Oververhitting decoder

  • 13 October 2016
  • 6 reacties
  • 498 Bekeken

Ik heb geen vraag maar een tip voor mijn Proximuscollega's: wij hebben verschillende decoders gehad telkens met problemen. Ook de laatste gaf problemen, de bekende blokjes op het scherm en star beeld.. Ik heb het probleem zelf opgelost door de decoder wat meer ruimte te geven onderaan met wat houten blokjes. Het bleek dat de decoder vooral blokkeerde na het spelen van een DVD. De warmte van de DVD-speler gecombineerd met de decoder resulteerde in een gloeiend hete decoder. Met andere woorden: het is niet altijd de configuratie of de bedrading die problemen veroorzaakt! 🙂

6 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hi Karen

bedankt voor de tip. maar dat is ook wat ik soms aan de klanten meegeef.. klopt helemaal

geef decoder 'adem' zet er geen dvd, etc op.. krijgt daardoor te warm , koeling afgeblokt,.. gevolg blokkeert.. een decoder is een pc geef.. dek de koeling af en je krijgt problemen..

mvg sabine
Hi Karen

bedankt voor de tip. maar dat is ook wat ik soms aan de klanten meegeef.. klopt helemaal

geef decoder 'adem' zet er geen dvd, etc op.. krijgt daardoor te warm , koeling afgeblokt,.. gevolg blokkeert.. een decoder is een pc geef.. dek de koeling af en je krijgt problemen..

mvg sabine


Vreemd dat de mensen van de dienst Storingen dat na meerdere telefoontjes en vervangingen vd decoder daar niets over gezegd hebben.
Reputatie 2
Hoe het zit met de handleidingen bij de decoder weet ik niet, maar normaal staat dit dikwijls in de handleidingen die bij elektronische toestellen meegeleverd worden.
Reputatie 7
Badge +6
Eén woord: koelvinnen ! 🆒🆒🆒
Eén woord: koelvinnen ! 🆒🆒🆒

haha ... vervelend als men ALTIJD gelijk heeft he ... 😉 😉 😉 🆒
Hoe het zit met de handleidingen bij de decoder weet ik niet, maar normaal staat dit dikwijls in de handleidingen die bij elektronische toestellen meegeleverd worden.

Dat staat er waarschijnlijk wel in maar ik veronderstelde dat de ruimte erboven wel genoeg zou zijn.

Reageer