Gisteren keek ik tv en mijn decoder reageerde niet meer. De afstandsbediening stond juist (op Belgacom TV) en de batterijen waren ook niet leeg.
Ik heb de stekker uitgetrokken en toen ik hem weer in stak kreeg ik "Welkom bij Belgacom TV", daarna "Systeemupdate" en vanaf dan een blauw scherm. Ik heb de Bbox gereset, de decoder zelf (is nog een Mood 300) en ten slotte naar de Helpdesk gevraagd. Daar wisten ze precies niet goed wat ik bedoelde en/of wat het probleem kon zijn. Ik moest nogmaals de decoder resetten en na een halfuurtje zouden ze mij opbellen.
Ik werd opnieuw opgebeld en kreeg als antwoord: gezien dit een aangekochte decoder is en de garantieperiode al vervallen is, raden wij u aan om een nieuwe decoder te kopen of om er een te huren voor €6/mnd.
Vraag:
1) Heeft iemand ook al dit probleem gehad met zijn decoder, en zo ja hoe opgelost?
De manier van handelen heeft mij eigenlijk wat teleurgesteld... Maar goed, wie mij kan helpen alvast bedankt!
Bladzijde 1 / 1
Heb je al een factory reset geprobeerd via indrukken knopje in het gaatje achteraan .
Je kan in verband met resetten het één en ander vinden https:///posts/5915e45919#reset" target="_blank
Je kan in verband met resetten het één en ander vinden https:///posts/5915e45919#reset" target="_blank
beste
als dat nog een Mood 300 is (decoder van de eerste generatie) zal de wettelijke garantie inderdaad vervallen zijn. dat is nu éénmaal het nadeel van een decoder aan te kopen...
je kan nog eens proberen de decoder te factory resetten via de RESTORE button, terug aan te zetten, en als hij dan op dat blauw scherm staat een tijd te laten staan, misschien dat hij de software aan het updaten is, en dat kan een (hele) tijd duren?
succes
mvg
als dat nog een Mood 300 is (decoder van de eerste generatie) zal de wettelijke garantie inderdaad vervallen zijn. dat is nu éénmaal het nadeel van een decoder aan te kopen...
je kan nog eens proberen de decoder te factory resetten via de RESTORE button, terug aan te zetten, en als hij dan op dat blauw scherm staat een tijd te laten staan, misschien dat hij de software aan het updaten is, en dat kan een (hele) tijd duren?
succes
mvg
Kan, hij niet beter nog eens naar de technische dienst bellen en vragen of hij niet op VDSL2 kan overgezet worden? Dan kan hij een HD-decoder kopen of beter huren en tegelijk een b-box2 krijgen.
lijkt me inderdaad wel een goed idee, dan kan hij eventueel 2 vliegen in één klap slaan (nieuwe decoder, upgrade HD )
bel dus eens naar de 0800 22 700
mvg
bel dus eens naar de 0800 22 700
mvg
Alvast bedankt voor de info!
Restore (achteraan) heb ik ook al 2 maal gedaan (raadden ze mij nogmaals aan van de Helpdesk) ... resultaat bleef hetzelfde.
Ik ben echter niet zo goed op de hoogte en vraag me dus af wat VDSL2 is? En ik vermoed dat mijn tv HD niet ondersteunt of maakt dat niks uit?
P.S.: Ik ben een vrouw ;-)
Restore (achteraan) heb ik ook al 2 maal gedaan (raadden ze mij nogmaals aan van de Helpdesk) ... resultaat bleef hetzelfde.
Ik ben echter niet zo goed op de hoogte en vraag me dus af wat VDSL2 is? En ik vermoed dat mijn tv HD niet ondersteunt of maakt dat niks uit?
P.S.: Ik ben een vrouw ;-)
beste
maakt niet uit welke tv u heeft, vraag gewoon eens aan de technische dienst of u kan upgraden naar vdsl2, dan zal uw internet in ieder geval al een stuk sneller vooruit gaan.
[/b][/b]via de beschikbaarheidtest van belgacom tv (link : http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv ) kan je al een goeie indicatie krijgen of vdsl2 wel of niet mogelijk zal zijn, indien je daar krijgt dat je 2 tv's kan aansluiten én HD mogelijk is zal je op vdsl2 aangesloten kunnen worden
mvg
maakt niet uit welke tv u heeft, vraag gewoon eens aan de technische dienst of u kan upgraden naar vdsl2, dan zal uw internet in ieder geval al een stuk sneller vooruit gaan.
[/b][/b]via de beschikbaarheidtest van belgacom tv (link : http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv ) kan je al een goeie indicatie krijgen of vdsl2 wel of niet mogelijk zal zijn, indien je daar krijgt dat je 2 tv's kan aansluiten én HD mogelijk is zal je op vdsl2 aangesloten kunnen worden
mvg
2 tv's en HD zijn mogelijk, dus dat is al goed nieuws vermoed ik 🙂 Vind het echt vervelend dat ik alles zo gedetailleerd moet vragen, maar ben blij dat ik ten minste zoveel info krijg.
En wat dan ondertussen met het decoder-probleem?
En wat dan ondertussen met het decoder-probleem?
yep, dat is al goed nieuws.....als u tenminste interesse heeft in sneller internet & meer mogelijkheden wat tv betreft.
wat uw decoder betreft.... dat is een ander paar mouwen.... je kan nog probleren wat ik hierboven schreef, maar ik vrees dat je misschien wel een nieuwe decoder zal nodig hebben, je kan er dan één huren of kopen....maar ik zou dan ook van gelegenheid gebruik maken om mijn internet up te graden naar vdsl2. dan zal je veel sneller kunnen surfen, en zal je ook HD uitzendingen kunnen bekijken (nadat je evt. een nieuwe tv gekocht hebt)
maar het zou natuurlijk kunnen zijn dat men u al op vdsl2 gezet heeft, in combinatie met een mood decoder... daar heb ik van hieruit natuurlijk geen zicht op. maar vdsl2 is enkel mogelijk met een modem B box 2, dus als u die niet heeft zit u zeker nog op adsl
mvg
wat uw decoder betreft.... dat is een ander paar mouwen.... je kan nog probleren wat ik hierboven schreef, maar ik vrees dat je misschien wel een nieuwe decoder zal nodig hebben, je kan er dan één huren of kopen....maar ik zou dan ook van gelegenheid gebruik maken om mijn internet up te graden naar vdsl2. dan zal je veel sneller kunnen surfen, en zal je ook HD uitzendingen kunnen bekijken (nadat je evt. een nieuwe tv gekocht hebt)
maar het zou natuurlijk kunnen zijn dat men u al op vdsl2 gezet heeft, in combinatie met een mood decoder... daar heb ik van hieruit natuurlijk geen zicht op. maar vdsl2 is enkel mogelijk met een modem B box 2, dus als u die niet heeft zit u zeker nog op adsl
mvg
Heel hartelijk bedankt voor de hulp en de info!! :)
Ik weet wat te doen!
Groetjes
Ik weet wat te doen!
Groetjes
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.