Skip to main content
Ik heb al verschillende keren met Proximus gebeld over onderstaand probleem maar krijg geen gehoor.

Ik heb namelijk ondervonden dat ik geen sms berichten kan ontvangen van andere personen die een iPhone hebben. Ik heb de optie mobiel data niet aangevinkt op mijn iPhone omdat ik een pay and go kaart heb met nog veel krediet dus ik neem voorlopig geen abonnement. Onlangs had ik telefonisch contact met een specialist van Apple en deze vertelde mij dat het "ontvangen en versturen" van SMS berichten de taak is van de provider en niet van Apple. Dus vermoed ik dat er ergens in de instellingen van pay and go een optie aangevinkt is om smsen die via imessage verstuurd niet door te geven aan personen met een iPhone die een pay and go kaart hebben. Ik ken namelijk nog andere personen met een iPhone die ook een pay and go kaart hebben en die hetzelfde probleem hebben als ik.

Blijkbaar ligt het probleem wel bij Proximus want als ik op mijn GSM de optie "mobiel data" opzet, dan komen de smsjes WEL binnen. Het kan toch niet zijn dat personen met een iPhone mij eerst moeten bellen om te vragen of mijn optie “mobiel data” open staat. Mijn iPhone steeds op “mobiel data” NEEN omdat ik niet wil dat hij ongewenst opdaten uitvoerd op kosten van mijn pay and go kaart.

Waarom worden de sms berichten van een willekeurige iPhone steeds niet afgeleverd op mijn iPhone met pay and go kaart? Dit is zeer vervelend. Zelfs als ik thuis ben en internet heb via wifi, krijg ik de smsen NIET aan. Het is precies dat Proximus mij wil verplichten om een abonnement te nemen!!! Kan iemand mij helpen want Proximus stuurt mij van het kastje naar de muur.

Bij voorbaat dank.
Dag Herman,



Dit klinkt alvast als een erg frustrerende zaak, wil je hierbij alvast graag helpen! Kan je ons het betrokken nummer bezorgen via een privébericht, kan je starten via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679



Groetjes, Nicky

Reageer