probleem afstandsbediening

  • 4 May 2012
  • 2 reacties
  • 349 Bekeken

ik kan niet meer van zender veranderen, nochtans andere knoppen zoals TV-guide, menu en digital TV werken wel nog altijd.

Heeft altijd goed gewerkt, waarschijnlijk heb ik op een verkeerd knopje gedrukt.

2 reacties

heb je al eens een factory reset gedaan van je decoder want dit kan nooit kwaad van dit zelf af en toe eens te doen mss is het daarmee opgelost.

zie hiervoor op ricy's blog: ==>>> http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec

hieronder heb ik dit stuk uit zijn blog gekopieerd:










Factory Reset van BGC-decoder: (Knoppen op het frontpaneel van de decoder gebruiken)
voor een Belgacom V3-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

voor een Belgacom V4-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)

Bijkomende Opmerkingen:
♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.
Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.
De decoder wist de geïnstalleerde software en haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,
de laatste firmware wordt effectief opgehaald.

omtrent afstandsbediening kan je ook vinden op zijn blog moest het na de factoryreset nog niet werken:

http://bgctv.skynetblogs.be/#afstandsbediening

groetjes,

Elsa


is terug OK. Het probleem zijn de bovenste 2 knoppen TV (rood lichtje) en Belgacom (blauw lichtje).

Waarschijnlijk heb ik per ongeluk op de TV knop gedrukt. Ik heb toen wel 100x op de knopjes gedrukt om het terug goed te krijgen want ik dacht wel dat daar het pobleem was. Uiteindelijk heb ik het opgegeven.

Nu ben ik pas deze avond terug thuis en met 2x te drukken op de TV toets sprong hij nu wel over naar Belgacom. Alles in orde. Ik begrijp er niks van maar toch bedankt voor de reactie.

Reageer