Skip to main content
Beste,



We zijn hier thuis al jaren klant bij belgacom en we beschikken over een BBox-2 met 2 gehuurde decoders voor 2 Televisies.



We hebben ook telefoonlijn bij belgacom en internet.



Sinds kort ben ik naar boven verhuisd op mijn kamer waar geen internet aansluiting voorzien is.



Ik heb mijzelf dus powerline adapters aangeschaft die je gewoonweg in je stopcontact moet steken en dan een kabeltje erin van adapter naar je Computer.



Ik heb snel beveiligd internet ermee boven en ik ben zeer tevreden.



Maar ik speel nogal graag online video games als hobby dus het internetverbruik is nog al van de iets hogere kant.



Nu mijn echte vraag: We hadden nooit last van storingen op de televisies of eender wat.



Maar nu sinds ik hier boven zit met mijn computer en deze adapters blijft onder de televisie veel hangen.



er komen veel meldingen : deze zender is tijdelijk niet meer beschikbaar soms wel 7 tot 8x op 1u tijd.



Als je dan van post veranderd en terug naar de post gaat waar je kjikt is het voorbij maar paar minuten later gebeurd het weer.



Nu het gekke is als ik mijn computer af heb staan en ik ga dan TV kijken gebeuren deze storingen niet.



Dus nu denk ik dat het gewoon aan die adapters liggen maar ik heb geen zin om een internetkabel tot boven te laten aanleggen.





Enig idee hoe ik dit kan oplossen?



Nog mensen die dit voor hebben gehad?



Laat het me weten aub.





MVG wouter.





EDIT: We zijn al eens een nieuwe BBox komen halen omdat we dachten dat het daar aan lag.



Netjes een gratis nieuwe BBox gekregen maar de storingen blijven duren.

Dus als ik het goed begrijp gebruikt je de homeplugs voor je pc dus de homeplug aan de bbox(verbonden met PC1 uit of PC2 uit) is niet veranderd van plaats en alleen de tweede homeplug adapter die verbonden is met je PC is verandert van plaats en sindsdien heb je last gekeregen op TV gebied.



Nu weet ik niet of je beide decoders verbonden zijn via utp kabel of is er één decoder verbonden met utp waar je geen last ondervindt en de tweedde decoder mss ook verbonden met bbox via homeplugs en heb je op deze nu af en toe problemen?.





Wat je wel al zeker mag doe is de decoder mwaar je problemen hebt al een factory resetten zoals beschreven op de blog van ricy: http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec





en waarvan ik hier het stuk uit gekopieerd heb:































Factory Reset van BGC-decoder: (Knoppen op het frontpaneel van de decoder gebruiken)

voor een Belgacom V3-decoder

trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken

Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"

tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.

(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)

.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !



voor een Belgacom V4-decoder

trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken

(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)

Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"

tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.

(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)







Bijkomende Opmerkingen:

♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan. Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling. De decoder wist de geïnstalleerde software en haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk, de laatste firmware wordt effectief opgehaald.




Als de decoder op 0:IP blijft hangen heb je geen verbinding met het TV-netwerk, en dan is een factory reset van de modem (bbox) altijd aangewezen.




groetjes,



Elsa




Reageer