Beantwoord

Originele e-mailadressen skynet achterhalen

  • 2 September 2017
  • 12 reacties
  • 1324 Bekeken

Een crash van mijn harde schijf heeft ervoor gezorgd dat ik noodgedwongen mijn e-mail terug heb moeten instellen. Ik weet dat ik destijds 2 mailboxen had ontvangen in de stijl van faxxxxxxx@skynet.be en maxxxxxxx@skynet.be met aan elk een aantal aliassen gekoppeld . Waar kan ik deze originele e-mailadressen vinden? Neen, de papieren heb ik niet meer in mijn bezit. Ik kan wel nog inloggen op myproximus, maar ik heb me daar rot gezocht en niets gevonden. Kan iemand mij op het juiste spoor zetten? Dank bij voorbaat!
icon

Beste antwoord door KimB 4 September 2017, 09:47

Bekijk origineel

12 reacties

via myproximus > mail > mail beheren dacht ik toch ?
of probeer zo eens : https://admit.belgacom.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Products__/details/Mail/_

Bedankt voor de snelle reacties, Martin! Op myproximus > mail > mail beheren zie ik alleen maar de aliassen, maar nergens de originele skynet-adressen. Het was ook daar dat ik me al rot had gezocht overigens. Ik weet dat van mij nog wel uit het hoofd en mijn e-mail werkt weer als vanouds, maar ik maak in Windows een aparte account aan voor mijn partner en wens nu ook haar mailbox weer te installeren. Ik weet dat die met ma van maxxxxxxx@skynet.be begint maar de cijfers ken ik niet meer. Groetjes en nogmaals dank!
Reputatie 7
Badge +4
Als je naar Mijn producten > Proximus mail gaat zou je normaal in de linker kolom de mailboxen moeten zien, en heb je ook de mogelijkheid om een nieuw wachwoord te kiezen. Je ziet maar 1 mailbox tegelijk, onder de mailbox naam heb je de optie "kies een andere mailbox" met een pijltje naar beneden ernaast.
Bedankt KimB voor je reactie! Op de door jouw opgegeven locatie heb ik inderdaad al liggen zoeken, maar ik vind er enkel mijn "onthoudbare" namen van mailboxen terug, niet de originele in het formaat faxxxxxxx@skynet.be of iets gelijkaardigs. Misschien moet ik toch maar eens bellen?
Reputatie 7
Badge +4
Had je al eens gekeken op de webmail
https://webmail.proximus.be/?new_lang=nl
of
https://webmail.proximus.be/skynet ?
kan je die daar dan zien in de vorm van faxxxxxxx@skynet.be ?
@Wim VL en Martin, bedankt voor jullie reacties! Ook via de gewaardeerde suggestie om de webmail te proberen, zie ik daar nergens mijn origineel skynetadres in de vorm van faxxxxxxx@skynet.be terug. Toch maar bellen?
Reputatie 7
Badge +4
Als je naar configuratie en vervolgens naar gebruiker gaat in de webmail zou je daar je hoofdmailbox moeten terug vinden.
Bedankt allen voor de reacties! Ik heb nog steeds niet de originele e-mailadressen in de vorm van faxxxxxxx@skynet.be kunnen vinden, ook niet op de door jullie voorgestelde locaties. Op myproximus en webmail kan ik links inderdaad mijn twee mailboxen vinden en zelfs via het pijltje schakelen tussen de twee, maar de e-mailadressen in de mailboxen worden enkel weergegeven in de vorm voornaam.naam@skynet.be. Voorlopig heb ik deze gebruikt in onze accounts van Outlook en onze mailtjes werken weer naar behoren. Probleem dus opgelost!

Ikzelf heb evenwel naast mijn e-mailadres voornaam.naam@skynet.be nog twee gekoppelde aliassen. Gaan de mailtjes verzonden naar deze aliassen nu ook in mijn inbox verschijnen of moet ik daarvoor in Outlook voor elke alias ook een account aanmaken?
de aliassen komen in de zelfde proximus/skynet mailbox terecht dus krijg je die zowel binnen te zij je in de outlook regels opstelt, in de zin van als mail gericht is aan allias1@skynet.be zet deze dan in map "allias1" en voor allias2@skynet.be zet die in map met naam "allias2" ......
Martin, bedankt voor jouw informatieve en voor mij geruststellende reactie. Blijkbaar heb ik dus de originele e-mailadressen in de vorm van faxxxxxxx@skynet.be niet echt nodig zolang ik in Outlook accounts aanmaak met e-mailadressen in de vorm van voornaam.naam@skynet.be. Enfin ... alles werkt weer naar behoren en dat is uiteraard het belangrijkste. Bedankt nogmaals aan iedereen die het de moeite vond om te reageren en daardoor te helpen! Dit draadje mag wat mij betreft dan ook gesloten worden. Gewaardeerde groetjes! 😉

Reageer