Meestal heb ik geen problemen met nPVR opnames maar vandaag constateer ik 2 problemen met opnames van enkele dagen terug:
- 1 opname kan ik niet bekijken: 'Er is een fout gebeurd enz...'
- een andere opname is een film die maar voor slechts 55 minuten opgenomen is: veel te kort dus!
Andere nPVR opnames geven geen probleem.
Iemand een idee over oorzaak? Kan ik op een of andere manier toch die opnames (volledig) bekijken?
Bladzijde 1 / 1
Je kan altijd eens proberen een factory reset te doen van de decoder , kan trouwens nooit kwaad dit eens te doen.
Op ricy's blog staat de procedure in't kort beschreven ( http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec )
waarvan ik hieronder een gekopieerd stuk geplaatst heb:
Factory Reset van BGC-decoder: (Knoppen op het frontpaneel van de decoder gebruiken)
voor een Belgacom V3-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !
voor een Belgacom V4-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)
Bijkomende Opmerkingen:
♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.
♦ Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.
De decoder wist de geïnstalleerde software en haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,
de laatste firmware wordt effectief opgehaald.
groetjes,
Elsa
Op ricy's blog staat de procedure in't kort beschreven ( http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec )
waarvan ik hieronder een gekopieerd stuk geplaatst heb:
Factory Reset van BGC-decoder: (Knoppen op het frontpaneel van de decoder gebruiken)
voor een Belgacom V3-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !
voor een Belgacom V4-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)
Bijkomende Opmerkingen:
♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.
♦ Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.
De decoder wist de geïnstalleerde software en haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,
de laatste firmware wordt effectief opgehaald.
groetjes,
Elsa
Esla is ook fan van factory reset blijkbaar......
maar in geval van problemen met nPVR gaat dit waarschijnlijk weinig zoden aan de dijk brengen gezien de opnames niet op de decoder zelf staan maar opgeroepen worden vanop de servers van belgacom.
indien je geen succes kent met bovenstaande zou ik contact nemen met de helpdesk, zij zullen jou misschien een compensatie voorstellen in de vorm van credits zodat je die programma's alsnog kan bekijken
mvg
maar in geval van problemen met nPVR gaat dit waarschijnlijk weinig zoden aan de dijk brengen gezien de opnames niet op de decoder zelf staan maar opgeroepen worden vanop de servers van belgacom.
indien je geen succes kent met bovenstaande zou ik contact nemen met de helpdesk, zij zullen jou misschien een compensatie voorstellen in de vorm van credits zodat je die programma's alsnog kan bekijken
mvg
Inderdaad maar in geval van problemen doe ik altijd eerst een Factoryreset en als dit niet lukt dan heb ik veel kans dat het verder zit en anders ga je toch twijfelen en zo ben je 100% zeker en kan je de fout op een ander gaan zoeken.
Maar nogmaals het is niet omdat ik hier iets aanhaal dat je verplicht bent het te doen ik deel alleen mijn ervaringen mee en wat je er mee doet daar trek je zelf je plan mee.
Trouwens nu we er toch over bezeig zijn als ik met een probleem zit dat ik niet direct vind dan doe ik altijd een factory reset van alles beginnende van de modem tot aan de decoder en ik kan je verzekeren dat ik maar weinig de bgc helpdesk moet opbellen ik weet zelf al niet meer hoelang het geleden is.
Dus iedereen doet wat hij niet laten kan.
groetjes,
Elsa.
Maar nogmaals het is niet omdat ik hier iets aanhaal dat je verplicht bent het te doen ik deel alleen mijn ervaringen mee en wat je er mee doet daar trek je zelf je plan mee.
Trouwens nu we er toch over bezeig zijn als ik met een probleem zit dat ik niet direct vind dan doe ik altijd een factory reset van alles beginnende van de modem tot aan de decoder en ik kan je verzekeren dat ik maar weinig de bgc helpdesk moet opbellen ik weet zelf al niet meer hoelang het geleden is.
Dus iedereen doet wat hij niet laten kan.
groetjes,
Elsa.
Dat is zoals met een PC of laptop. Die moet ook al eens heropgestart worden om alle software correct in het RAM te laden. Met een decoder is dat net zo. Bij een gewone heropstart worden de belkangsrijkste functies terug ingeladen van de server. Bij een FacR wordt alle software van de decoder eerst volledig verwijderd en daarna compleet terug ingeladen van de server. Hierdoor kunnen er fouten die er ingeslopen waren terug hersteld worden. nPVR opnames staan volledig op de server, en bij fouten is het daar misgelopen. Dat kan dan dus enkel door Belgacom zelf gedaan worden. Naar de helpdesk bellen een eventueel een credit vragen voor het misgelopen programma; als je TV Favorite hebt kan je die credits ook gebruiken. Je krijgt er één per maand en kunt er max. 21 bijeensparen. Ik gebruik die er altijd voor, maar dat gebeurt toch uiterst zelden, meestal als er uitzendingen verschoven worden en niet alles erop staat.
nPVR werkt al een hele tijd correct bij mij, wat in het begin bij de opstart niet altijd het geval was (soms waren er programma's eerst later beschikbaar of helemaal niet meer). Nà het versterken van het serverpark zijn er nog amper problemen mee vind ik.
nPVR werkt al een hele tijd correct bij mij, wat in het begin bij de opstart niet altijd het geval was (soms waren er programma's eerst later beschikbaar of helemaal niet meer). Nà het versterken van het serverpark zijn er nog amper problemen mee vind ik.
Ik heb tot nu toe ook geen problemen meer met nPVR opnamen, dat is inderdaad toch al een positieve zaak.
Elsa
Elsa
Een factory reset heeft, zoals ik had verwacht, niet geholpen. De opnames zijn helaas nog steeds niet te bekijken. Weinig aan te doen zeker...
nee, er zal niet veel aan te doen zijn vrees ik... zoals gezegd contact nemen met belgacom in de hoop credits te krijgen om deze alsnog on demand te bekijken
mvg
mvg
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.