probleem bbox2

  • 15 September 2011
  • 27 reacties
  • 2095 Bekeken

Beste,

Ik heb thuis een bbox2 staan , nu is er mij vandaag iets eigenaardigs opgevallen.

Als iemand belt valt mijn internet uit. en toont het bij de adsl stats training.Tevens is er veel ruis op de lijn als je aan het bellen bent .

Nu ik denk dat dit komt omdat er tussen de dsl splitter en de plaats waar de lijn binnekomt nog een telefoon is aangeschakeld.we hebben namelijk een verlengkabel tussen ons ventilatiesysteem zitten voor de telefoon, zodat deze uitkomt bij onze pc.

Maar als ik de bijgevoegde documentatie bekijk merk ik toch ook op dat je eerst de telefoon neemt vooraleer je de lijn voor dsl verder neemt. heeft iemand misschien een idee hoe dit op te lossen?


ik heb al geprobeerd de stekke voor de telefoon en de verlenging van de draad te wisselen , zonder enig succes .

voor de verduideling zal ik nog even schetsen wat de situatie nu is.

binnenlijn ---telefoonstekker-----stekker voor verlenging van de telefoondraad------5-6 adapter------dsl splitter --------router---pc




27 reacties

dankjewel voor de moeite die je hierin hebt gestoken!
Beste Tim,

Ik hoop dat Ricy, je heeft kunnen helpen bij al je vragen.
Indien er nog steeds storingen zijn mag je mij dit laten weten.
(Het wegvallen van DSL tijdens telefonie heeft idd. bijna altijd te maken met een fout op de binnebekabeling.)

Ook bedankt naar Ricy om zon hulp te zijn op dit forum.

Mvg,

Eva van Belgacom

Reageer