Vraag

Pay and Go Easy

  • 20 June 2016
  • 7 reacties
  • 2406 Bekeken

Ik kocht onlangs verkeerdelijk een Pay and Go Max kaartje voor mijn oude moedertje. Ik heb die dan met de GSM laten omzetten naar Pay and Go Easy omdat de 15 € dan zouden kunnen dienen als 'krediet' dat een jaar geldig is. Groot is mijn verbazing dat dit toch niet gelukt is en dat ze nu Pay and Go + geworden is ... hoewel mijn moeder nog geen enkel gesprek met dit simkaartje heeft gevoerd heeft ze enkel nog de initiële 2 € aan belkrediet. De 15 € gaat op 25 juni verloren (een maand na ingebruikname): de omzetting naar Pay and Go Easy is dus niet doorgevoerd...

Ik vraag mij ook af of bij herladen het geld dat je op een Go+ kaartje zet vanaf nu wel als 'krediet' geldt en dus een jaar geldig blijft (de bonus is maar 31 dagen geldig begrijp ik, maar het krediet hopelijk wel een jaar??)... Heeft iemand hier een duidelijk zicht op aub?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Dit zijn de voorwaarden bij betaalkaarten :
Alle prijzen zijn inclusief btw. Tarieven: € 0,30/min., € 0,12/sms, € 0,50/MB. De oproepen worden gefactureerd per seconde vanaf de 61e seconde. Herlaadbonus: de sms’en, belminuten en MB zijn geldig tot de volgende herlaadbeurt van minstens € 10, met een maximum van 31 dagen. Bellen en sms’en naar alle netwerken in België, uitgezonderd speciale nummers (votingnummers, 0900 enz.). Proximus behoudt zich het recht voor om de levering van de dienst te beperken en/of het contract op te schorten en/of te beëindigen wanneer het sms-verbruik per maand regelmatig tien (of meer) keer hoger ligt dan het gemiddelde verbruik van alle gebruikers van het onbeperkte aanbod.
Bedankt sinjoor76, maar daarmee weet ik nog niet of het bedrag van de herlaadbeurten effectief 'kredieten' zijn die je een jaar lang mag gebruiken.

(Met Pay and Go Max was dat niet het geval, met Pay and Go Easy wel...maar ze zijn bij Proximus zodanig 'klantvriendelijk' dat bij wisselen van Max naar Easy de 15 € die ik betaald heb niet telt als 'krediet' en dat die dus na een maand verloren gaat. Ook bij de (zonder daartoe een keuze te hebben) overgang naar Go+ werd die 15€ niet gerecupereerd...ik ben ze dus gewoon kwijt.)
Reputatie 7
Badge +1
De herlaadbeurten zijn helaas niet overdraagbaar naar de volgende maand.
Zaternag naar de regionale 'belgacom' winkel geweest.
Tja met een nieuw nummer thuisgekomen voor mijn 12 jarige zoon, Pay & go max, steek kaartje in , 2 euro krediet. Even schrikken maar bon 15 euro Pay & Go Smart, doch 2 euro krediet.....

Wou geen max, dus nog voor ik saldo gebruik dacht ik , eigenlijk is pay & go + beter, dus geef ik 1911 op en verander nog voor eerste gesprek naar pay & go plus. Daarna #120# of was het #121# gedaan, maar weg was de bonus, dus bye bye internet voor een maand en bye bye bonusminuten, enkel 2 euro krediet....... balen is me dat....
Het veranderen van tariefplan is niet transparant.... wordt een zaakje voor de helpdesk.
.
Reputatie 7
Badge +3
Dat kunnen ze in de teleboetiek toch aanpassen. Ik heb mijn pay & go tariefplan destijds ook eens laten wijzigen. Tip: ik neem mijn belkrediet altijd met mijn Premiumpunten, dat kost niets. Eéns per jaar voor 15€ bestellen.
Reputatie 5
Badge +2
Als je Pay & Go Max hebt, dan krijg je voor je geld een bundel van minuten, sms'en en internet en geen belkrediet. Pay & Go+ is voordeliger, want je krijgt bij een herlaadbeurt de maandelijkse bonus (beter dan bij Max) én je belkrediet voor een jaar.

Als je gaat van Max naar Easy, dan moet je eerst een nieuwe herlaadbeurt doen vooraleer je de voordelen van Easy ook hebt. Aangezien Max geen belkrediet bevat, kan je die ook niet meenemen. Je mag dan zoveel veranderen van tariefplan, zonder nieuwe herlaadbeurt geniet je niet van de voordelen (bonusminuten, sms'en, internet) van je nieuw tariefplan. Bonussen kan je niet overdragen van het een tariefplan naar het ander, ook al is het binnen de maand.

Conclusie: schakel je over op Pay & Go+, herlaad dan opnieuw en geniet van de bonus met belkrediet. Dit moet je zeker doen als je van Max komt (geen belkrediet). Zo niet, bel je enkel met het initieel krediet van 2 euro. Wanneer je Smart of Easy hebt en overschakelt naar Pay & Go+, behoud je je belkrediet (Smart en Easy hebben immers belkrediet) en hoef je niet per sé direct te herladen. Hoe dan ook is Pay & Go+ altijd voordeliger.

Mvg
Aan Motivator
Waarom kan Pay & Go Max me initieel niet zeggen hoeveel extra belminuten ik heb via #120 of 121# ?
Of ben ik die informatie bijster geraakt door meteen van tariefplan over te schakelen ?
Waarom moet ik meteen herladen als ik nog maar net geactiveerd ben ? Om mjn (hopelijk) nieuw gesommeerd saldo te zien misschien ?
Waarom krijg ik niet netjes een sms berichtje om me een overzichtje te geven vd stand van zaken (sms, krediet, extra belminuten en vervaldatum ?) als ik van tariefplan verander ?
Het is een goede zaak dat er nu nog alleen + wordt aangeboden .... pfff al die ellende.
Het zal base of scarlet worden, als scarlet het integreert in zijn bundel spring ik mee....en wordt het een abo zoniet wordt het base..

Dankzij onze minister van telekom, de zoon van die vd spoorwegen vroeger, ben ik op zijn in het nieuws aangehaalde "misbaksel site" gekomen. .De website die pleegt vergelijkingen te doen komt met nonsens advies af (althans als je de keuze van prepaid en postpaid open laat) .....In zijn antwoord komt hij met voorstellen af die je helemaal niet geselecteerd hebt en weet dat ding niet wat uw prioriteiten zijn. Hoe meer je aanvinkt hoe meer absurd je antwoord wordt......je geraakt er alleen maar meer door verward...... wat een fars is me dat. Zijn bijdrage om ons te leren bezuinigen ? Wou ook eens interessant uitpakken zoals VD Lanotte. Het is niet echt gelukt. Had best zijn gans cabinet laten testen vooraf...de sufferd. Kan iemand de stekker bij hem uittrekken want hij spiegelt ons een fata morgana voor

Reageer