Skip to main content
Wij sukkelen al altijd met enorm traag internet, dit is nu echt een groot probleem geworden vermits ik thuis werk en alles moet raadplegen via een constante internetverbinding met de server.

Heel wat over en weer getelefoneerd met Belgacom (nieuwe modem gaan halen BBOX2 op aanraden had geen resultaat, aan het abbonement ligt het ook niet) ook tips van mensen op dit forum gevolgd (kanaal veranderen etc), maar niets hielp. Gisteren dan uiteindelijk iemand aan de lijn gehad die zei dat in mijn regio omschakelen naar VDSL (?) lijn mogelijk was en vermits ik alles hiervoor al in huis had heeft hij de omschakeling voor mij reeds opgestart.

Nu vroeg ik me af hoe lang deze omschakeling zou duren en hoe ik dit eventueel zelf kan zien wanneer deze wisseling is doorgevoerd. Wanneer je inlogt op de server, waar moet ik dan kijken?

Ik ben namelijk nogal sceptisch of dit ons probleem zal oplossen omdat het internet echt heel uitzonderlijk traag werkt, in vergelijking met vrienden tot wel 10 keer trager en volgens Belgacom moeten we alle signalen correct binnenkrijgen. Ik zou anders graag ook naar andere oplossingen zoeken als deze omschakeling naar VDSL niet doeltreffend werkt omdat dit trage internet echt voor problemen begint te zorgen.

Ik las hier op het forum ook al oplossingen om een externe modem aan de bbox2 te hangen, bijvoorbeeld een apple airport. Zou dit een oplossing voor mijn probleem kunnen zijn?

Alvast heel hartelijk bedankt om dit te lezen en bij voorbaat voor enige hulp. Ik weet hier allemaal zelf heel weinig vanaf.

Op het blog van ricy zie je de uitleg in verband met migratie naar VDSL2: http://bgctv.skynetblogs.be/#migratie2vdsl2

Hieronder hen ik dit stuk uit zijn blog gekopieerd:

♦ Dit is de info van EVA van Belgacom omtrent migratie naar VDSL2 ©

Sinds 16/08/2011 is de migratie naar VDSL2 gratis,

i.p.v. 50 EUR actievatie kosten, modem (B-box2) inbegrepen.

Let wel, de eventuele installatie door een technieker blijft betalend.

Deze migratie is van toepassing op internet, u moet dus geen Belgacom TV te hebben.

NB: deze gratis actie loopt nog tot 31/03/2012 en

Eva van BGC meldt dat die gratis blijft in de toekomst.♦ Op het moment dat u bij de klantendienst op het gratis nr. 080022800

of

in een Belgacom Center uw aanvraag doet, krijgt u de activatiedatum meegedeeld,

deze krijgt u ook later nog per brief.• Via de belgacom boetiek krijg je de Bbox2 mee

• via de klantendienst wordt de Bbox2 opgestuurd.

• Bij de BBox2 zit een VDSL2 splitter TF-2007 en aansluitdoos NTP-2007

alsook een aansluithandleiding.

♦ omtrent deze splitter vind je meer op mijn blog ☞ HIER

alsook de link naar de "aansluithanleiding".

Dus je moet nog wat geduld hebben tussen aanvraag en uitvoering kan gemakkelijk 14 dagen tussen zitten maar zoals hierboven staat wordt je hiervan schriftelijk verwittigd

groetjes,

Elsa

Alvast hartelijk bedankt voor de info. De man aan de telefoon zei me dat er niemand moest langskomen omdat ik de bbox2 al had geïnstalleerd. I.v.m die splitter moet ik de info wel nog even nalezen, want dat weet ik niet of ik dat heb maar de installatie van de bbox is gebeurd met alles dat in de doos zat.

Maar ik zal zeker geduld hebben, ik ben al heel opgetogen met het feit dat er bijna schot in de zaak zou kunnen komen.

Op ricy's blog vind je ook info omtrent dde splitter door naar hier te surfen: http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving

Ik heb de foto's van de intro en de spliter van ricy's blog hier gekopieerd:

http://support.nl.belgacom.be/euf/assets/pdf/install-fixed-line-ntp2007.pdf

greotjes,

Elsa

Reageer