansluiting ?

9 reacties

Ik heb deze film ook bekeken maar wel zonder problemen, heb je dan ook geen problemen bij het bekijken van HD programm's.
Het TV kijken verloopt meestal goed, soms wel af en toe eens blokjes, maar met de film was het heel veel. Ik kijk steeds minder in HD omdat ik ondervonden heb dat als ik kijk in HD en ondertussen programma's opneem er dikwijls conflicten zijn en programma's niet worden opgenomen.
zit je met plc (devolo) tussen modem en decoder misschien ?
Badge
Ja zal waarschijnlijk wel dat zijn gekend probleem, ken ik goed?

Gekende handelingen eens proberen.
Inderdaad PLC, geen mogelijk om rechtstreeks te verbinden.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Greetje11


Ontkoppel beide plc adaptors gedurende 15 minuten van het stroomnet. Koppel dan eerst de plc adaptor die met de b-box verbonden is en daarna die verbonden is met de decoder.

Groeten

familievandesype
Volgorde speelt eigenlijk geen rol je mag ze allebei in 't stopcontact steken, kabels van beide terug aansluiten en dan eens kort op te wit knopje drukken van de eerste en dan ga je naar de tweede (binnen de twee minuten) en druk ook kort (1sec) op het knopje. Maar ik vrees er voor dat het met storingen zal te maken hebben, dat zal greetje wel direct ondervinden als de probleemkes terug beginnen !

Mvg.
Beste Greetje11,

We hebben de film gehuurd om te testen of er iets mis is met de kwaliteit. Deze blijkt in orde te zijn. Het probleem zal hoogstwaarschijnlijk tussen de 2 PLC adapters liggen.

U kan eens proberen om één of beide PLC's op een ander stopcontact te plaatsten. Beide toestellen moeten rechtstreeks in het stopcontact zitten en niet op een stekkerdoos of een verlengkabel.

Mvg,

Eva van Belgacom.
Beste Eva,

Ik heb dit bericht geplaatst omdat ik dacht dat er iets verkeerd was met de kwaliteit van de film omdat ik deze keer toch zoveel onderbrekingen had. Maar het probleem zal hier bij ons wel liggen. Ik heb aansluiting met 2 PLC en meestal gaat alles redelijk goed. Op sommige momenten gaat het dan wat minder goed en zijn er soms nog wel eens onderbrekingen en stilstaand beeld, blokjes enzo. Maar ik heb geen andere oplossing dan te werken met 2 PLC omdat ik absoluut geen rechtstreekse verbinding kan maken met de modem/decoder.

Het is vooral als ik HD ga kijken dat er zich de meeste problemen voordoen, daardoor doe ik ook geen opnames meer in HD want dan loopt het steevast verkeerd. Maar al bij al gaat alles redelijk goed en zijn we tevreden met BGC-TV.

Bedankt voor je antwoord.

Reageer