Beantwoord

Papieren factuur versus milieu

  • 8 December 2016
  • 3 reacties
  • 186 Bekeken

Beste,

Enkele puntjes:

1.- Ik vind het niet leuk om 's morgens gewekt te worden door een SMS. (ik zit soms met de late shift en slaap daarom een beetje langer 's morgens)
Voor 1 keer zou ik het nog kunnen begrijpen maar geen 4 keer. Ik spreek dan over de blijvende 'herinneringen' die Proximus stuurt.
Nu kan U wel zeggen: > Maar ik ben ook van wacht en moet bereikbaar zijn in noodgevallen.
Dus stop aub met die herinneringen!

2.- Op de website vond ik alleen een formulier dat ingevuld dient te worden als ik mijn facturen in de toekomst elektronisch wil ontvangen.
Er was geen enkele optie die me toestond om te zeggen: "Ik hou mijn facturatie liever op papier". (Misschien heb ik erover gekeken?)

3.- Ik wil wel iets doen voor het milieu maar dan op een andere manier: Door minder frequent die papieren rekeningen te ontvangen.
Bv. Stuur alleen een papieren factuur indien het bedrag >10 Euro. (is het bedrag
icon

Beste antwoord door Marleen 8 December 2016, 12:16

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Via MyProximus: Mijn Instellingen: kan u kiezen hoe u uw factuur wenst te ontvangen. Ik twijfel eraan of u ook een minimum bedrag voor een papieren factuur kan ingeven.
In: Mijn Account: Mijn Meldingen kunt u meldingen van Proximus (smsen oa) aanpassen.
Dag Marleen,
Bedankt voor het snelle antwoord!
Mijn reactie werd eigenlijk vroegtijdig afgeknipt. (waarschijnlijk te lang) Gek want ik zag nergens een indicatie hoeveel chars/lijnen ik mocht typen.
Wat ik nog wilde zeggen: > Misschien dat je het idee eens voorlegt aan het Proximus management!? Misschien krijg je wel een bonus?
Dus in het kort 2 voorstellen:
1.- Een minimum factuur (van bv 10Euro) en zodra dat bedrag overschreden wordt volgt een papieren versie (eerder niet). En op het einde van het jaar een aanzuivering tot alles weer in orde is. Doel: papier besparen - goed voor milieu - toch tegemoet komen aan mensen die graag iets bijhouden op papier - werkingskosten besparen voor kleine rekeningen.
2.- Ik betaal een voorschot van bv 20Euro en jullie sturen geen factuur tot dat het bedrag van bv 30Euro overschreden wordt. En op het einde van het jaar sowieso een aanzuivering zodat alles weer in orde is. (zelfde voordelen)

Oude mensen zoals ik hebben graag iets op papier,...maar dat hoeft niet elke maand te zijn. En zeker als het gaat over kleine bedragen kan het beter gegroepeerd worden.
Groeten
Dirk
Reputatie 7
Badge +6
Hopelijk leest hier iemand mee die je voorstel wel eens kan doorspelen aan het Proximus management. :8
Ik denk trouwens dat er een foutje gebeurd is bij het opslaan van je topic, want er zijn hier al langere topics verschenen. 😉

Reageer