Probleem : beperkte ruimte voor opnames

  • 6 September 2011
  • 25 reacties
  • 2024 Bekeken

Wanneer alle opgenomen programma's verwijderd zijn, blijk ik nog steeds maar 45% vrije ruimte te hebben volgens de decoder. Ik heb dus maar de helft van de opnameruimte ter beschikking.

Wat kan de oorzaak en mogelijke oplossing zijn?

25 reacties

mss gewoon eens de decoder uitzetten 30 sec wachten en heropstarten

na 3 minuten krijg je terug beeld en kan je zappen voor alle andere afstandbedieningsfuncties werken terug ongeveer na 13 min.
Alvast bedankt voor de reactie. Maar misschien toch even laten weten dat ik alle voor de hand liggende en misschien iets minder vanzelfsprekendheden al heb toegepast. Knipogen
Reputatie 7
Badge +1
Ook een factory reset van de decoder ?
Een factory reset is zowat het enige waar ik me nog niet aan gewaagd heb. De reden : tegenstrijdige berichten. Normaal gezien zouden opnames op de schijf onaangeroerd blijven, echter werd er her en der al eens beweerd dat mensen opnames verloren na het toepassen van deze handeling.

Het is ook niet bepaald een fijne gedachte om alles opnieuw gaan in te stellen. Ik denk maar aan de ongelooflijk lange tijd die erin gekropen is om alle zenders op de gewenste plaats te zetten. (dat zou overigens efficienter kunnen, dat terzijde)
ik heb al eens een factory reset gedaan, opnames bleven behouden, zendervolgorde bleef behouden, maar ik heb het ook al anders gelezen, dus voorgaande komt zonder garantie. ik moet ook zeggen dat ik een factory reset nog niet veel problemen heb weten oplossen.

succes als je het doet

of bel anders eens naar de 0800 22 700, zij kunnen misschien eens decoder uit systeem halen en er terug insteken, maar of dat iets gaat oplossen????

mvg
TER INFO: Ik heb al veel factory reset uitgevoerd op de decoder V4 en tot nu toe nog geen opnames kwijt gespeeld , met de decoder V3 die ik nog veel langer heb en al veel meer factory resets op uitgevoerd heb en dit ook zonder verlies van opnames.
Dus ik denk dat er dan nog een andere reden zal meespelen als je opnames verliest want hiervoor heb ik het al veel te veel uitgevoerd om ieder keer geluk gehad te hebben! (Ook wat zendervolgorde betreft)
Goed, dan zal ik mij eraan wagen. Ik heb een V3, dus ik veronderstel : Stekker eruit, even wachten 'Power', 'Menu', 'OK' samen indrukken en wachten tot er iets verschijnt dat aangeeft dat een reset is gebeurd?

Alvast bedankt voor de hulp trouwens.
Inderdaad:

Factory Reset van BGC-decoder: (Knoppen op het frontpaneel van de decoder gebruiken)

voor een Belgacom V3-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los

dit alles en meer vind je hier (als het je interesseert) : http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec
Ik heb dit 25 minuten geleden gedaan. Op het scherm prijkt "Welkom Belgacom TV" en het groene lampje 'signal' staat te branden, maar verder kan ik niets doen. Is dit niet ongewoon lang? Er lijkt niets meer gaande te zijn en ik kan momenteel niets doen. Ook niet uitschakelen.

PS : De link heb ik reeds opgeslagen bij de favo's, handig!
Reputatie 7
Badge +1
Ik vreesde vroeger ook voor verlies van opnames op de HDD bij een factory reset. Nadat mij hier uitdrukkelijk bevestigd werd dat dat niet zo was, heb ik het nu al een paar keer gedaan met succes, zonder verlies van gegevens, wat ook logisch is, want bij een factory reset wordt gewoon alle software op de decoder gewist en compleet terug ingeladen vanop de server. Een gewone heropstart is veel minder drastisch denk ik.
Reputatie 7
Badge +3
dit kan inderdaad to 40 minuten duren voor een factory rest als er een volledige software update aan te pas komt bij een V3

Gewoon even geduld hebben en de decoder zijn werk laten doen.

Na 45 minuten is hij er inderdaad doorgekomen. Zenders zijn behouden, data is niet verloren. Wat inderdaad niet onlogisch is gezien de bovenstaande uitleg.

Helaas, het probleem is niet opgelost. Ik heb nog steeds maar de helft van de opnameruimte vrij.
Reputatie 7
Badge +3
Dan is je decoder waarschijnlijk defect , harde schijf

Best bellen naar 080022700 technische dienst , daar een omruil nummer vragen voor een nieuwe decoder


Is er dan echt geen andere manier te overwegen oplossing dan de factory reset?

Een omruiling lijkt me zo drastisch en komt gezien serie-opnames ook bijzonder ongelegen. Dan is het ook weer afwegen; De decoder omruilen voor een nieuwe V3 of overgaan tot de aankoop van een (lomp en cheap ingeklede, dat terzijde) V4, vanwege een aantrekkelijkere opslagcapaciteit? De laatste optie lijkt me ook niet zo ideaal, aangezien mijn decoder nog niet eens 2 jaar oud is en er slechts 2 jaar garantie is op gekochte modellen. Stel je voor ... Gezien de wel vaker voorkomende problemen met de decoders, vind ik die garantie te kort. En de harde schijf mocht gerust wat meer zijn, voor beide modellen.
Mss de reactie van Eva van belgacom even afwachten ik weet ook niet of er nog andere manieren zijn om dit op te lossen maar Eva kan het voorleggen aan het technisch team en mss hebben die dan een oplossing!
Je kan ook een persoonllijk bericht sturen aan Eva.

Laat het ons in ieder geval weten wat de eventuele voorgesteld oplossing was als je wilt.
Beste Esteban,

Ik vrees dat uw decoder inderdaad defect is.
Na alle hulp die u geboden is door mijn medeposters, zijn alle acties uitgevoerd die u kan uitvoeren.
Aangezien de harde schijf van uw decoder een fysiek apparaat is, en weinig tot niets met onze software te maken heeft,
is een factory de enige mogelijke oplossing.
Kan u mij in een privébericht uw abonnementsnummer doorsturen.
Via deze nummer kan ik u een omruilingsnummer doorsturen voor de decoder.

Mvg,

Eva van Belgacom.
Is het mogelijk een V4 te huren ipv een V3 ?
Reputatie 7
Badge +1
Interessante vraag....
Reputatie 7
Badge +3
Normaal gezien is dit mogelijk.

Ik heb enkele maanden mijn decoder V3 moeten gaan omruilen wegens defect , heb een V4 gevraagd en deze mee gekregen in de Belgacom Boetiek.

Mocht het zijn dat ze zeggen dat ze er geen in vooraad hebben , dan bestel je eerst online een V4 in huur deze wordt dan thuisbezorgd.

https://admit.belgacom.be/WCE/ESW/wizard/startWizard/salesChannelName/eShop/productId/hbs_tv_hard_dec4_r/salesSegmentName/HBSRES


Dan ga je de defecte gewoon inleveren met het omruilnummer.


mvg,

Patrick
Ik ga deze week mijn defecte V3 omwisselen voor 'n V4. De Belgacom-technieker die langskwam, zei dat ze daar in sommige winkels moeilijk durven over doen en ik in dat geval gewoon naar 'n andere moet gaan. Volgens hem maken ze er in de klantvriendelijke fillialen geen probleem van om een decoder om te ruilen (indien op voorraad) wanneer je er daar plots mee staat. Andere fillialen maken daar blijkbaar een heel gedoe van ... 'k Ben eens benieuwd.
Reputatie 7
Badge +1
Ik ook ! De V4 heeft niet alleen een grotere harde schijf (320GB) maar ook dubbel zo veel RAM en een snellere processor. Over het uitzicht kan je moeilijk redetwisten, dat is een kwestie van smaak.Knipogen

Ik hou mijn V3 hoofdzakelijk om zijn 2 scartpoorten, die ik beide gebruik voor 2 DVD-HDD-recorders, zo kan ik belangrijk opnames en ook nPVR-opnames versluizen naar die recorders en bewaren zolang ik wil (of tot zolang die recorders niet kapot gaan...).
Laat je even weten hoe vlot die omruiling ging en in welk filliaal dit was? Succes.
defecte decoder omruilen zou geen enkel probleem mogen zijn, en gewoon vragen naar het nieuwste model. bij de concurrentie kost dit €50 en is dit een contractverlenging, gelukkig doet belgacom niet mee aan dergelijke wansmakelijke praktijken...

mvg
De omruiling ging zo goed als probleemloos, ik moest enkel wachten tot er weer een nieuwe lading binnen kwam. Ik kan de V4 trouwens aanraden.


Het verhaal van de concurrentie klopt echter niet. Dat weet ik uit eigen ervaring.
een kennis van mij kreeg bij defect toch geen nieuw type mee hoor, maar zal misschien wel van telenet servicecenter afhangen.

je kan er bij telenet wel voor kiezen het nieuwste model aan te schaffen, maar dan is het ook weer €50 activatiekost én nieuw jaarcontract

mvg

Reageer