Nu al drie weken geleden viel mijn Belgacom TV tijdens het kijken van F.C. De Kampioenen plots uit, en de decoder deed vervolgens niks meer. Reset geprobeerd, op zowel de decoder als op de modem, maar dit haalde niks uit. De dag daarop de klantendienst gebeld, die voorstelde een nieuwe decoder te halen en meteen ook het Belgacom TV on PC programma verwijderde, want daar hadden ze blijkbaar problemen mee. Ik heb trouwens wél internetverbinding en alle lampjes op de b-box branden, dus.
Nieuwe decoder gehaald, die start op maar na verloop van tijd (zo'n 10 minuten) krijg ik een zwart scherm en dan niks meer. Ik heb alle mogelijke pistes doorlopen (reset, harde reset, modem gereset, kabels gecontroleerd...) maar uiteindelijk liep de (nieuwe) decoder ook gewoon vast (ter illustratie: ik heb de decoder al eens een hele avond en nacht laten aanstaan).
Opnieuw gebeld naar de klantendienst, daar konden ze via het MAC nummer op de decoder blijkbaar proberen de decoder van op afstand te registreren, waardoor ik het opstartproces niet zou moeten doorlopen. Er stond alleen niet zo'n nummer op de decoder, dus hopla, weer om een nieuwe. Ondertussen al meer dan tien telefoontjes gepleegd.
Ook bij deze (derde) decoder bleef het probleem zich voordoen dus vorige week via de klantendienst het MAC nummer doorgegeven, ik ging spoedig iets horen maar tot zover nog helemaal niks. De technische dienst erkende mijn probleem als een speciaal geval en zou het uitzoeken, maar totnogtoe heb ik nog niets gehoord.
Ik ontzie het om terug te bellen, want bij de klantendienst wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd. Men probeert duidelijk uit te zoeken of het probleem niet bij mij ligt, maar na drie decoders en geen probleem op de lijn zou het toch duidelijk moeten zijn dat dat niet zo is. Ik wacht nog even, maar indien het probleem niet spoedig opgelost wordt dan zet ik mijn contract bij Belgacom stop.
Maar in tussentijd wou ik even jullie mening horen, misschien hebben sommigen onder jullie dit ook al ervaren?
Bladzijde 1 / 1
da's inderdaad een vreemd probleem... blijkbaar heb jij alles gedaan wat je kan doen... dus de oplossing zal van de technische dienst moeten komen.
ik ontzie het om terug te bellen... dat lees ik hier wel vaker, maar begrijp ik niet echt... zou gewoon blijven bellen tot het in orde is.
succes
mvg
ik ontzie het om terug te bellen... dat lees ik hier wel vaker, maar begrijp ik niet echt... zou gewoon blijven bellen tot het in orde is.
succes
mvg
Misschien kan Eva iets forceren.....
Ik heb zonet dan toch nog eens naar de klantendienst gebeld, en daar stelde die persoon voor om de gehele lijn eens te resetten (tijdens die tien vorige telefoontjes nooit gebeurd) en warempel, dat werkte! Televisie terug tip top in orde, en ik ben weer content.
je moet soms geluk hebben van de juiste man/vrouw aan de lijn te hebben....
goed weekend
mvg
goed weekend
mvg
Beste Midsomerlover,
Goed om te horen dat de storing na veel pogingen toch in orde is gekomen.
Een prettig weekend en met vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom
Goed om te horen dat de storing na veel pogingen toch in orde is gekomen.
Een prettig weekend en met vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.