Skip to main content
Hallo,

Ik had dit al in een andere topic vermeld, maar ik vermoed dat opgeloste topics niet meer opgevolgd worden.

Eind December heb ik mijn abonnement bij mijn werkgever overgezet naar een privé Pay&Go en onmiddellijk in de Proximus winkel gevraagd om daarvan een Mobilus S abonnement te maken, zodat het samen gefactureerd kon worden met onze andere producten van Proximus (Internet, TV, een ander mobiel nummer).

Na 3 bezoekjes terug naar de Proximus winkel, 4 telefoons naar de klantendienst en ondertussen ook al een nieuwe SIM-kaart werkt het nog steeds niet. Ik kan wel gebruik maken van mobiel internet, maar kan niet bellen of smsen (of gebeld of gesmst worden). Als ik probeer te bellen hoor ik enkel een stem die me vertelt dat mijn SIM-kaart is geblokkeerd en dat ik mij dien te identificeren, maar dat lukt niet (in de winkel of online) omdat ik geen Pay&Go nummer meer heb (aangezien het is veranderd naar een Mobilus S abonnement). Iedere keer dat ik al ben langsgeweest in de Proximus winkel of gebeld heb naar de klantendienst zei men mij dat dit binnen de 30 min/ 24 uur / 48 uur opgelost zou zijn, maar dat is al telkens niet waar gebleken.

Ik ben ondertussen al anderhalve week niet bereikbaar enkel omdat mijn nummer intern (!) bij Proximus moest veranderen van soort abonnement. Dat lijkt me toch wat buitensporig.

Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden of is er iemand van Proximus die mij meer kan vertellen? En gelieve een nuttiger antwoord te voorzien dan "Uw dossier wordt behandeld." of "Men is er mee bezig.", want dat hoor ik iedere keer en dat iets simpel zoals dit al meer dan een week moet duren kan niemand de normale gang van zaken vinden lijkt me.

Verder vroeg ik me ook af hoe Proximus zijn klanten doorgaans vergoedt voor zo'n problemen. Vanzelfsprekend vermoed ik dat ik niet zal moeten betalen voor de dagen dat ik niet bereikbaar was. Maar een telecom-provider die een klant al minstens 10 dagen onbereikbaar laat zijn mag toch ook met nog een extra compensatie over de brug komen lijkt me. Zowel privé als proffesioneel heeft dat ondertussen toch al voor heel wat verwarring en probleempjes gezorgd.

Hoe dan ook verwacht ik dit probleem deze week op te lossen. Lukt het niet bij Proximus dan verhuis ik al mijn producten naar een andere provider, hopend op een betere service daar.

Vriendelijke groeten,

Matthias
Hoewel er hier geen reactie op gekomen is wou ik toch nog even laten weten dat de problemen intussen opgelost zijn. Het heeft echter wel 14 dagen geduurd eer ik opnieuw kon bellen en smsen. In die periode ben ik 3 keer langs geweest in een Proximus winkel en wel 7 keer telefonisch contact gehad met de klantendienst. Pas de allerlaatste keer bleek ik iemand aan de lijn te hebben die uiteindelijk capabel en bereid was om dit op te lossen, hoewel alle andere medewerkers me voordien ook hadden gegarandeerd dat het opgelost zou worden binnen x aantal uur. Ik ben die medewerker heel dankbaar om de problemen op te lossen, aangezien ik er zeer verveeld mee zat.

Maar ik wou toch nog even vermelden, want ik vermoed dat vele klanten dit ervaren en andere medewerkers dat vaak niet (willen of kunnen) begrijpen, dat contact hebben met de klantendienst van Proximus een heel frustrerende ervaring kan zijn als klant. Telkens moet je minstens 20-30 minuten wachten voor je (voor de zoveelste keer soms) je verhaal kan doen tegen iemand, om dan vaak nog 2-3 keer doorverbonden naar een andere medewerker te worden (met intussen nog wat wachttijd) en telkens opnieuw te moeten beginnen. Om dan uiteindelijk beloofd te worden dat het opgelost zal worden en dat quasi telkens niet waar blijkt te zijn. Ik begrijp dat dit niet gemakkelijk is en niet iedereen perfect zicht kan hebben op alle mogelijke technische problemen, maar de klantenservice moet naar mijn mening toch wel een stuk beter kunnen.

Om nog te eindigen met een vraag naar een medewerker of andere klanten die eventueel al iets gelijkaardige meemaakten:

Vanzelfsprekend betaal ik mijn abonnement kosten niet voor de 2 weken die ik onbereikbaar was. Maar als ik als klant bij Proximus gewoon mijn abonnement bij hen verander (zonder enige wijziging van provider) en daardoor zowat 2 weken niet kan bellen of smsen, volledig op Proximus's verantwoordelijkheid, vind ik persoonlijk wel dat Proximus nog een extra compensatie mag voorzien. Uiteindelijk reken je toch op je provider om overal en altijd (in de mate van mogelijk natuurlijk) bereikbaar te zijn.

Bij deze nog een kans voor de medewerkers op dit forum om toch nog te reageren hier en met een voorstel over de brug te komen. Ik heb persoonlijk weinig zin om weer een uur aan de lijn te hangen om de klantendienst en telkens doorverbonden te worden om dat via dat kanaal na te vragen. Als Proximus niet bereid is om een compensatie te voorzien voor hun fouten verander ik binnenkort allicht alsnog van provider, want de problemen die ik de laatste weken had zitten me wel echt hoog.

Vriendelijke groeten,

Matthias

Reageer