PLC Adapters problemen

  • 21 December 2011
  • 8 reacties
  • 2349 Bekeken

Badge
Beste,

Al iemand meegemaakt?

Wij hebben 2 decoders V3b en V4. ik had stilstaand beeld op V3B in HD, gewone uitzendingen ok.

De V4 speelde goed.IK zit met PLC adapters. Plots had ik door dat de lampjes niet meer flikkerden, van de PLC adapter voor de 2de tv met de V3B decoder lampjes branden wel groen.

Heb eerst decoder gereset, geen oplossing. Dan PLC Adapters opnieuw geinitialiseerd en het probleem was opgelost.

Storing in PLC adapter? of ik dacht stoing in elektriciteits net?

Ik plaats dit omdat ik het eigenaardig probleempje vond.

Mvg,

Peter 18474Schamen

8 reacties

Dat is wel iets dat veel voorkomt want de plc's kunnen door allerlei redenen gestoord worden.

wat niet belet dat het nog eens mag gemeld worden en een reden te meer om als je kan werk met vaste bekabeling al moet je netwerkkabel langs buiten leggen. (je vrouw kan hem nog gebruiken als wasdraad ;-))

mvg
Badge
@ricy,

Bedankt voor de reactie,

PLC Adapters gevoelig voor andere draadloze signalen, en of toestelen die je ervoor kunt aansluiten op de stroom? (Denk ik?)

Ja rechtstreeks met kabel is natuurlijk altijd best dat is zeker.( kan dat echt geen kwaad kabel buiten?)

Maar hebben terug bijgeleerd,


Mvg,

Peter 18474


Electromagnetische stralingen kunnen inderdaad de boosdoeners zijn zo heb je ook spikes op het stroomnet.
De oorzaken hiervan zijn onder ander te zoeken in slecht ontstoorde elektrische apparaten zoals frigo's, diepvriezers lichtdimmers, stofzuigers, boormachines, slechte kontakten in verdeeldozen (vonken trekken zoals het ook genoemd wordt) starters van TL-lampen of oude TL-lampen die zoals in de volksmond gezegd wordt "aan het flikkeren zijn".

Dan heb je ook de plc's zelf de ene zal een betere afscherming en filtering hebben dan de andere.
In ieder geval plc's zullen vroeg of laat wel eens roet in het eten strooien en het is trouwens altijd beter van zo weinig als mogelijk toestellen ergens tussen te zetten want de algemene regel telt hier ook "een ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel".

Maar in ieder geval eens je weet dat het met initialiseren kan opgelost worden, is het ook vlug opgelost al kan je dan wel PVR opnames onderbreken natuurlijk.

mvg,

PS: ik heb zelf ooit bij iemand heel, heel en heel lang moeten zoeken ivm problemen met zijn plc's en 't was bijna altijd rond het zelfde uur 's avonds dat de problemen zich voordeden tot ik opeens dacht aan zijn gebuur die ik ook kende en wist dat dit een knutselaar was die van alles en nog wat deed met metaal, en inderdaad het was door zijn lasapparaat die hij bijna ieder avond gebruikte toen hij thuis kwan van zijn werk en begon te knutselen.

En er zijn er nochthans die bij hoog en bij laag beweren dat je niet kan gestoord worden door iets dat voor je teller (verdeelkast) gebeurt op het net !!!!
Heb sinds 1 maand Belgacom-tv.
Heb 3 toestellen en 3 Plc-adapters.
Zie ruitjes.
Loop sinds 1 maand gedurig deze adapters te herconfigureren.
Mijn vrouw verklaart me zot.
Belgacom zou deze rommel niet meer mogen aanbieden.
Of bestaat er een geheime truc ?
Gr, Dirk.
Als je blijft problemen hebben met PLC's en je kan de storingsbron niet achterhalen (dit is ook niet altijd zo evident om die te vinden) dan kan je mss proberen in de bgc boetiek van ze om te ruilen met Ruckus (wifi draadloos ) systeem, want naar het schijnt zijn er daar minder problemen mee.

je kan altijd het één en ander terug vinden voor wat meer uitleg op de blog van ricy

http://bgctv.skynetblogs.be/#plc

en voor ruckus ook

http://bgctv.skynetblogs.be/#ruckus

Elsa.


Ik gebruik ruckussen en heb daar nog nooit problemen mee gehad. Werkt perfect!
Dit is inderdaad wel gekend dat er meer problemen zijn met devolo's maar er zullel ook mensen zijn die zullen antwoorden dat hun devolo's perfect werken en er nog nooit problemen mee gehad hebben. Het hangt altijd van de lokale situatie af in huis.

Maar volgens de vele reacties op dit forum en vele andere forums kan je wel algemeen stellen dat ruckussen wel het beter doen dan ddevolo's want je kan dit ook concluderen uit vele reacties van mensen die overstappen van devolo's wegens problemen naar ruckussen dat hun probleem daarmee opgelost is en dat de ruckussen goed werken.

Maar zeg nooit nooit! 100% zeker ben je echter nooit, maar het is wel het proberen waard.

groetjes,

Elsa.
ik werk hier thuis met 3 devolo's voor 2 tv's en heb nog nooit problemen gehad.

mvg

Reageer