Skip to main content
Gegroet,

wij schakelen die iedere nacht uit omdat hij maar 3 to 4 uur per dag op moet staan. Dit ging meer dan een jaar goed tot nu. Al verschillende keren deze week, doet hij er veel langer over dan de vooropgestelde 4-5 minuten. Het duurt soms tot een uur voordat we naar tv kunnen kijken. De harde schijf staat ongeveer voor de helft vol dus daar kan het niet aan liggen. Het blijven hangen is altijd in de laatste fase waar het blauwe en groene lampje branden.

En op de helpdesk via de telefoon steken ze het op herhaaldelijk aan en uitzetten, daar kan ik niet anders dan mee lachen. Een toestel dat constant moet opstaan anders gaat het kapot. Belachelijk, ik hoop dat dit niet waar is.

Kan deze decorder dan omgeruild worden, wij hebben zo'n pakket met gratis digitale tv?

Alvast bedankt en gegroet

die dingen zijn inderdaad niet gemaakt om constant aan- en af te zetten (idem met routers, modems en dergelijke....), het toch doen zal de levensduur inkorten.

dit gezegd zijnde, het is wellicht een huurdecoder? bij defect kan je die inruilen, maar wel eerst bellen met technische dienst (0800 22 700), je zal dan een omruilnummer krijgen, en daar moet je mee naar een belgacom center. aanbieden zonder omruilticket is zinloos

mvg

Zonder stroom zetten is de eerste oplossing die men aanreikt om een softwareprobleem van de decoder op te lossen. Vlgs mij maakt het niet uit of die maar 5 seconden afstaat of 10 uur. Mogelijk duurt het iets langer om alles op te laden, omdat er zowel 's nachts als in de namiddag een update van de TV-gids met aanverwante functies (opnameplanning bv.) gebeurt. Dus lijkt het me normaal dat het iets langer duurt. Bij een factory reset bv. kan het een half uur duren, maar een heel uur lijkt me niet normaal. Ik laat hem alleszins in standby staan. Dat wordt trouwens door Belgacom aangeraden.

Vraagje, zet je ook de modem volledig zonder stroom ? dan zou het wel een stuk langer kunnen duren. Ook geen PLC- of Ruckusadapters die je zonder stroom zet?

De BBox2 laat ik altijd onder stroom staan.

Alles in de buurt van de tv wordt nachts afgezet (ps3, tv zelf, extra router omdat de bbox in de kelder staat, printer, computer, boxen, ...) Dat doe ik al vijf jaar en al die toestellen kunnen daar wel tegen. Dat stand-vby staan werd aangeraden vanwege de updates die 's nachts worden uitgerold. Toen ik de decorder ging halen, heb ik het gevraagd of dat uitschakelen kwaad kon en die man zei dat dit soms problemen geeft maar meestal niet.

Dat het een kwartier duurt zoals voor de vorige update kon ik mee leven, maar een half uur tot een uur wat ik nog nooit heb meegemaakt is echt belachelijk. Ik zal eens horen wat ze zeggen op de technische dienst.

Ik denk dat het een huurdecorder is, ik heb enkel een activatiekost van 50 euro betaald.

Alvast bedankt voor de hulp

Eigenlijk is het wel zo dat veel computers en laptops dagelijks (zelfs meer dan één maal per dag) worden op en af gezet en die gaan zelfs na 10 jaar nog niet defect ! Dus waarom kunnen ze dan geen decoders, modems enz... maken die daar ook tegen kunnen, dat begrijp ik toch echt niet goed !!!!

Ik heb de technische dienst gecontacteerd en vroegen hoe oud de decoder was (2009) en hebben me dan een nummer gegeven waarmee ik een nieuwe decoder kon gaan halen. De nieuwe decoder is een V4. En start zeer vlot op rond de 3 minuten.

Hier zit dus terug een tevreden gebruiker, alleen de bugs met pvr en netwerkopnames zijn wel zeer vervelend.

Mijn decoder V3 is ook van 2009 (september) en die swerkt nog steeds goed. Hoe dikwijls die al heropgestart is kan ik niet zeggen. Maar toch zeker minstens een keer per week voor de interne klok. Ook al zeker 4 factory resets. Bij mij staat alles in standby, TV, DVD-recoders, decoder, audioinstallatie. Daar zitten allemaal klokken in , en ik heb geen zin die telkens weer in te stellen.Bij het afzetten van de decoder (zonder stroom) mis je verschillende updeates van de TV-gids en aanverwanten. Het zou me dan ook niet verwonderen dat een heropstart, na méér dan 12 uur zonder stroom, langer duurt dan een kortstondige stroomonderbreking.

Bij mij is het enigste toestel met een interne klok de tv maar die is niet echt nuttig.

Ik begin nu wel ineens te twijfelen of dat ik wel een v4 hebt, hij ziet er zo uit (http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/t_hbs_tv_hard_dec4_r.page?) maar ik lees hier dat er nog een tussenmodel (http://fr.community.belgacom.be/posts/980f757ed1) bestaat. Kan ik dit ergens op het model terugvinden? Of aan het kastje herkennen? Het is een rechthoekig en niet meer zo'n afgerond. De display is niet alfanumeriek, maar dat zou volgens https:///posts/2af43a87dc niet meer werken.

EDIT: Het is die tussenversie, op de doos staat een v3 en er zit nog een smartcard slot op en dat is bij de v4 niet meer. Spijtig.

Op het kabeltje van da adapter naar de decoder zit nu een schakelaar dus deze decoder zou er toch tegen moeten kunnen om regelmatig uitgeschakeld te worden.

Mvg

Ik denk dat je een V3b hebt. Een overgangsmodel waarvan alleen de kast gerestyled is, maar de inhoud bijna identiek aan de V3 (moederbord, processor RAM, HDD). Hij heeft ook maar één scartuitgang meer denk ik (V3 heeft er 2). De V4 is echt een verbeterd model, met puntmatrixlichtjes in de display, geen aparte LED's meer voor HD (geel) en PVR-REC (rood). De processor is sneller, het RAM en de HDD verdubbeld in capaciteit. Hij heeft ook op de achterkant links een aan/uit schakelaar (om zonder stroom te zetten).

Ik wist niet dat de V3b een schakelaar had op de stroomkabel (had de V3 ook niet).

Ik heb precies dikken brol gekregen.

Die neemt niet meer op een harde schijf en neemt automatisch op via het netwerk.

Allé, ik kan morgen weeral terug.

mogelijks zit je oude decoder nog in het systeem?

mvg

Blijkbaar ligt het aan de nieuwe update. Ik heb namelijk met de helpdesk gebeld (heel vriendelijk geholpen).

Maar hij kon me vertellen dat opnames die direct uitgevoerd moeten worden standaard via het netwerk worden opgenomen. Programma's die gepland zijn zouden zo gezegd wel op de HDD worden opgenomen, maar zijn ook standaard ingesteld om via het netwerk te worden opgenomen.

Blijkbaar heb ik me dus te vroeg druk gemaakt in het bakske maar moet ik me kwaad maken op de nieuwe firmware. Hij kon me wel vertellen dat ze hierover al veel klachten hadden gekregen en dat ze een optie zullen voorzien om deze instelling te wijzigen.

Het hangt af van welk profiel je hebt kan je eens de gegevens posten die je hier vindt => http://192.168.1.1

Daar staat erg veel. Kan je iets specifieker zijn over het profiel?

Ik wil namelijk niets teveel op internet zetten.

EDIT: ik heb een 20/2 profiel. Ik heb het dankzij jouw skynetblog gevonden. Wat kan je hieruit afleiden?

Ik vind dat toch een raar verhaal voor een 20/2 profiel....tenslotte het tweede beste profiel dat je kan hebben na een 30/6 profiel. Heb je maar één decoder ? Dan kan je enkel dat probleem hebben met kijken naar HD en tegelijk opnermen in HD denk ik.

Ik vind het ook vreemd, want op de vorige decoder nam hij altijd op via de harde schijf.

Ik heb maar één decoder en op de vorige kon ik kijken in HD en opnemen in HD tegelijkertijd. Enkel het pauzeren van een HD-zender terwijl er een andere HD-opname bezig was, maar dat was duidelijk vooraf gezegd.

Volgens die testpagina van belgacom zou ik zelfs tot 3 tv's moeten kunnen aansluiten, weliswaar niet allemaal in HD, maar dat is nergens mogelijk met belgacom.

Wie van jullie heeft er al de nieuwe firmware? Heeft niemand anders dit voor?

ga eens naar http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page

en bij mogelijkheden kies eens 1TV dan kan je zien hoeveel je er kan opnemen op je HDD in SD of HD, post die resultaten eens.

Net zoals vroeger, bij 1 tv kan ik in hd kijken en in hd opnemen.

Heb je al gebeld naar 0800 22 700 om te vragen of er wel zeker maar 1 decoder geregistreerd staat voor u?

PS: Je bent zeker dat er niet staat bij 1TV => kijken: HD + Opnemen: SD

Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Maar kan dat iets uitmaken?

Ik heb net een test gedaan met een programma dat nu loopt en de programmatie van de opname is een uur geleden ingesteld. Na afronden van de programmatie stond er dat de opname 30 dagen beschikbaar zou zijn, maar ik kreeg de optie om dit te wijzigen naar "tot de harde schijf vol is". Ik heb die optie gekozen en nu is hij bezig met de opname uit te voeren op de harde schijf.

Maar ik zal zeker eens bellen.

EDIT:

Ik heb net gebeld en er stonden nog 2 decoders ingeschreven. Hij zei dat dit waarschijnlijk de oorzaak was. En inderdaad als ik nu een programma wil opnemen dat al aan het lopen is wordt het automatisch op de HDD opgenomen.

Ik wil jullie allemaal bedanken om me te helpen, een dikke merci!

vergeten van oude decoder uit het systeem te halen, komt eigenlijk te vaak voor... zou standaard procedure moeten zijn....

en bij die uitleg van de helpdesk heb ik zeer grote twijfels

mvg

Ik ook Xenne, zeer dubieus...alsof ze hun eigen tekortkomingen willen maskeren... Dat zou eigenlijk het eerste moeten zijn dat ze checken als er een decoder wordt binnengebracht voor omruiling. En die zou inderdaad bij het binnenbrengen automatisch uit hetr systeem moeten gehaald worden. Een duidelijke fout in de procedure ! De interne kwaliteitszorg zou zoiets moeten voorkomen !

Dat vind ik ook, ik heb nu hier op dit forum de oplossing moeten vinden. Er is volgens mij maar een fractie van de klanten zich er van bewust zijn dat er zo'n fora bestaan.

Ook de afwezigheid van Eva vind ik niet positief. (Nu is het weekend maar er is tijdens de werkdagen ook niet gereageerd door eva)

Reageer