Beantwoord

problemen 2.4G BBox3


hallo, sinds vandaag hebben we problemen met het 2.4G netwerk van de BBbox3, het 5.0 netwerk werkt perfect, het 2.4G netwerk maat connectie je kan je pagina 1 maal laden maar een tweede pagina openen/ het refreshen van je huidige pagina is not done, terwijl alle geconnecteerd lijkt, zowe op mobiele telefoon, tablet als pc, gebruik je netwerkkabel werkt alles perfect en neem je de 5.0 werkt het ook allemaal perfect (5.0 kan mijn vaste pc wel niet aan, laptop wel) iemand sugesties wat het uvel zou kunnen zijn ???
icon

Beste antwoord door ThomasP 19 May 2016, 10:03

Bekijk origineel

29 reacties

Dat is inderdaad het probleem en spijtig dat het kan, (daarvoor is wifi-5 o.a. ook in het voordeel) maar ja de politie kan je daarvoor nog geen boete geven ;-)) En als ik problemen zou hebben met 1, 6 of 11 omdat er teveel opzitten en ik kan er een vrije kiezen tussen deze kanalen dan zou ik het ook doen, om van het probleem af te geraken.
Reputatie 3
Badge +1
Waarom wordt er gekozen voor kanaal 1, 6 of 11 ?

Omdat deze kanalen elkaar op geen enkele manier (of deels overlappen). Als je bv. kanaal 3 neemt terwijl alle andere mensen op 1 en 6 zitten. Storen zij jouw kanaal 3 veel harder dan jij gedeeltelijk hun kanalen. Kanaal 1 eindigt met laag vermogen op kanaal 3 en kanaal 6 begint met een laag vermogen op kanaal 3.
Om de kanalen dus optimaal te spreiden werd er afgesproken om deze kanalen te gebruiken.
Ben je hier niet met akkoord en wil je een ander kanaal nemen. Dan kan je dit doen, maar weet dat je andere mensen en jezelf alleen maar problemen geeft :)

Ik heb een foto van een schema bijgevoegd waar je het duidelijk op kan zien.

Maar als er teveel op deze kanalen 1, 5, 11 zitten zal het niet veel baten dat je u aan deze regel houdt natuurlijk en zoals regulus ook al aanhaalt kan je soms een kanaal er tussen opzoeken die een beter resultaat geeft wat ik ook heb moeten doen trouwens , want anders heb ik af en toe last dat zelf mijn wifi verbinding wegvalt !
daarmee geef je jezelf alleen maar minder problemen mee ;)
Dat deze 2, 4 GHz Wifi band op den duur propvol zit zie je ook duidelijk aan de klachten die hieromtrent komen via twitter en Facebook bijvoorbeeld.
Zoals altijd is de theorie is veel mooier dan dat de praktijk er uitziet‼
En als je nog meer grafiekskes wilt zien 🙂 => https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_WLAN_channels
Waarom wordt er gekozen voor kanaal 1, 6 of 11 ?

Omdat deze kanalen elkaar op geen enkele manier (of deels overlappen). Als je bv. kanaal 3 neemt terwijl alle andere mensen op 1 en 6 zitten. Storen zij jouw kanaal 3 veel harder dan jij gedeeltelijk hun kanalen. Kanaal 1 eindigt met laag vermogen op kanaal 3 en kanaal 6 begint met een laag vermogen op kanaal 3.
...


Dat is zoals al gezegd .. de mooie theoretische kant van de zaak want als iedereen op die banden zit dan geldt gewoon de wet van de sterkste ttz wie het grootste zendvermogen aka krachtigste signaal heeft die schopt er al de rest zo uit .. hoop dus maar dat uw gebuur geen extra straffe WiFi router staan heeft anders kan je het wel schudden op die standaard kanalen. Als ik nog maar "inssider" loop als test, dan wil je niet weten wie er hier in de omgeving zit the klooien net diezelfde standaard kanalen LOL ! .. en om de zaak nog te verzuren, de meeste breedband routers doen er nog een schepje bovenop door 5 kanalen te overspannen .. tel uit je winst .. of verlies. 😃

Reageer