opslag huur decoder vanaf 01/04/2012 + €1

  • 11 January 2012
  • 23 reacties
  • 2244 Bekeken

beste

heeft er hier al iemand een factuur ontvangen dit jaar?

schijnbaar zou er opstaan dat de huurprijs van de decoder gaat opslaan van €6 naar €7 Roepen

dit zou wel maar gebeuren op 1/4/2012 en het zou een geldige reden zijn om op te zeggen

als er iemand dit kan bevestigen of ontkennen laat dan vlug iets weten aub

mvg

23 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Hier staat nog altijd 6€...maar ik had al eens gelezen dat het 6,40€ zou worden (alleen van belang voor diegenen dier er een kopen, anders zit het toch in de prijs van de TV-optie).

http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/chp_idtv_equipement.page?

TV Comfort gaat van 18,50€ naar 19,50€ incl. decoderhuur, of 5,4% méér.

TV Favorite van 27,50€ naar 29,23€ wat 6,29% méér is.

Als je de BTW verhoging enkel op het TV-gedeelte toepast zou het moeten zijn 21-12% = 9% op 12,50€ = 1,125€ opslag + 6€ decoder = 19,625€

Bij Favorite is dat dan: 9% op 21,50€ = 1,935€ opslag + 6€ decoder = 29,4325€

De verhoging is dus telkens minder dan de BTW-verhoging, wat erop wijst dat de decoderhuur niet verhoogd werd, want daar was al 21% BTW op.

De verlaagde BTW goldt nl. nooit voor apparatuur.
alleen van belang voor hen die er één kopen?

dat begrijp ik niet sinjoor71? wie er één koopt betaalt toch geen huur?

de prijs op factuur zou dus nog niet gewijzigd zijn, maar er zou een mededeling opstaan dat de huurprijs decoder gaat wijzigen 1/4/12

mvg
dank voor de bevestiging van het slechte nieuws patrick, ze zijn bezig hun prijsvoordeel met telenet aan het verliezen

dit gezegd zijnde, ik huur geen belgacom decoder(s) dus voor mij blijft deze stijging zonder gevolg

mvg
Reputatie 7
Badge +1
@Xenne:

dat begrijp ik niet sinjoor71? wie er één koopt betaalt toch geen huur?

de prijs op factuur zou dus nog niet gewijzigd zijn, maar er zou een mededeling opstaan dat de huurprijs decoder gaat wijzigen 1/4/12

mvg

als je er een koopt moet immers de huurprijs van de totaalprijs aftrekken. De prijzen zonder decoderhuur worden immers nooit apart opgegeven.

Mijn uitleg geldt natuurlijk maar voor de prijs vanaf 1/1/12....
Badge
Ja weeral iets dat duurder wordt, in 2012 horen we weinig goed nieuws voor de consument.

Maar ja, ik blijf toch mijn decoder huren, ik kijk toch zo graagLachen

Alvast dank voor de Info, ivm de prijsstijging!

Mvg,
Reputatie 7
Badge +1
Tja, die prijsstijgingen dat gaat hard hé Wenkbrauw ophalen

Er een kopen voor 199€ vind ik dan weer een brug tever, maar anderzijds, tg. 7€ is dat nu maar 28,42 maanden huur meer (vroeger 33), dus nog 2 jaar en 4,5 maanden? Het overwegen waard ? tenzij die verkoopprijs ook gaat stijgen.....
tsja, ik heb destijds twee decoders tweedehands aangekocht bij mijn intrede....

je zit natuurlijk met het risico dat je geen garantie hebt, maar ik heb geluk gehad en heb mijn decoders al lang terug verdiend ondertussen

als je 3 decoders zou huren is dit toch een serieuse prijsverhoging....

mvg
Reputatie 7
Badge +3
Ook zou het een mooi gebaar zijn mocht Belgacom zoals bu het huren van een toestel voor vaste telefonie, je het gehuurde product kan afkopen tegen de

restwaarde.

De reeds betaalde huur word afgetrokken van de basisprijs , vervolgens wordt de restwaarde berekent volgens de ouderdom van het product en gebruik ervan .

Vb. Nieuwprijs is 199 Euro - 24 maanden huur 144 Euro = 55 Euro - 2 jaar ouderdom en gebruik 25% = 31 Euro restwaarde te betalen.

mvg,

Patrick
Badge
Beste,

Dat zou idd ook een mooi gebaar zijn, wie weet denken ze daar eens over na moesten ze dit lezen?

Mvg,
Badge +1
@ patrick dit zullen ze niet doen want anders zou nieumand hem nog kopen aan de volle prijs. Iedereen zou hem 2 jaar huren en hem dan kopen.
Reputatie 6
Badge +1
Het zou fijn zijn dat je de tweede en derde decoder aan een gereduceerde of goedkopere huurprijs zou kunnen krijgen. Ik heb er nu twee en zou ook een derde kunnen aansluiten, maar vind dan €21 per maand huur wel veel geld. €14 is al meer dan genoeg. De derde tv blijft dan maar met DVB-T werken is toch maar voor in de keuken. Ben dan wel beperkt tot één en Canvas/Ketnet, maar ja, dat is dan maar zo. Ben het al gewoon.
Dag, ik heb een pack internet intense met gsm comfort 10 en Belgacom tv, ik ben in november ingegaan op 1 jaar contrakt verleging voor internet( met 2 maanden gratis internet) en dus nog kontrakt tot november 2012 voor internet.

Mijn vraag kan ik eventueel mijn volledig pack opzeggen in de loop van april?

Is dit ook mogelijk in de belgacomshop of enkel viaaangetekende brief?

En dan kunnen we daarna weer eens genieten van de nieuwe klant voorwaarden bij belgacom .
Daar scheuren julie je broek nu toch niet aan voor die ene euro.moet er elke maand 8 neer tellen.Spijtig dat het nog niet uitgevonden is dat ge bv.die smilies niet zelf daarop kunt tekenen anders gaat ge nog denken als ik het kwaad bedoel.
Reputatie 6
Badge +1
Ik zou er wel eens twee nieuwe willen, heb ze ondertussen allebei vier jaar.
U kan uw abonnement TV/pack met TV kostenloos opzeggen via aangetekende brief tot de laatste dag van de maand volgend op de ontvangst van de 1ste factuur met die nieuwe huurprijs.

Of men u daarna zal beschouwen als nieuwe klant betwijfel ik ten zeerste, maar zekerheid kan ik daarover niet geven.

mvg
@ patrick, dat is inderdaad een heel goed idee om de mogelijkheid te scheppen om je gehuurde decoder te kunnen aankopen voor de restwaarde. Vooral zeer interessant zou dit worden voor degenen die verschillende decoders hebben. Wie weet ??? Dit zou zéker wel een mooi gebaar zijn van Belgacom.
Badge
abonnement TV/pack met TV. wat houdt dat nu in??

Alleen uw belgacom tv of de volledige pack?

Mijn ouders hebben een 4 pack ( Internet, Belgacom tv, Telefoon en Mobiel).

Kunt ge dan deze pack volledig opzeggen of alleen belgacom tv??

Graag reactie hier want tis belangrijk voor mijn ouders.


Groetjes
mss voor alle zekerheid die vraag eens aan eva direct sturen:

klik op http://nl.community.belgacom.be/people/2e8f1412c6?lang=nl_NL" rel="nofollow mij
Vermoedelijk als je één deel van je pack opzegt, verlies je de voordelen van je pack. Je kunt natuurlijk altijd je volledige pack opzeggen maar hou hierbij rekening dat je soms een opzegging hieromtrent moet doen. Kijk na tot wanneer je contract loopt. Indien je opzegt voor het einde van je contract zal je een verbrekingsvergoeding moeten betalen. Indien je één onderdeel van je pack opzegt zullen ook de voordelen van je pack gewijzigd/geannulleerd worden. Voor alle zekerheid, alvorens iets te ondernemen, neem contact op met de klantendienst op het gratis nummer 0800/22800. Daar zal men je alles perfect kunnen uitleggen alsook de looptijd van je huidige contract en de nieuwe voorwaarden bij wijzigingen.
door wijziging van de prijs kan je opzeggen zonder opzegvergoeding zélfs als je nog zou vasthangen aan contract. je moet dan wel opzeggen binnen de maand na onvangst factuur met de nieuwe prijs.

volgens mij kan je élk pack waar tv inzit op die manier opzeggen. dus opzeg van het volledige pack, niet enkel tv

maar voor 't zekerste best eens aan een bevoegde instantie vragen voor bevestiging

mvg
Reputatie 7
Badge +1
IK ben dat vorige week nog gaan navragen bl. of ik mijn gehuurde decoder (2,5 jaar) niet voor een rest(waarde kon overnemen, maar neen dus. Die reeksnummers zitten apart in de computer en kunnen niet verkocht worden. Binnenbrengen en een nieuwe kopen voor 199€ (V4) of 99€ (V3?). Maar dan wél eerst al de opnames op de harde schijf allemaal bekijken....Of een nieuwe kopen als 2e decoder en de gehuurde zolang houden tot je alles gezien hebt en dan binnenbrengen en uit het systeem laten halen...
Reputatie 7
Badge +1
Helaas doen ze dat niet. Ik ben het verleden week nog gaan vragen in een BCC. De serienummers van de huurdecoders kunnen in het systeem niet verkocht worden. Eeen rare "company policy"...het voorstel van Patrick is toch zeker een aanvaardbaar voorstel.
Wat blijft er over om te doen om de mogelijkheid te behouden de opgenomen PVR-programma's van de gehuurde decoder nog te kunnen bekijken? Een nieuwe decoder kopen (199 of 99€) als 2e decoder (als je er maar één had) en de gehuurde nog enkel gebruiken om de opgenomen programma's te bekijken tot je ze allemaal gezien hebt en dan de gehuurde decoder binnenbrengen, waarbij niet mag vergeten worden hem uit het systeem te laten halen met een zogenaamde "deregistratie"....
Reputatie 7
Badge +1
Voorstel van Patrick is heel plausibel, maar bij Belgacom hebben ze daar geen oren naar. Ik vroeg het vorige week nog in een BCC, en men bevestigde mij dat de gehuurde decoders een apart serienummer krijgen in hert systeem zodat ze die niet kunnen/mogen verkopen...

Reageer