Vraag

Opzeggen abonnement met iPhone

  • 1 September 2017
  • 0 reacties
  • 193 Bekeken

Ik heb momenteel een "smart + 65" abonnement (24m) met iphone 6 (64gb). Mijn factuur bedraagt dus elke maand €65. Het contract voor de iphone loopt nog tot 27/09/17, maar mijn facturatie periode loopt van 16/08/17 t.e.m. 15/09/17. Ik wil graag overstappen naar "Full control s" van €15,99 per maand + "data optie" €20 per maand gedurende 24 maanden + €299 (voor iphone 7 128gb). Er werd mij in de proximus winkel en door de klantendienst verteld dat ik indien ik nu mijn abonnement opzeg ik aan "contractbreuk" doe, en dus de restwaarde van mijn iphone moet betalen (logisch). Volgens de medewerker van de winkel is de restwaarde van mijn toestel €17, op de website staat €20,87 en in mijn contract staat €27,12. Wat is dus nu eigenlijk de correcte restwaarde?? Ook vroeg ik me af of ik (indien ik vandaag opzeg) voor de facturatie periode van 16/08 t.e.m. 15/09 dan toch nog het volledige bedrag (€65) moet betalen, of dat er een bedrag in vermindering zal worden gebracht omdat ik vanaf vandaag dan eigenlijk naar een ander en goedkoper tarief zou willen overstappen? Ik was eerst van plan om gewoon mijn abonnement te laten wijzigen wanneer mijn contract voor de iphone 6 eindigt (dus op 27/09), maar dan kom ik volgens mijn eigen redenering duurder uit omdat er dan op 16/09 een nieuwe bundel zal worden gestart (want dan moet ik van 16/09 tot 27/09 toch nog een deel van die €65 gaan betalen?!?) Ik krijg van de klantendienst en het personeel in de proximus winkel tegenstrijdige info, dus dit is enorm verwarrend ( 2x klantendienst gebeld en 1x in de winkel langs gegaan, 3 verschillende verhalen te horen gekregen). Wanneer is het voor mij dus het voordeligste om mijn abonnement te wijzigen, en zijn er buiten de restwaarde van het toestel nog andere verborgen kosten verbonden aan een "Contractbreuk"?? Ik vind het allemaal wel heel erg ingewikkeld hoor proximus ?!!

0 reacties

Geen reactie

Reageer