PLC adapters voor belgacom tv en internet

  • 5 January 2012
  • 10 reacties
  • 2972 Bekeken

Goeiedag,



Ik heb vernomen in vorige onderwerpen dat je de plc adapters wel kan gebruiken voor internet op voorwaarde dat je ze niet gebruikt voor TV.


Maar wat als je nu 2 sets koopt? 1 Set voor internet en 1 Set voor tv?

Kan iemand me hierbij helpen?

Mvg Dimi

10 reacties

Dit is inderdaad mogelijk met twee sets te werken zonder dat ze elkaar storen.

Je laat als het ware een devolo met de andere negocieren door een druk op de knop van de eerste devolo en dan direct erna een druk op de knop van de tweede devolo. Dan hebben ze een unieke sleutel aan elkaar toegekend waardoor een tweede set met andere sleutel deze niet meer kan storen.

De PLC-adapter (ethernetadapter via het elektriciteitsnet) opnieuw initialiseren



Met deze procedure kunt u uw PLC-adapters herinitialiseren ingeval zij onderling niet meer optimaal communiceren (d.w.z. als het lampje Image met het huisje niet groen brandt).
  1. Laat de adapters aangesloten op het elektriciteitsnet en druk gedurende 20 seconden op de knop naast de kabelingang (d.w.z. tot het voedingslampje Image uitdooft). Doe dit voor beide adapters in gelijk welke volgorde.
  2. Als de adapters geherinitialiseerd zijn, moeten ze opnieuw geconfigureerd worden. Maak daarom de kabels van de adapters los en verwijder ze uit de elektrische contactdozen.
  3. Sluit beide adapters aan op twee elektrische contactdozen die zich bij voorkeur in eenzelfde lokaal bevinden (d.w.z. in gelijk welk lokaal).
  4. Druk op de knop die zich naast de kabelingang van een van de adapters bevindt (eenmaal drukken volstaat). Beeld -Druk op de knop die zich naast de kabelingang van een van de adapters bevindt
  5. Druk vervolgens op de knop van de tweede adapter (ook hier volstaat eenmaal drukken).
  6. De adapters zullen nu opnieuw geconfigureerd worden. Zodra het lampje Image met het huisje permanent groen brandt, is de configuratie voltooid en kunt u de toestellen opnieuw op hun oorspronkelijke plaats aankoppelen (vergeet niet de kabel weer aan te sluiten).

U bezit een 3de of 4de adapter
  1. Sluit de adapter aan in hetzelfde lokaal als een van beide andere adapters (gelijk welke).
  2. Druk op de knop van de reeds opnieuw geconfigureerde adapter (eenmaal drukken volstaat).
  3. Druk vervolgens op de knop van de 3de of 4de adapter (ook hier volstaat eenmaal drukken).
  4. Wacht even tot het lampje met het huisje Image van de 3de of 4de adapter groen brandt.
  5. Sluit de adapters opnieuw op hun oorspronkelijke plaats aan en vergeet niet de kabels opnieuw aan te koppelen.


Badge
Vraagje @ricy,

Configureren is dat dan het zelfde als of je ze voor TV gebruikt, en ze kiezen zelf een andere frequentie dan? als ze elkaar niet storen?

Ik ben ook wel benieuwt? (bij mij zijn die voor TV soms gevoelig voor storingske van andere adapters etc...) Als je dan met 2 sets zit?


Mvg,
Badge
ah ze kennen ellkaar zelf een sleutel toe, nu begrijp ik het.

zo dat ze elkaar niet storen.

Alvast dank

Mvg,
Het is ook mogelijk om met de software "cockpit" van de devolo's een uniek paswoord (sleutel) in te stellen op beide devolo's zodat ze enkel met elkaar negocieren en niet negocieren met een een ander paar dat met een ander paswoord werkt.
Reputatie 6
Badge +3
Dag dimi

Ik gebruik de Devolo's zowel voor internet als voor tv. Voor tv ga je 1 Devolo stekker moeten verbinden met de tv poort, de andere adaptor in het stopcontact naast je decoder. Voor de andere set, sluit je gewoon 1 Devolo op de netwerkpoort van de B-box 2 modem/router. De andere in de buurt van de computer, waar je de netwerkkabel aansluit op je computer. Wachtwoord instellen is niet nodig.


Groeten

familievandesype

Als je zegt" een paswoord instellen is niet nodig" bedoel je dat het automatich ook gaat, maar als je manueel wilt dan kan je dit via de cockpit software en kan je die zelf kiezen in het andere geval wordt er automatich ene gegenereerd, maar ieder netwerk IPTV en IP moet wel een appart paswoord hebben anders kunnen ze elkaar storen.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Ricy

Bij mij lukte het gewoon direct. Ik heb gewoon de standaard installatie procedure uitgevoerd.

Groeten

familievandesype
Inderdaad dat lukt, maar het is maar gewoon om aan anderen duidelijk te maken dat elk paar als het ware opéén afgesteld moet woden (via passwoord encryption) omdat ze hierdoor elkaar niet zouden beinvloeden.
want als je bvb je modem full routed zou zetten heb je geen twee paar nodig die per paar geencrypt zijn en heb je aan 3 devolo's met dezelde encrryption voldoende.

mvg
Reputatie 7
Badge +1


Ik heb mijn Ruckussen vervangen door devolo's, omdat ik die al 3,5 jaar had. Na wat uitproberen (stopcontacten wisselen) werkten die heel goed, dus hou ik nu de Ruckussen als reserve. Ik heb enkel soms een lichte blokjesvorming als er een PVR-opname start en ik gelijktijdig naar een (andere) HD-zender kijk. maar dat is maar een fractie van een seconde en het gebeurt héél zelden..dus ben ik er toch heel tevreden over. Toch heb ik de indruk dat dat Ruckusadapters iets meer speelruimte hebben en minder storingsgevoelig, omdat je nogal wat klachten hoort over Devolo's. Directe ethernetkabel zal uiteindelijk wel het stabielste zijn, maar dat was voor mij geen optie. Ik heb van in het begin Ruckusadapters gebruikt en heb er nooit problemen mee gehad, maar ik denk wel dat Devolo's minder stroom verbruiken. de voet van de Ruckusadapters worden behoorlijk warm, zowel zender als ontvanger, wat bij devolo's amper te voelen is. Bovendien nemen ze minder plaats in en zijn ze minder zichtbaar. Maar zoals hier al gezegd, je weet nooit op voorhand of je storingen gaat hebben. Oudere spaarlampen (op dezelfde stroomkring) kunnen de oorzaak zijn (ook bij mij, tot ik een andere stopcontact nam voor de ontvanger).

Reputatie 7
Badge +1


Heb eens navraag gedaan naar het type Devolo's dat bij Belgacom aangeboden/verkocht wordt; hierna haar reactie:



Betreft: PLC-adapters



Beste sinjoor73,



de PLC's die je bij Belgacom kan verkrijgen, zijn de 200AV Plus, dus 200Mbps.



Mvg,

Eva

Reageer