Beantwoord

Packs & Internetpolicy


Badge
Hallo,

Volgens de Internetpolicy PDF (http://www.proximus.be/dam/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/Conditions_internetpolicy_nl.pdf/Conditions_downloadpolicy_nl.pdf.pdf) is Internet Comfort Onbeperkt met 300 GB inclusief en de mogelijkheid om 20 GB per keer bij te "kopen" voor de prijs van 0 EUR, dit in een pack met vast internet.

Nu is het zo dat bij mijn activering een vaste lijn geactiveerd was (die ik eigenlijk niet had aangevraagd), en alles leek in orde.
Ik mocht de vaste lijn terug opzeggen eenmaal geactiveerd, en dat is nu gebeurd.
Mijn Pack bestaat nu uit Internet & TV (deze had ik dus oorspronkelijk samengesteld).

Echter staat er nu op MyProximus dat ik slechts gebruik mag maken van 150 GB en is de prijs voor extra volume van 0 naar 5 EUR gestegen.

Heb ik nu geen Pack meer nu het maar bestaat uit 2 producten en word ik effectief aanzien als "enkel vast internet" klant, of zou er iets fout gelopen zijn bij deactivering?
Anderen aanwezig die een pack hebben met enkel TV en Internet Comfort die hier een licht kunnen op werpen (of proximus zelf is ook altijd welkom natuurlijk :))
icon

Beste antwoord door Marleen 3 July 2016, 20:35

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +6
U kan zeker een pack hebben dat alleen bestaat uit internet comfort en Proximus TV: de prijs daarvoor is iets van een €54,95 met de mogelijkheid gratis een of meerdere extra volume packs te bestellen in uw abonnement. Ik denk dat er ergens een misverstand is ontstaan bij het opzeggen van uw vaste lijn. U neemt dus best contact op met de klantendienst op het nummer 0800 22 800 of u gaat naar een Proximus center om dit recht te zetten. Het kan ook zijn dat een medewerker u hiervoor morgen op dit forum contacteert.
Zie ook; stel zelf je pack samen:
www.proximus.be/nl/id_cr_packcomposer/particulieren/producten/pack-in-internet-tv-telefonie-gsm/stel-mijn-pack-samen.html
Badge
Hey Marleen,

Zeer wel bedankt voor uw Feedback!
Ik zal morgen de kat eventjes uit de boom kijken hier en anders contact opnemen.
Badge +4
Volgens mij klopt het wel, een pack met onbeperkt dient een triple play te hebben.
Dus internet , TV en vaste lijn, daarmee krijg je dus meer volume , 300 GB plus onbeperkte blokken.
Comfort internet en TV alleen is geen echt pack.... of hebben ze dit recent veranderd ?
Best bellen of of wachten op een antwoord hier van het PX team
Badge
Dan is de vraag waarom je een "pack" kan samenstellen met enkel Internet & TV, en er in de Internet Policy enke wordt gesproken over "Pack met Internet" of "Enkel Internet".

Als je kijkt op http://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/producten/internet/internetabonnementen.html , staat daar inderdaad 150 GB, met volume packs aan 5 EUR.
Als je daarentegen kijkt op http://www.proximus.be/nl/id_cr_packcomposer/particulieren/producten/pack-internet-tv-telefonie-gsm/stel-mijn-pack-samen.html staat er "Onbeperkt" (want het is in een pack), en je kan enkel TV & Internet selecteren en verdergaan met bestellen.

Vandaar dat het voor mij ook redelijk onduidelijk is geworden 🙂
Badge +4
Ja het is het één of ander die Niet klopt op hun site of in de policy.
Inderdaad Als je TV en comfort bestelt zonder vaste lijn heeft de site nog steeds onbeperkt aan.......
Badge
Na nog wat verder rond te graven kom ik op dit uit:
"Proximus TV zit natuurlijk alleen in een Pack met zoveel meer!".
Dus redenering verder gezet, aangezien ik over TV beschik, beschik ik over een Pack :D

Het is mij wel opgevallen in Myproximus dat het nummer waarmee ik TV heb geactiveerd (die hetzelfde was als Internet) ook is veranderd naar een ander nummer..

Ik begin meer en meer benieuwd te worden wat het nieuwe van de klandendienst zal zijn.
Reputatie 7
Badge +6
In hun internet policy pdf. staat: Internetpacks: Internet comfort:onbeperkt, extra volumepack 20Gb: gratis.
Internet comfort: 150 Gb, extra volumepack 20Gb: 5€.
Je kan zelf je 'pack' samenstellen: Internet comfort: ja, TV : ja, vaste lijn: nee, gsm: nee. Uitslag: je pack: internet + tv = 54,95€. Dan moeten ze dat geen pack noemen, hé.
Wat dat ander nummer betreft, dat is normaal: je verbinding is altijd gelinkt aan een vastelijn nummer, ook als jij geen vaste lijn meer gebruikt.
Badge
En al zeker niet zeggen dat TV enkel in een Pack kan 😉
TV alleen is niet mogelijk het moet ofwel
TV + Vaste Telefonie zijn
ofwel
TV + Internet (met fictief lijnnummer waarop je decoders geregistreerd worden)
één van beide is OK.
Badge
Het ziet er naar uit dat het antwoord zich heeft laten zien. De opties zijn terug als er voor echter is mijn lijnnummer voor internet nu hetzelfde geworden als voor tv, ze zijn dus beide aangepast sinds de activering.

Conclusie, voorlopig toch, internet + tv is een pack, maar de lijnnummers moeten wel overeenkomen om zo aanzien te worden 🙂
Oneerlijke info geven ze aan de klant vanaf de start ervan als je een pakket wil samenstellen.

Klant gaat naar Producten en dan naar stel je pack samen, RARA wat zien wij enkel Comfort en Maxi pakket het Startpakket is verdwenen. Je kan al niet starten om je pakket samen te stellen met de goedkoopste internetverbinding.

Als je echter in de zoekrobot op de website ingeeft Start pakket krijg je dit namelijk
http://www.proximus.be/nl/id_search-private/particulieren/p-orphans/zp-part.html?q=start%20pack

Als je dan drukt op de eerste url kom je uit op de blz. http://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/producten/internet/internetabonnementen.html

En als je dan op stel je pakket samen met start komt je uit op
http://www.proximus.be/nl/id_cr_packcomposer/particulieren/producten/pack-internet-tv-telefonie-gsm/stel-mijn-pack-samen.html

Moet ik meer uitleggen, PX is nog niet correct met info te geven om je pack samen te stellen. Ze doen er alles aan om de goedkoopste formule niet klaar en duidelijk uit te leggen.
Reputatie 7
Badge +6
Goed nieuws, texke! Bedankt voor de update. Prettige dag verder.
Het ziet er naar uit dat het antwoord zich heeft laten zien. De opties zijn terug als er voor echter is mijn lijnnummer voor internet nu hetzelfde geworden als voor tv, ze zijn dus beide aangepast sinds de activering.

Conclusie, voorlopig toch, internet + tv is een pack, maar de lijnnummers moeten wel overeenkomen om zo aanzien te worden :)

Ze waren in het weekend ook bezig met updaten van MyProximus 😉
Blij dat het in orde is gekomen texke maar echt gebruiksvriendelijk is het niet
Reputatie 7
Badge +6
Dat updaten ze de laatste tijd bijna een keer per maand. :-)))
Blij dat het in orde is gekomen texke maar echt gebruiksvriendelijk is het niet
Een beetje logica komt er soms wel aan te pas ;-))
Badge
Een beetje logica komt er soms wel aan te pas ;-))
En het was net die die ik eventjes niet vond 😃
Maar je ziet dat het nog altijd geldt dat "wie zoekt die vindt" :)))
Laat ons 'voorlopig' zeggen einde goed alles goed 😉
Badge
Vandaag heb ik een brief ontvangen over wijzigingen die gingen gebeuren op 3 juli om 18u, en alles wat er in staat komt overeen met wat er is gewijzigd (mbp, het lijnnummer), direct alles duidelijk ;p
Reputatie 7
Badge +6
Nu echt eind goed, al goed. 🆒

Reageer