Poort 50500 open zetten

  • 20 July 2014
  • 2 reacties
  • 160 Bekeken


Ik kocht onlangs een NAS (Netwerkschijf), met een ingebouwde functie om deze van buitenaf te benaderen (cloud functie). Daarvoor moeten er echter poorten worden geopend. Het gaat om poort 80, 443 en 50500.


De NAS hangt aan een D-LINK router, die het internet door krijgt van de Belgacom BBOX2.


Zoals te zien, heb ik al heel wat entries geprobeerd, zowel via de software van de BBOX2 als van de D-LINK (DD-WRT).











Wanneer ik dan een test uitvoer via http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/, merk ik dat enkel poorten 80 en 443 open zijn. Voor de poorten 80 en 443 had ik de optie 'Basic' bij technisch profiel onder mijn e-services geactiveerd. 50500 blijft gesloten, wat ik ook probeer.





Iemand die ziet wat ik verkeerd doe?

2 reacties



De NAS hangt aan een D-LINK router, die het internet door krijgt van de Belgacom BBOX2



ik veronderstel dat je bedoelt dat je een pppoe sessie opstart in je D-link, (ook aan je Ip adressen te zien in je d-link) dan moet geen portforwarding instellen op je bbox2


Je bbox2 zit in het 192.168.1.x subnet en je dlink onder 192.168.0.x : je bbox kan helemaal niet doorlinken naar het subnet van je dlink, want je subnet mask staat op 255.255.255.0... Op deze manier kan het helemaal niet werken.



alles gebeurt toch via de Dlink hij gebrukt toch zijn bbox infeite als modem zijn nas hangt toch op de bbox en moet dit ook werken want die poort blijft toch al dan niet geblokkeerd onafhankelijk hij via de bbox of via de d-link gaat .


Of heb ik die 'blijkbaar niet' dan verkeerd geïnterpreteerd op mijn vorige vraag ! waar ik veronderstel dat dit het antwoord was op : dan moet je geen portforwarding instellen op je bbox2


Ik zou dan toch liever de D-link als switch gebruiken (bekabeld dus) maar niet al access point . Maar ieder doet zijn goesting

Reageer