Vraag

overgaan van SIMkaart naar Nanokaart


Gisteren kocht ik voor mijn echtgenoot zijn eerste smartphone, joepie!
Hij moest overgaan van een gewone (grote) SIM-kaart naar een Nanokaart. In de winkel werd alles geregeld, nummers netjes overgezet (voor de gebruikelijke kostprijs van €5, helemaal prima) en hij zou binnen de twee uur kunnen bellen met zijn nieuwe slimme telefoon.
Intussen zijn we meer dan 24u verder en nog steeds is deze kaart niet geactiveerd... Hoe kan ik dit opvolgen? Kan ik er iets aan doen om dit sneller te laten gaan?

13 reacties

Start je smartphone eens opnieuw op en als het niet lukt ,
bel anders eens naar 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
Dank je voor je reactie maar als ik het klantennummer bel, netjes alle nummertjes intyp die ik denk dat passen, krijg ik op het eind een toffe madam aan de lijn die zegt dat ze bereikbaar zijn van maandag tot zaterdag... Niet zo tof, mijn echtgenoot moet straks werken en kan dus niet bellen...

Start je smartphone eens opnieuw op en als het niet lukt ,
bel anders eens naar 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
Reputatie 7
Badge +6
Als het niet lukt door de smartphone af te zetten en opnieuw op te starten, zoals Elsa aanraadt, is de nieuwe sim kaart misschien toch nog niet geactiveerd. Als u de vorige GSM nog hebt en de vorige simkaart en daar kan nog mee gebeld worden, weet u het zeker en kan uw echtgenoot zich vandaag nog uit de slag trekken. Morgen zal de klantendienst dan zeker de nieuwe simkaart activeren.
Hebt u zelf een smartphone met een nanosim, dan kan u ook daarmee eens verifiëren of de nieuwe nanosim werkt of niet.
Reputatie 6
Badge +3
het is niet 7/7 maar 6/7

Technische vragen:
Elke dag, behalve op feestdagen, van 8 tot 22 uur (tot middernacht voor tv)

Verloren of gestolen gsm:
We blokkeren uw kaart onmiddellijk, 24/7

Alle andere vragen:
Maandag tot en met zaterdag, behalve op feestdagen, van 8 tot 22 uur

http://support.nl.proximus.be/app/contact#call

Maandag eens heropstarten rond de middag
Reputatie 7
Badge +6
De technische dienst is wel bereikbaar 7/7, behalve op feestdagen, tot 22 u (voor TV tot middernacht). Hebt u 1: nummer ingeven waarvoor u belt, dan optie 2:mobiele producten, daarna optie 4:storing, technische problemen enz., dan optie 3: problemen met bellen, smsen enz. geprobeerd? Wordt u dan niet doorverbonden?
Reputatie 4
Badge +2
voor de gebruikelijke kostprijs van €5,

Is dit dan niet gratis ?
Heb er nog nooit voor moeten betalen..
Reputatie 7
Badge +6
Neen, voor de overdracht van data van de ene simkaart naar een andere wordt normaal 5€ gevraagd in een Proximus center.Jij hebt geluk gehad.;-)))
Reputatie 4
Badge +2
Neen, voor de overdracht van data van de ene simkaart naar een andere wordt normaal 5€ gevraagd in een Proximus center.

Oké...
Reputatie 6
Badge +3
De technische dienst is wel bereikbaar 7/7, behalve op feestdagen, tot 22 u (voor TV tot middernacht). Hebt u 1: nummer ingeven waarvoor u belt, dan optie 2:mobiele producten, daarna optie 4:storing, technische problemen enz., dan optie 3: problemen met bellen, smsen enz. geprobeerd? Wordt u dan niet doorverbonden?
we zijn zondag en voor een sim-swap wordt er op zondag geen personeel ingezet
Reputatie 7
Badge +6
Het valt nochtans onder de noemer:technische problemen: u kunt niet bellen, smsen, surfen, mmsen enz. zou ik zo denken. :-)))
Nu ja, voor TS lijkt het probleem (voorlopig) van de baan.
Neen, voor de overdracht van data van de ene simkaart naar een andere wordt normaal 5€ gevraagd in een Proximus center.

Oké...

Ze mogen daar voor aanrekenen maar ze doen het niet allemaal bij mij hebben ze daar niks voor aangerekend, mss dat de prox shops door zelfstandigen uitgebaat dit vlugger zullen aanrekenen om data over te zetten, en dan nog als je daar goede klant bent !?
De technische dienst is wel bereikbaar 7/7, behalve op feestdagen, tot 22 u (voor TV tot middernacht). Hebt u 1: nummer ingeven waarvoor u belt, dan optie 2:mobiele producten, daarna optie 4:storing, technische problemen enz., dan optie 3: problemen met bellen, smsen enz. geprobeerd? Wordt u dan niet doorverbonden?
we zijn zondag en voor een sim-swap wordt er op zondag geen personeel ingezet

Ik spreek nu van een paar jaar terug maar ze hebben dit voor mijn zoon toch op een zondag in orde gezet, mss is dat dan veranderd of heeft die geluk gehad ;-))
Reputatie 6
Badge +2
Neen, voor de overdracht van data van de ene simkaart naar een andere wordt normaal 5€ gevraagd in een Proximus center.

Oké...

Ze mogen daar voor aanrekenen maar ze doen het niet allemaal bij mij hebben ze daar niks voor aangerekend, mss dat de prox shops door zelfstandigen uitgebaat dit vlugger zullen aanrekenen om data over te zetten, en dan nog als je daar goede klant bent !?


Ik had onlangs mijn micro SIM kaart die in mijn Samsung Galaxy S4 mini zat ook laten omzetten in een nano SIM kaart voor mijn Apple iPhone SE en voor dat kopiëren van telefoonnummers heeft men niks aangerekend en dat was nochtans in een zelfstandige Proximus winkel, mijn gebruikelijke Proximus center was die dag gesloten wegens die staking.
Bovendien verliep het deactiveren van mijn oude SIM kaart en het activeren van mijn nieuwe SIM kaart volkomen normaal, waarom het bij Greet Thoen niet het geval was is mij een raadsel, waarschijnlijk had zij brute pech.

Reageer