plc adapter enkel voor een 2de toestel

  • 20 February 2012
  • 10 reacties
  • 876 Bekeken

Hallo

We hebben hier thuis 2 tv's allebei zijn ze aangesloten via de kabels. Maar de kabel die onder de grond is getrokken naar mijn kamer werkt niet meer, nu is het heel moeilijk om een nieuwe kabel te trekken naar mijn kamer. Is het mogelijk om enkel de tv naar mijn kamer draadloos te maken met 1 plc adapter. Of moet ik er 3 hebben de duo voor de andere ook draadloos te maken en 1 voor de extra tv in mijn kamer.


Dank u


Glenn

10 reacties

met een duo heb je voldoende, de tv die verbonden is met kabel kan zo blijven werken

1 plc aan de modem, de andere aan de tv.

als je een Ethernetadapters Duo koopt bij belgacom aan de prijs van €75 krijg je 2 stuks, dus voldoende om 1 tv aan te sluiten. andere blijft gewoon werken via kabel

let wel, vele factoren waar je niet steeds vat op hebt kunnen de werking van deze toestellen verstoren, de meest betrouwbare verbinding tussen decoder en modem is nog steeds een kabel, al lijkt de jouwe het nu ook begeven te hebben?

mvg
Reputatie 5
Badge +3
Uw eerste TV blijft met de kabel aangesloten, de TV op de kamer draadloos met plc of ruckus (duo) aansluiten. Zie hieronder de link:

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14017/~/installatie-van-de-plc-adapter-(ethernetadapter-via-het-electriciteitsnet)
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb persoonlijk alleen ervaring met Ruckus, en dat werkt hier perfect al 2.5 jaar lang. Lachen
Hangt echter ook af van je persoonlijke situatie, bv. werkt de Wifi op jouw kamer ? dan zal de Ruckus zéker ook werken. Blijkbaar zit je toch op het gelijkvloers (kabel onder de grond) met zowel de modem als de 2 TV's. Dus verwacht ik geen problemen met de Ruckus. Met de PLC's moet je het ook afwachten welke apparatuur er nog op die stroomkring aangesloten is den ik.
en ik heb persoonlijk alleen ervaring met plc (voor 2 tv's) en dat werkt hier al 1,5 jaar lang perfect.

dit gezegd zijnde, ik ben er me bewust van dat er allerlei factoren zijn die de werking van plc's kunnen verstoren, dus kabel is en blijft de beste optie (maar voor mij was dat geen optie)
mvg
• @ Sinjoor nu weer iets anders nu merk terug op dat de post die xenne geplaats heeft dat die horizontale shuifbaar daar te zien is !!! ik had al opgemerkt dat ik soms de shuifbaar zag en daarom dacht ik dat het alleen was als je een post aan het editten was dat je die baar zag maar nu zie ik ze ineens weer !! kijk eens of je die ook hebt nu als je naar deze post surft ttz eerste post van xenne hier juist boven.
Mvg
neen hoor, dat is gewoon getypt op het forum...

mvg
Heb je dan "vaste opmaak" gekozen als letter opmaak want ik vind het raar dat er bij u een horizontale schuifbaar staat en bij de anderen vind je die niet terug, 't moeilijk om uit te leggen hoe dit komt
Dit is met opmaak "Alinea" als letter opmaak en nu is die horizontale schuifbalk niet te zien , dus ik heb de oorzaak gevonden maar eigenlijk zou dit geen rol mogen spelen welke letteropmaak je kiest en zou de schuibaar altijd moeten te zien zijn als de tekst te groot wordt.
de horizontale schuifbalk werkt bij mij ook niet, hoe komt dat?ik kan dus niet alles lezen.
Reputatie 7
Badge +1
wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

Reageer