Skip to main content
Goedemiddag,

Er wordt in verschillende onderwerpen geschreven over het opnemen via harde schijf van de Belgacom decoder. Is er ergens een volledige (uitgebreide) uitleg beschikbaar die het opnemen via harde schijf van de Belgacom decoder stap voor stap uitlegt. In het boekje dat meegeleverd werd bij de decoder staat er wel wat uitleg maar hier kan ik niet echt aan uit.

Alvast bedankt

hier onderandere staat ook een handleiding : http://support.en.belgacom.be/euf/assets/images/belgacomtv/manuals/tilgin1_nl.pdf

dit komt niet overeen met wat er in mijn boekje staat. Ik heb de nieuwste versie van decoder V4.

Het gemakkeliijkste vind ik is via de toets tv-gids v/d afstandsbediening en daar navigeer je naar beneden of naar boven naar de gewenste zender en dan navigeer je links of rechts naar het programma dat je wilt opnemen en druk je op de OK. (Het navigeren gebeurd met de pijltjes rond de OK-Toets)

Dan krijg je een menu (Optie Opnemen) druk op OK

terug een menu (met marges) terug OK

en nog eens een menu terug OK drukken om te bevestigen.

@ricy : dit is m i de manier om op e servers van BGC op te nemen. Ik acht dat je voor het opnemen op de harde schijf bij de vraag 'wil u de ... aanpassen' dan moet je ja bevestigen. vanaf daar weet ik het niet goed.

Inderdaad dan pas ik een truc toe want de opname maakt hij als hij kan op decoder zijn harde schijf. De truc is van eerst dezelfde methode toe te passen zoals hierboven beschreven maar dan wel eerst het programma te kiezen da juist het programma vooraf gaat dat je wilt opnemen op de bgc server en dan pas het programma dat je wilt opnemen.

Aangezien het eerste dat je opneemt met marges het programma overlapt die je uiteindelijk wilt opnemen is de decoder verplicht van het op de server op te slaan .

Mss kent er iemand een betere oplossing en kan hij die hier posten want dat zou ik ook wel willen weten.

een opname die op server gaat gedaan worden kan je wijzigen naar harde schijf, andersom is niet mogelijk, of je moet de truuk van hierboven toepassen.

wil je toch een eerste opname op server kan je ze instellen op afstand via skynet tv gids

meer uitleg:

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14556/~/opnames-30-dagen-bewaren-en-beschikbaarheid-wijzigen

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/9858

mvg

@xenne: reeds bedankt voor de informatie maar ik had graag geweten of er ergens een voorbeeld beschikbaar is van de keuzes / menus die men moet maken wanneer ik voor onderstaand bericht de keuze "ja" selecteer? Ik vermoed dat deze keuzes het mogelijk maken om op te nemen op de harde schijf van mijn BGC decoder.

De standaard opnameopties wijzigen

U kunt de standaard opnameopties wijzigen door onderaan de bevestigingsboodschap "ja" te selecteren. Als u "neen" selecteert, blijven de standaardopties behouden.

als u de standaard opties wil wijzigen klikt u daar ja

De volgende opties kunnen worden gewijzigd:

• Start- en eind van het programma: standaard start elke opname 5 minuten voor het beginuur en stopt ze 20 minuten na het einduur
  • Beschikbaarheid van een opname:

• bij verwijderen kiest u of de opname moet verwijderd worden de indien schijf vol is of dit nooit mag gebeuren
bij een netwerkopname kan je enkel de optie verwijderen veranderen van 30 dagen naar indien schijf vol, als u dat doet wordt het op de harde schijf van de decoder opgenomen

bij een netwerkopname staat steeds hoelang ze nog beschikbaar is

mvg

Reageer