Outlook 2016 configureren

  • 9 September 2017
  • 0 reacties
  • 295 Bekeken

Op de Proximus support pagina's vind je de richtlijnen hoe je Outlook 2016 moet configureren als je een Proximus e-mail account hebt. Deze procedure is helemaal juist behalve hoe je de procedure start in Outlook. Hier mijn voorstel tot correctie:

1. Klik in de menubalk op Bestand
2. Klik op de knop Accountinstellingen
3. Klik op Profielen beheren
4. Klik op Ja als Outlook vraagt of Microsoft Office wijzigingen mag aanbrengen
5. Klik op de knop E-mail accounts
6. Klik op Nieuw

Nu kan je met de Proximus procedure beginnen vanaf punt 3.

Opmerkingen
- Als je in punt 6 de versleuteling van de uitgaande mail server op STARTTLS zet verandert Outlook het poortnummer naar 25. Wijzig dit opnieuw in het opgegeven poortnummer 587.
- Als je de indruk hebt dat je geen mails kan verzenden, ook al was dit succesvol getest bij het configureren van je account, sluit dan Outlook en herstart je computer. Bij mij werkte het dan wel.
- Je kan deze procedure alleen uitvoeren als in Outlook 2016 al een account bestaat. Start je Outlook op voor de eerste keer dan krijg je heel andere vensters dan beschreven in de Proximus procedure en werkt het invoeren van je account niet. Om dit te omzeilen heb ik een Hotmail account aangemaakt en dit ingevoerd in Outlook. Dit werkt wel. Eens je Hotmail account operationeel is kan je beginnen met de bovenstaande procedure om je proximus account in te voeren.

Ik wens de support mensen van Proxumus hartelijk te danken voor de hulp en het geduld dat ik van hen heb mogen ontvangen.

Emanuel

0 reacties

Geen reactie

Reageer