problemen bij afspelen opnames

  • 9 February 2011
  • 3 reacties
  • 699 Bekeken

Er is sinds vrijdag een home cinema geïnstalleerd en sindsdien hebben wij onderstaand probleem:
wij kunnen geen opnames meer afspelen. Ik zie wel de lijst van opnames, met tijdsduur ernaast, als ik een opname selecteer om af te spelen, verschijnt de tijdslijn onderaan het scherm (zoals normaal) maar het programma start niet (zwart scherm) en springt terug op digtal tv. Nieuwe geprogrammeerde opnames worden wel opgenomen, zonder foutmelding, maar ook deze kunnen we niet afspelen/bekijken.
Ook de pauze functie functioneert niet meer, het beeld wordt wel op pauze gezet maar kan niet meer worden gestart.
Is er een link tussen dit probleem en de installatie van de home cinema? Wat kan er verkeerd zijn aangesloten?
na telefonisch contact met de helpdesk stellen ze voor een technieker langs te sturen, maar wij kunnen moeilijk aanwezig zijn op de uren die ze voorstellen (tijdens dag)
alvast bedankt voor eventuele tip rond bovenstaand probleem.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Die home cinema hangt toch met HDMI aan je TV neem ik aan. Je hebt waarschijnlijk meerdere HDMI-ingangen aan je TV, misschien ofwel decoder ofwel Home Cinema eens in een andere HDMI steken. Voor de goede orde eens testen of er nog problemen zijn als je de decoder met een scart met de TV verbindt. Is maar een suggestie.
Ik zie niet direct in wat dat er mee te maken kan hebben, neen. Heb je de bekabeling veranderd (van SCART naar HDMI) ?

Probeer anders de decoder eens te resetten?
Het is gelukt!
andere hdmi ingang genomen en decoder gereset.

Dankjewel voor jullie hulp!

gr

elke

Reageer