Ik heb een appartement gekocht en de verkoper laat in de akte van de notaris opnemen dat ik verplicht ben de teledistributie edm over te nemen. Ik zou zelf graag overschakelen naar Belgacom.
1. Ben ik verplicht een teledistributie (kabel, internet enz...) over te nemen (contract en al dus...) via een verkoopakte van een gebouw?
2. Voor wie zijn de kosten van opzeg?
JP Maas
Bladzijde 1 / 1
beste JP Maas
In Belgie bent U vrij om uw telecomoperator, voor zover deze in uw gemeente beschikbaar is, te kiezen
groeten-muisje
In Belgie bent U vrij om uw telecomoperator, voor zover deze in uw gemeente beschikbaar is, te kiezen
groeten-muisje
Lijkt me een dubieus contract; is koppelverkoop niet verboden in België ?? staat er ook in het contract wanneer het abonnement van Telenet vervalt, m.a.w. wanneer je ten laatste moet opzeggen ?
Nog een vraag: is het alleen het kabelabonnement met analoge TV (dan kost het maar zo'n 14.50 € per maand) ? of is het een "pack" telefoon/internet/digitale TV ?
En is er een vaste Belgacom telefoonverbinding en zoja, heb je al getest op
http://www.belgacom.be/bwt/Login.action?productName=TV&request_locale=nl
wat er mogelijk is voor TV op deze lijn ?
Nog een vraag: is het alleen het kabelabonnement met analoge TV (dan kost het maar zo'n 14.50 € per maand) ? of is het een "pack" telefoon/internet/digitale TV ?
En is er een vaste Belgacom telefoonverbinding en zoja, heb je al getest op
http://www.belgacom.be/bwt/Login.action?productName=TV&request_locale=nl
wat er mogelijk is voor TV op deze lijn ?
Ik ben een maand geleden verhuisd en er was ook eerst sprake van het telecom contract over te nemen in de verkoopakte. Echter heb ik dit ook geweigerd, mede doordat mijn werkgever via Belgacom wil werken.
Je bent dit dus zeker niet verplicht, net zo min dat je verplicht bent om de andere nutsvoorzieningen over te nemen. Echter zal de verkoper dit steeds proberen aangezien hij anders in sommige gevallen ook verbreekskosten dient te betalen.
OPGELET: je dient natuurlijk wel zelf te betalen voor de eventuele extra kosten zoals een bgc kabel die niet binnen ligt etc...
Voor een huurcontract is dit verschillend, daar dien je in principe wel over te nemen...
Je bent dit dus zeker niet verplicht, net zo min dat je verplicht bent om de andere nutsvoorzieningen over te nemen. Echter zal de verkoper dit steeds proberen aangezien hij anders in sommige gevallen ook verbreekskosten dient te betalen.
OPGELET: je dient natuurlijk wel zelf te betalen voor de eventuele extra kosten zoals een bgc kabel die niet binnen ligt etc...
Voor een huurcontract is dit verschillend, daar dien je in principe wel over te nemen...
Beste JP Maas,
Ik verwijs u voor correcte info door naar de notaris of uw advocaat.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Ik verwijs u voor correcte info door naar de notaris of uw advocaat.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.