Na activering, update van modem, reset van decoder en download van de software doen zich volgende problemen voor :
- Geen zenders meer op de normale televisie ! Bij het zappen slechts enkele seconden beeld daarna is de zender onbeschikbaar.
- Ondanks dat de PC verbonden is met ethernetkabel aan de modem en de firewall uitgeschakeld is blijft Home Media Manager hangen op stap 2 met de foutmelding dat de PC verbonden moet zijn met de modem.
- Modem opnieuw opgestart, PC opnieuw opgestart, decoder reset, nieuwe installatie van programma, dit alles helpt niets.
- Zie ook nergens een optie om deze handelingen ongedaan te maken of te deactiveren zonder dat je Home Media Manager installeert, wat langs geen kanten lukt.
- Zit dus nu gewoon zonder Belgacom TV, zowel op televisietoestel als op de PC, leuk is anders....
- Na vannacht even alles enkele uurtjes uitgeschakeld te hebben blijft het probleem nog steeds hetzelfde.
Bladzijde 1 / 1
Beste Annemie,
Voorlopig stoppen we met de support op TV on PC, er zijn nog teveel bugs en we starten binnenkort met een nieuwe tool om TV op PC te kijken.
Dat u geen gewone TV meer kan ontvangen is echter niet normaal. Ik stel voor dat u daarvoor even belt naar de helpdesk (0800.22.700), dit kan tot 22u vanavond. Daar kunnen we u sneller helpen dan langs deze weg.
MVG,
Eva van Belgacom
Voorlopig stoppen we met de support op TV on PC, er zijn nog teveel bugs en we starten binnenkort met een nieuwe tool om TV op PC te kijken.
Dat u geen gewone TV meer kan ontvangen is echter niet normaal. Ik stel voor dat u daarvoor even belt naar de helpdesk (0800.22.700), dit kan tot 22u vanavond. Daar kunnen we u sneller helpen dan langs deze weg.
MVG,
Eva van Belgacom
Beste Eva,
Alvast bedankt voor de reaktie en zal straks de helpdesk wel even contacteren, want voor die upgrade en poging tot installatie werkte de normale televisie zoals het hoorde.
Mvg,
Annemie
Alvast bedankt voor de reaktie en zal straks de helpdesk wel even contacteren, want voor die upgrade en poging tot installatie werkte de normale televisie zoals het hoorde.
Mvg,
Annemie
Een mogelijkheid is de modem naar "factory default" te herstellen. Kijk hier:
factory reset is het zelfde natuurlijk van fabrieksinstelling en dit kan dan weer op twee manieren:
Daar onder advanced settings/maintenance.
factory reset is het zelfde natuurlijk van fabrieksinstelling en dit kan dan weer op twee manieren:
- hardwarematig: meestal door indrukken van knop/knopcommbinatie bvb bij de BGC-Modem BBOX2 knopje bereikbaar via gaatje. Bij Tilgin decoder ook via gaatje achteraan.
Terwijl bij de BGC-decoder V3 & V4 de knopcombinatie van drie knoppen vooraan.
- softwarematig: via software bvb BGC-Modem bbox2 via de browser "URL:192.168.1.1"
Daar onder advanced settings/maintenance.
Yep Sinjoor, dat heb ik net dus uitgevoerd, leek me de moeite om even te testen alvorens naar de helpdesk te bellen en de zenders zijn in elk geval weer beschikbaar op de normale televisie. Thanks voor de reaktie en oplossing !
Nu nog juist weer even m'n draadloos netwerkje instellen pfffff :-)
Mvg,
Annemie
Nu nog juist weer even m'n draadloos netwerkje instellen pfffff :-)
Mvg,
Annemie
Snap eigenlijk niet waarom Belgacom persé een eigen applicatie wilt ontwikkelen in samenwerking met een aantal bevoorrechte partners (ongetwijfeld) voor kijken van TV op PC. Het kan toch veel eenvoudiger met via Windows Media Center in Vista/windows 7 toegang te geven tot BelgacomTV. Of waarom niet via de Xbox360? Of Playstation3? Dan heb je direct de perfecte applicatie kant-en-klaar. In tijden dat TV content, on demand, pay per view op alle devices doorbreekt, blijven Telenet (iets minder) en BelgacomTV (heel veel) aan de decoder vasthouden ...
Vraag me trouwens ook af waarom Belgacom zo nodig - samen met Siemens blijkbaar - als testterrein schijnt te dienen voor een nieuwe gebruikersinterface. Ik heb de vorige interface niet gekend ... maar deze is onlogisch ... telkens voor elke opname moeten gaan klikken 'Opnemen', 'met of zonder marge' opties aanpassen ja /neen'. Laat me dat alstublieft één keer instellen voor enkelvoudige programma's en series, dat gewoon één of twee keer record klikken een programma of serie opneemt.
In het buitenland staan ze al veel verder. Verschillende multimediaplayers zoals Boxee, AC Ryan Playon, TiVo, Microsoft Media Room (Windows Media Center), Western Digital, Motorola (FiOs TV), ... er zijn alternatieve gebruikersinterfaces genoeg met kant-en-klare platformen voor cross-media en cross-devices omgeving.
Ik kan me nu als ik van een buitenlandse reis terugkom - vooral de VS (met Motorola - FiOs TV) en het VK (met TiVo - Virgin Media) - niet van de indruk ontdoen dat er precies een soort 'test' loopt op Belgacom van het Siemens-development-team ...
Vraag me trouwens ook af waarom Belgacom zo nodig - samen met Siemens blijkbaar - als testterrein schijnt te dienen voor een nieuwe gebruikersinterface. Ik heb de vorige interface niet gekend ... maar deze is onlogisch ... telkens voor elke opname moeten gaan klikken 'Opnemen', 'met of zonder marge' opties aanpassen ja /neen'. Laat me dat alstublieft één keer instellen voor enkelvoudige programma's en series, dat gewoon één of twee keer record klikken een programma of serie opneemt.
In het buitenland staan ze al veel verder. Verschillende multimediaplayers zoals Boxee, AC Ryan Playon, TiVo, Microsoft Media Room (Windows Media Center), Western Digital, Motorola (FiOs TV), ... er zijn alternatieve gebruikersinterfaces genoeg met kant-en-klare platformen voor cross-media en cross-devices omgeving.
Ik kan me nu als ik van een buitenlandse reis terugkom - vooral de VS (met Motorola - FiOs TV) en het VK (met TiVo - Virgin Media) - niet van de indruk ontdoen dat er precies een soort 'test' loopt op Belgacom van het Siemens-development-team ...
Mexxodus, dat is hier inderdaad reeds meerdere malen aangehaald. Bestaande software/oplossingen genoeg en dus overbodig om zelf te proberen iets halfslachtig in elkaar te boksen.
Wouter, vlgs. de reactie van Eva zijn ze daar mee bezig.....veel tijd verloren dus ! bij mij heeft het altijd gewerkt, maar handig is het zeker niet.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.