Beantwoord

Port forwarding

  • 10 December 2017
  • 5 reacties
  • 723 Bekeken

Wil een webserver bij mij thuis opstellen op poort 80. Op dit apparaat draait ook al een DDNS-service.
Heb ondertussen via myproximus poort 80 gedeblokkeerd, het apparaat een vast IP gegeven. Via dit apparaat kan ik succesvol ping uitvoeren naar bvb www.google.be.

Forwarding regel ingegeven op BBOX 3, instellingen opgeslagen en BBOX herstart.

Resultaat: NOPPES! Iemand die me helpen kan?

Als ik de nodige kleine aanpassingen doe achter een TELENET-modem gaat het als een fluitje van een cent ....
Wat mis ik?
icon

Beste antwoord door ThomasP 11 December 2017, 12:46

Bekijk origineel

5 reacties

ik begrijp het mss verkeerd maar staat je telenet modem daar ergens tussen of bedoel je dat het via telenet wel lukt en via Proximus niet.

bij portforwarding dient er niet veel ingesteld te worden op de bbox3
ext. begin port bv 80
ext end port 80
int port 80
en TCP of UDP of beide

je gebruikt toch een vast ip (als je die vast aan je vast apparaat toegekend hebt) buiten hdcp adres pool van bbox3 dus hoger dan 192.168.1.(128 ....enz...)

als je de bbox2 hebt, die ondersteunt die geen NAT loop back zoals de bbox3, dus zou je uw apparaat moeten proberen te bereiken in dit geval via je mobiele 3g verbinding of bij iemand anders, maar ik veronderstel dat je de bbox3 hebt.

ook eens kijken via myproximus of er geen CGNAT gebruikt wordt maar normaal gezien is dit bij de bbox3 niet meer het geval.

zie voor uitleg > CGNAT
Hallo,

Enige wat ik mis heb gedaan was een vast IP te kiezen kleiner dan 128... Dat heb ik gedaan, maar werkte nog niet...
Bij het verder lezen van je antwoord, heb ik idd geprobeerd om via 3g te benaderen ... En met succes.

Nu, neem daar nog geen totale vrede mee omdat ik dat niet normaal vind...
Dus om verder te gaan: hoe los ik op dat ik binnen het netwerk waar die server staat (dus achter de bbox in huis) mijn webpagina kan bekijken ZONDER het lokale adres op in te geven. Dat zou toch ook moeten gaan. Bij Telenet gaat dit alvast eenvoudig.

Alvast bedankt!
Ik begrijp het ook niet goed want als je met het wan ip-adres van je bbox3 werkt op poort 80 zou dit ook moeten lukken want de bbox3 ondersteunt NAT loopback dus met de url= wanipadres:80 zou je de server op je lokaal netwerk moeten kunnen bereiken net als je die via 3g hebt kunnen bereiken.
Ter bijkomende info:
als het echt niet lukt kan je altijd ook eens de vraag ondertussen stellen op het bevriend userbase.be/forum waar er ook genoeg zitten die heel veel van netweken en de bbox3 afweten.
Reputatie 7
Badge +6
Bert, houd er rekening mee dat poort 80 standaard geblokkeerd wordt door Proximus. Je kan deze openzetten via je MyProximus. Meer info hierover op deze pagina.

Nadat je dit hebt gedaan is portforwarding natuurlijk ook nog noodzakelijk. Er staat wat extra info hoe dit te doen ook op onze FAQ pagina. Als je deze correct instelt mag je hier geen problemen mee hebben.

Wat je ook altijd kan doen, als je een NAS of webserver thuis draait, is deze in DMZ zetten op je bbox. Dit maakt het vaak ook wat eenvoudiger.

Ik heb alvast ook even je internetsessie (PPP) gereset. veel succes en houd ons op de hoogte!
Deze poorten had ik al opengezet.
Martin, hartelijk bedankt voor de reactie!!!!

Reageer