pluim voor service en extra vraagje

  • 26 January 2012
  • 18 reacties
  • 771 Bekeken

  • Apprentice
  • 4 reacties
/files/8d42b6d156/b-box2_status.png 724x1024

18 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Vermoedelijk is de afstand tot de straatcabine te ver (tusen de 1000 en 1400m)

Dit houdt in dat u een profiel van 12/1Mbit krijgt.


Eventueel een met BGC contact op te nemen om dit na te kijken.
Ik denk dat de afstand nog groter is tot de staatcabine.

Profiel 12/1 is voorzien van 1000 tot 1400 meter.

Aangezien zijn Downstream Training Margin maar 9.2dB bedraagt zal een hoger profiel niet mogelijk zijn.

Misschien beter overschakelen naar comfort abbo.

Mvg Jerom
Wat krijg je als resultaat als je de volgende test doet
die je vindt op mijn blog hier => haalbare snelheid

Mvg.
Hallo,

Als trouwe klant van belgacom,zou ik je toch 1 ding willen mededelen zoals ( de zon is gratis en de regen ook )

Als je de volgende maand je factuur krijgt van belgacom,ga je zeker die pluim terug vragen.

De hardware wat men krijgt,zoals de decoder en de bbox is voorlopig gratis

Maar als je de volgende maand je facktuur bekijkt zie je dat je voor de VDSL aansluiting wel gaat betalen en nadien de andere onkosten die er nog bij komen elke maand ook afgerekend word

Wij hebben internet Faforiet met VDSL en BBOX met belgacom tv en telefoon + een extra huur decoder en betalen 145 euro per maand.

gewoon even controlen

Groetjes Francois

PS wij vragen al jaren met veel trouwe klanten naar extra duitse zender die er maar niet komen


ik weet niet waar je dat haalt, https:///people/2344bdd62e

factuur zal gewoon hetzelfde blijven... maar aangezien hij maar 12/1 profiel haalt zou hij beter z'n abo downgraden naar comfort al of niet met optie onbeperkt, bij dat abo zit wel maar 1 mailbox en geen gratis domeinnaam. er is een swapcost van €6,20 en er gaat een nieuw jaarcontract in

mvg
Aan Francois 12984, als je enkel Internet Favoriet, telefoon & Belgacom TV met extra huur decoder hebt, dan zou ik toch eens contact opnemen met de facturatiedienst van Belgacom. Hiervoor 145 € per maand, dat is absoluut niet mogelijk. Indien je wel voor dit zoveel hebt moeten betalen dan kan je terecht een correctie vragen van je factuur. Dat zal zéker en vast nagekeken en gecorrigeerd worden. Een vergissing is altijd mogelijk maar dan volgt er wel een rechtzetting van de ontrecht aangerekende kosten.
@ Francois 12984

Kun je die "andere onkosten " even verduidelijken a.u.b.

Mvg Jerom
Reputatie 7
Badge +1
Met Classic (incl. slimme diensten) Mobile Comfort15 + Mobile Internet Comfort on GSM+Call to all countries (GSM)+Internet Comfort+TV Favorite (incl. 5,40€ voor een extra boeket) kom ik momenteel aan 90,66€ per maand. Hoe iemand aan 145€ per maand komt zonder GSM abonnementen moet je een échte krachttoer doen Francois...zéker dat het niet voor 2 maanden is ?
Reputatie 2
Badge +1
@Jerom: bedankt voor de correctie... heb het ook meteen aangepast... heb precies nog wat last van een jetlag :(
@ricy: excuseer voor de late reactie. Hier is het resultaat van de beschikbaarheidstest (zonder mijn tel.nummer)

Resultaat van de beschikbaarheidstest
























Product Internet Favorite
Lijnnummer 05366----
Status Beschikbaar
Technologie VDSL2
Staat er niks bij van het aantal tv's en hoeveel in HD zoals hieronder aangegeven?

• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel) <=== Dit is waarschijnlijk hetgeen je hebt, dus 12 Mbps download.

• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)

• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)

• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 of 50 / 6 profiel)

Die snelheden hebben niks te zien met je Internet Abonnement-snelheid

Op mijn blog vind je ook wat meer uitleg hieromtrent => haalbare snelheid

en daar staat ook de link
zoals hier => • https:///posts/c55eb352d4
Waar het verschil duidelijk uitgeleg wordt.

Je zou eventueel kunne downgraden naar :
start----15/1,5 Mbps of Comfort--15/2,5 Mbps
Dan heb je wel maar één mailaccount met verschillende aliassen.


hij heeft wellicht de nieuwe test gedaan, deze zegt enkel welke technologie er beschikbaar is

de belgacom tv beschikbaarheidstest geeft aan hoeveel tv's je kan aansluiten, en daar kan je dus ook het te verwachten profiel uit afleiden

mvg
Ik heb profiel 2 ( kan TV aansluiten waarvan 2 HD), heb momenteel abonnement internet favoriet - tv favoriet - tefefoon & mobile.

Volgens wat ik uit dit topic kan afleiden heeft het geen enkel nut dat in internet favoriet blijf houden en zou ik geen snelheid inleveren door over te schakelen naar internet comfort met behoud van TV favoriet. Ik heb onlangs mijn abonnement vernieuwd, zou het dan nog mogelijk zijn om over te schakelen naar internet comfort zonder bijkomende kosten of moet ik wachten tot mijn abonnement opnieuw op vervaldag komt ? Ik wil wel eerst heel zéker zijn dat ik geen snelheid moet inleveren.

Bij speedtest volgende resultaten : download : 15.60 Mpbs - Upload 1.84 Mbps - Ping 25 ms.

Bij beschikbaarheidstest Belgacom : 2 TV waarvan 2 HD.

Dank bij voorbaat voor de informatie.

downgrade kan ten alle tijde, is er wel altijd een swapcost van €6,20 aan verbonden. deze zal je echter snel terug verdiend hebben

andere consequenties van een downgrade: geen gratis domeinnaam meer (indien actief vooraf opzeggen), maar 1 mailbox ipv 4, niet limietloos (maar bij comfort kan je evt de optie onbeperkt nemen)

mvg
Bedankt voor alle informatie omtrent een eventuele downgrade. Maar als ik alles een beetje evalueer, dan blijf ik toch best alles houden zoals het nu is en wie weet, volgend jaar worden er geplande grote werken in onze straat uitgevoerd, (Aquafin en andere) naar het schijnt ook tegelijkertijd ook door Belgacom zullen er dan werken uitgevoerd worden. Misschien zal mijn profiel dan ook verbeteren, want momenteel ben ik één van de weinige in de straat die reeds VDSL2 hebben. Dus wij mogen zéker tevreden zijn met de huidige situatie. Bedankt voor de ontvangen informatie.

ik heb de andere test ook eens uitgevoerd en ik kan inderdaad twee tvs aansluiten, waarvan 1 in HD => 12/1 profiel.

Weet iemand of Belgacom van plan is om overal de volle capaciteit te kunnen aanbieden tegen een bepaalde periode. Overal glasvezel bvb?
Reputatie 7
Badge +1
Koffiedik kijken vrees ik....
@ Greetje, je kan natuurlijk ook ten alle tijde terug upgraden op het moment dat je lijn op hoger profiel gezet wordt. enige consequentie is dat er telkens een nieuw jaarcontract ingaat.

@ FWA belgacom is niet bezig met glasvezel
wel zou de snelheid kunnen opgekrikt worden door plaatsing van VBB's (vdsl boast box), deze brengt de klant dichter bij de ROP.
ook zijn er concrete plannen om de snelheid op te drijven dmv vectoringtechnologie, voor meer verdere info verwijs ik u gaarne door naar https:///posts/12623f1b17

mvg

Reageer