Beantwoord

Privenummers + nummers uit buitenland blijven bellen

  • 23 March 2017
  • 3 reacties
  • 1006 Bekeken

Hallo

Ik wordt al maanden (...) constant gebeld door verschillende nummers, is het een privenummer, of nummers uit Oostenrijk, Luxemburg, USA... noem maar op ik heb het allemaal gehad. Elke keer dat ik van 1 'stalker' af ben (want ja, ze bellen mij echt elke dag, maakt niet uit wat uur) komt er binnen enkele weken een nieuwe bij. De meest recente is een prive nummer die mij ondertussen al 2 weken aan een stuk belt. Ik 'rejecte' de oproep 1 keer, en de persoon belde mij direct terug. Deze keer werd er een korte voicemail achtergelaten (meestal zijn er voicemails maar zonder geluid en 2 seconden lang). Het was een Hollandse vrouw maar geautomatiseerd "u wordt doorverbonden"...
Ik word er gek van! Wat kan ik doen?
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door CindyD 23 March 2017, 16:47

Bekijk origineel

3 reacties

Dat heeft mijn vader dagdagelijks voor daarnet is er nog ene binnen gekomen, zeker niet op reageren of beter gezegd zeker niet naar terugbellen of het kan je wat geld kosten.
Reputatie 7
Badge +6
Je kan eventueel, als het je echt te gortig wordt, de betalende optie 'anonieme opoepweigering' laten activeren, dan belt het zelfs niet meer als iemand 'anoniem' belt.Of het betalen van de prijs daarvoor opweegt tegen de voordelen, moet ieder voor zich uitmaken, natuurlijk. Je kan dat via MyProximus.
De discussie is hier ook al gevoerd, waarom het zo gemakkelijk is nummers te blokkeren op een smartphone en blijkbaar zo moeilijk op een vaste lijn.
In dit topic vind je een reactie van een Proximus medewerker over het niet kunnen blokkeren van oproepen uit het buitenland:
nl.forum.proximus.be/telefonie-13/oproepen-vanuit-buitenland-blokkeren-37831
Reputatie 4
Badge +2
Hoi Amber,

Helaas kan je bij Proximus enkel je nummer laten aanpassen om dit op te lossen.

Meer info kan je vinden op :

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_unwanted_calls_or_sms/particulieren/support/mobiele-telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/ongewenste-oproepen-of-sms-en.html

Onze excuses voor het ongemak.

Mvg, Cindy

Reageer