Skip to main content
Ik ondervind sinds afgelopen maand problemen met mijn internet, ik heb namelijk elke 5 seconden een ping spike waardoor dingen zoals gamen onmogelijk worden(zie afbeelding). Ik heb al meermaals contact opgenomen met de klantendienst, deze vertellen mij telkens om de bbox te resetten en dan later terug te bellen als dit probleem voort blijft gaan. Zoals ik al vermeld had, is dit probleem al een tijdje aan de gang en ben ik dus radeloos. Ik ben altijd al verbonden geweest via kabel. Het ligt niet aan mijn pc of de kabel, vermits dit probleem zich niet voordoet op een ander netwerk. Iemand enige advies voor dit probleem?



Dag Jarne,



Kan je mij via privé bericht ook het lijnnr of klantennr bezorgen?

via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Gr.



J
misschien eens je vraag stellen aan noc@skynet.be
Jarne,



ik zie allesinds geen lijn probleem. Heb je al eens naar een ander ip adres gepinged?



MVG,



Wim
Dit is naar google.com, nog steeds ervaar ik hetzelfde probleem. Het is overal hetzelfde, zoals ik eerder had vermeld, maakt dit gamen voor mij onmogelijk, terwijl dit mijn hobby is.







Met vriendelijke groeten

Jarne Van Ransbeeck
Indien je als primary DNS server 8.8.8.8 en secundary DNS server 8.8.4.4 instelt ( ipv de proximus DNS servers) op je pc wat geeft ping dan als resultaat
Heb je al eens met een ander toestel gepinged bij je thuis?
@Francklin heb dit gedaan, zelfde resultaat qua ping spikes.

@Wim VL, ik heb met 2 verschillende laptops gepinged naar verschillend ip adressen, zowel wireless als kabel treden de ping spikes op. Wireless heb ik de minder stable ping wat normaal is, maar hetzelfde patroon van ping spikes.



Met vriendelijke groet

Jarne Van Ransbeeck
Kan je eens een traceroute doen om te zien waar de vertraging zich voor doet?
Ik hoop dat ik het zo goed heb gedaan, anders zal ik het opnieuw doen! Ik heb het vaker gedaan omdat het resultaat niet consistent is, waarschijnlijk omdat het telkens rond 5 seconden spiked.











Met vriendelijke groet

Jarne Van Ransbeeck
Je vertraging treedt op bij een server die niet meer van proximus is. Ik ga je probleem verder escaleren naar ons engineering team, maar ik kan niet beloven dat die veel gaan kunnen doen.
ook eens de test gedaan naar google.com

code:

2 11 ms 13 ms 10 ms 2a02:a03f:1601:5000::
3 11 ms 11 ms 12 ms ae-54-150.iarstr3.isp.belgacom.be [2a02:a000:1:ff71::1]
4 10 ms 9 ms 11 ms ae-12-1000.ibrstr5.isp.belgacom.be [2a02:a000:1:fff8::]
5 12 ms 11 ms 11 ms 2001:9b8:6773::6774:5054:1728
6 * * * Request timed out.
7 16 ms 17 ms 16 ms 2001:4860:1:1:0:1:0:3c
8 17 ms 22 ms 17 ms 2001:4860::1:0:d0c6
9 20 ms 19 ms 20 ms 2001:4860::8:0:cb93
10 19 ms 19 ms 24 ms 2001:4860::c:4000:d9ac
11 20 ms 19 ms 18 ms 2001:4860::1:0:cd12
12 24 ms 19 ms 19 ms 2001:4860:0:1::1c81
13 22 ms 20 ms 20 ms ams15s30-in-x04.1e100.net [2a00:1450:400e:807::2004]

Hmm.. lastige situatie, hopelijk is er een oplossing mogelijk.



Met vriendelijke groet

Jarne Van Ransbeeck
Ook eens een testje gedaan, misschien een verschil bij de topic starter



overal rond de 17 ms


Nog eens een test gedaan, het resultaat is altijd anders:



Nu spiked het bij een server van jullie.
Hey kzealos,



Hier de feedack van onze engineering :



Met een traceroute naar Google kunnen we niet veel doen aan het probleem van de klant.



Lag-spikes zijn meestal een probleem voor “gamers” daar deze lag-spikes ervoor zorgen dat ze ‘gedood’ kunnen worden voordat de klant zijn tegenstander heeft kunnen opmerken (in het spel).



Kan van de klant verkregen worden over welk game het juist gaat, welke de IPv4 en/of IPv6 adressen van de ‘problematische’ servers zijn?



Mvg,



AndyM

Reageer