Skip to main content
Beste Proximus

Ik probeer het via deze weg... Na ontelbare keren bellen naar jullie klantendienst. Ik heb weeral na onze vakantie een factuur met aanmaningskosten ontvangen. Weeral. Nadat alles betaald is. Elke maand krijg ik 15€ kosten. En we zijn niet de enige met dit probleem. WE ZIJN HET BEU!!!!!!!!!!!!!!

Het verhaal:

Wij zijn sinds jaren tevreden klant met onze gsm-abonnementen. Ik en mijn man. Al jaren. In januari dit jaar lieten we ons verleiden door de Tuttimus promotie van jullie. Leek ons gemakkelijk. Alles in 1 pakket, we waren toch al tevreden klant. Grote fout blijkbaar. Begin februari werd alles hier geïnstalleerd. Tot zover alles in orde. De betaling zou via domiciliering lopen. Geen zorgen. Helaas bleek de werkelijkheid anders. Door de verrekening van ons gsm-abonnement moesten er blijkbaar nog 3,45€ betaald worden. Factuur die we niet kregen. Enkel een aanmaning van 15€ daarna. Waarvoor we belden naar de klantendienst. Verbaasd, want we betalen via domiciliering. Geen probleem werd er gezegd. Alles is betaald, is een foutje. U hoeft niet te betalen. Negeer die factuur. Ok, doen we. Daarna weer 15€ bij. We bellen opnieuw. Mevrouw, is een foutje. Maar u moet deze wel betalen, we kunnen die niet annuleren. We sturen wel een creditnota van 20€ als compensatie. Ok. Bizar. Eerst iets betalen wat niet moet, en dan het geld terugkrijgen. We doen dit dan maar. Helaas daarna opnieuw aanmaningskosten. Ik bel WEERAL jullie klantendienst (we zijn intussen mei, dus 5 maand na onze overstap). Uiteindelijk krijg ik een snuggere medewerker aan de lijn die opmerkt dat voor onze nieuwe klantennummer (616724798) alles in orde is. Maar de aanmaningen gaan over ons oude klantnummer (25547153). Blijkbaar moet je als klant weten dat je een nieuw klantnummer krijgt als je een pakket neemt, wist de arrogante medewerker mij te vertellen. Ik zeg dat ik al verschillende keren gebeld heb om te vragen vanwaar die kosten komen, en niemand heeft dit dan gezegd? Integendeel, ik kreeg steeds te horen dat het een foutje is en dat we niet moeten betalen?!

Niets aan te doen, gaat over een verrekening van februari. Factuur van 3,45€ met 2x 15€ kosten. Moet betaald worden. Wat we dan ook maar doen, om ervan af te zijn. Betaling op 18/5.

We komen helaas vandaag terug van vakantie. Brief van Proximus in de bus, gedateerd 7 juni: 15€ aanmaningskosten?! Ik zie dat dit op ons oude klantnummer staat. Waarom? Dit is een nachtmerrie die ons blijft achtervolgen... Ik typ dit bericht om 4u20 's nachts! Alles is betaald! Vanwaar deze kosten. We zijn sinds januari overgestapt naar een pakket en elke maand moeten we 15€ betalen voor niets? Zo komen jullie wel aan geld. We hebben dit van nog mensen gehoord. Blijkbaar gekende praktijk.

Gelieve na te kijken dat alles betaald is. We zijn het beu. We tellen de maanden af dat we met alles, ook onze gsm, naar een andere provider kunnen overstappen. Nooit geen Proximus meer voor ons. En voor niemand in onze omgeving. Vroeger steeds tevreden en nooit gedacht aan veranderen. Nu tellen we af. Met Telenet nooit problemen.

Ik wil hier een oplossing voor. Ik bel niet meer. Ik stap een van de dagen naar de Proximus winkel. Op een druk moment. Alle potentiële klanten mogen horen wat jullie doen.

Ik ben benieuwd naar de oplossing.

Vriendelijke groeten,

Familie Calle - De Wandeler

Klantnummers hierboven, we hebben er genoeg.
Geen reactie

Reageer