Beantwoord

praktische vragen nieuwe decoder


Reputatie 3
Badge +1
Ik heb nog maar van gisteren mijn nieuwe decoder geïnstalleerd, dus zit nog met wat praktische vragen die ik niet onmiddellijk in de handleiding zie staan.

- herinnering: is er een mogelijkheid om de instelling hiervan aan te passen? Vroeger kwam de herinnering echt bij het begin van een programma, nu krijg ik al 10 minuten voor de start een herinnering, en dan nog eens 5 minuten, en dan nog eens 2 minuten vooraf. Dat is wat teveel van het goede.

- opnames: Kan je ergens zien aan welk percentage van opnames je zit? En heb ik het goed dat er maar 50 uur langere opnames kunnen? Is er daar een manier om die langere opnames nog te verlengen?

- volgende programma's: vroeger kon je met het pijltje naar beneden gaan terwijl je een programma aan het bekijken was, en dan zag je de volgende programma's op die zender. Als ik nu met het pijltje naar beneden ga, zie ik de huidige programma's op de andere zenders. Is de enige optie nu om naar de tv gids te gaan om de volgende programma's te zien, of heeft iemand daar toevallig een trucje voor gezien?
icon

Beste antwoord door Elsa 23 April 2016, 19:42

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Ondertussen al een extra vraag: bij zoeken in de shop, kan je niet meer schrijven met je afstandsbediening? Ik kan nu enkel nog maar de letters 1 per 1 aanduiden op het scherm, wat veel trager gaat dan gewoon de nummering van je afstandsbediening als toetsenbord te gebruiken...
- herinnering:
denk niet dat je dit kunt veranderen toch niet dat ik weet.

Opnames :
PVR -> opnames -> pijltje naar links -> lange termijn -> L.termijn xx% gebruikt

- volgende programma's :
gewoon op TV guide knop drukken en dan met de pijltjes [◄OK►] door de lijst schuiven voor de programma's die gepasseerd zijn of nog moeten komen

-shop zoeken:
via de pijltjestoetsen rond de OK knop de karakters selecteren.
Evy je zegt
- herinnering: is er een mogelijkheid om de instelling hiervan aan te passen? Vroeger kwam de herinnering echt bij het begin van een programma, nu krijg ik al 10 minuten voor de start een herinnering, en dan nog eens 5 minuten, en dan nog eens 2 minuten vooraf. Dat is wat teveel van het goede.

Daar heb je 100% gelijk in vroeger was dat tiptop in orde 1 minuut voor de uitzending had je de herinnering, simpel en handig.

[Edit Wim: zin verwijderd wegens grof taalgebruik.]

En zal het jullie bewijzen dus vraagje aan al de forumgebruikers willen drie waarschuwingen op 10 minuten waarbij je iedere je bakje moet nemen om het te twee te keer te annuleren om naar die zender te gaan???
Je moet er ons niet van overtuigen maar wel Proximus hé :-)))
Reputatie 5
Badge +3
Inderdaad vroeger was het gemakkelijker om met pijltje beneden de volgende programma's op de actuele zender te consulteren, nu moet je de tv gids passeren.

Mvg
Beste Wim heb vraagje voor u ik lees in mijn tekst het volgende:
[Edit Wim: zin verwijderd wegens grof taalgebruik.]

Had graag van u woordje uitleg van u betreffende grof taalgebruik snap niet goed wat ik daar verkeerd heb gezegd, graag uitleg erover of moet ik mijn tekst hier terug plakken met de vraag aan de forums gebruikers wat heb ik verkeerd gezegd????????
Iedereen die mij leest weet dat ik altijd correct bent op dat gebied en lig op mijn lever betreffende de tekst die verwijderd is. Uitleg A.U.B
Reputatie 7
Badge +6
Iedereen die mij leest weet dat ik altijd correct bent op dat gebied en lig op mijn lever betreffende de tekst die verwijderd is. Uitleg A.U.B
Ik stuurde je in dit verband een privébericht.
Mvg,
Wim
ik heb zelfs al de melding gehad van herinnering , -1 minuut, dat is straf hee negatieve herinering weet niet meer hoe dat kwam
ook vind ik het te vroeg die herinnering te krijgen
THX Wim voor je antwoord en snap je reddering betreffende die zin.
Die zin of die onzin " that's the question" Shakespeare :-))
Reputatie 3
Badge +1
Sorry voor alle vragen, maar ik heb er nog eentje: kan je niet meer zien hoelang je korte opnames nog bewaard worden? Je ziet wel wanneer het opgepakt werd, maar vroeger zag je onmiddellijk staan "nog xx dagen beschikbaar", dat vind ik nu niet meer terug?
Het is eigenlijk nog een melding die je krijgt als je maar enkele dagen meer hebt voor die vervalt met het aantal resterende dagen.
Best dat je wat voor u een belangrijke opname acht direct kiest voor lange termijn optie kiest (36 maanden) zodat je zeker bent ze niet te verliezen.
Reputatie 3
Badge +1
Klinkt niet echt handig... Dank voor de uitleg en de tip, Elsa!
Reputatie 7
Badge +3
Sorry voor alle vragen, maar ik heb er nog eentje: kan je niet meer zien hoelang je korte opnames nog bewaard worden? Je ziet wel wanneer het opgepakt werd, maar vroeger zag je onmiddellijk staan "nog xx dagen beschikbaar", dat vind ik nu niet meer terug?
Als je in de opgenomen programma's naar links gaat en dan "korte termijn" selecteert, dan zie je de overblijvende dagen staan. Maar al e een programma nog maar 5 dagen kan bekijken, dan krijg je onderaan je scherm een dikke balk te zien met de waarschuwing en het advies om "korte termijn" te selecteren. Je zal het binnenkort wel zien als die promofilmpjes van Proximus hun looptijd bijna voorbij is. :8
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar als ik series opneem en in de planning al "lange termijn" selecteer, dan kan ik minder programma's gelijk opnemen. Dan krijg ik steeds "conflict oplossen". Negeer ik het, dan staan ze weer onuitwisbaar in de conflictenlijst.

Reageer