Skip to main content
/files/bd53cc00f3/campagnolo_028.jpg 1280x960
Post eens je down en upload snelheden te vinden op http://192.168.1.1



Het hangt van je profiel af hoeveel streams je kan krijgen.



Het aantal SD/HD streams wordt verdeeld over: (afhankelijk wat je hebt of gebruikt):



Het aantal decoders

▲ Het aantal geplande PVR opnames

▲ TV on PC

PS: NetwerkOpnames (nPVR) tellen niet mee (hiervoor heb je geen stream nodig).
Hoi Ricy,





up: 511 Kbps



down: 9019 Kbps



mvg, Rudy


Je zit dus nog met adsl heb je al eens getest of VDSL2 niet beschikbaar is zodat je kunt overschakelen naar VDSL2 ?

Nu kan je in SD kijken maar dan zou in HD kunnen kijken .



Nu zou je tot twee SD programma's moeten kunnen bekijken of één opnemen en één bekijken of twee opnemen en geen bekijken.



je kan de test doe via : http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv



of nog meer uitleg op mijn blog: http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid



Als je niet op ADSL zit dan heeft Xenne gelijk : http://bgctv.skynetblogs.be/#automatischelijntest



Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424:

Indien uw lijn op een repair profiel staat.

Dan kan je het via dit nummer terug op je normaal profiel laten zetten,

mits je lijn het aan kan.

Indien dit niet lukt dan toch best de helpdesk opbellen: 0800 22 700

PS: Je lijn kan op repair profiel terugvallen wegens een probleem die zich voordoet in je binnenhuis installatie.


hmmm..... dat zou best wel eens vdsl2 repair profiel kunnen zijn



bel misschien eens naar 0800 22 424 voor een automatische lijntest



zeker dat alles conform aangesloten is? binnenbekabeling in orde?



mvg


Hoi.





Zou beschikbaar zijn, dus VDSL2...



Als ik naar 080022424 bel moet ik 20min wachten...is dat 20mn je lijn openhouden?



Ik versta er dus niets van. Iets van decoder afsluiten...is dat dan zowel voor boven als beneden?





Mvg, Rudy


gewoon bellen en lijn laten testen, en wachten.... na paar minuten zal je lijn disconnecten en eventueel syncen op ander profiel.



kan natuurlijk ook zijn dat je met fout zit op je binnenbekabeling of met fout in de aansluiting, dan zal deze lijntest geen verbetering brengen. fout van repair kan ook bij belgacom zitten, maar eerst uitsluiten dat ze niet binnenshuis zit



succes



mvg


Neen je moet geen twintig minuten de lijn open houden dat bedoelen ze niet.

maar voor alle duidelijkheid wil je eens de statistics posten van je modem (bbox) via volgende weg.



° http://192.168.1.1



° Advanced sttings



° Statistics


Idd zoals Ricy aangeeft, best de statistics eens posten om te kijken of je effectief op VDSL2 zit (en in dit geval dus een repairprofiel)



ik vermoed echter dat het om een normaal 9Mbit ADSL2+ profiel betreft.

Met een 9Mbit profiel is het volkomen normaal dat je maar 2 streams kan bekijken, verdeelt over beide decoders.

Dus opnemen op de harde schijf van 2 decoders en ondertussen iets anders bekijken is niet mogelijk.





Best eens horen op 0800 22 700 of je aansluitbaar bent op VDSL2.

Indien je wel al aangesloten bent op VDSL2 kan men ook nagaan wat het probleem is.


Hoi,

heb geen telefoon. Ik bel met GSM dus dit zal zeker niet gaan via die gsmlijn veronderstel ik! Heb alleen TV en internet. Het is ook zo als ik van zender verander, moet ik soms een 5tal sec wachten...Triestig TV-kijken zo.


Je kan ook vanop je GSM bellen. Blijft een gratis nummer.

PS: ze zijn elke dag bereikbaar tot 22u00


kan je eens posten wat hier staat



° surf naar http://192.168.1.1/" rel="nofollow



° linkse kolom klik op: Advanced sttings



° Linkse kolom klik op : Statistics



Post eens wat hier staat.



mvg.


Hoi Ricy,



Dat is wat er staat...http://192.168.1.1/index.stm



mvg


Je hebt de link http://192.168.1.1/" rel="nofollow van je brouwser gekopieerd en gepost .



als je op advanced geklikt hebt en dan onderaan op statistics geklikt hebt .



Het zijn die gegevens die je zou moeten kopieren en plakken hier (als het lukt)


een kolom statistics vind ik niet terug, hopelijk is het dit!



mvg, Rudy


Je zit dus zoals ik dacht op ADSL2+ met een 9Mbit profiel.

Hiermee zijn dus idd maar 2 streams mogelijk.

Dus als je opneemt op de 2 decoders, kan je idd naar niks anders meer kijken.



Vraag eens na op 0800 22 700 of VDSL2 reeds beschikbaar bij u is?


Je zit dus zoals ik eerst gedacht heb met ADSL en zoals je in vorige post gezegd hebt is VDL2 beschikbaar dan zou je beter overschaklen naar VDSL2



Anders eens bellen naar 0800 22 800 en daar eens vragen voor alle zekerheid en als het mogelijk is kunnen zij het nodige doen om over te schakelen



of zoals axs zegt (hij was mij juist voor!) 0800 22 700


Zoals te zien met mijn telefoonnummer die op mijn factuur staat zou VDL beschikbaar zijn. Kan ik dan zelf niet overschakelen, dan moet ik niet bellen?





Mvg, Rudy


Neen dit kan je zelf nier uitvoeren je moet een andere modem krijgen en voor de overschakeling moeten er schakelingen gebeuren in de centrale en moeten ze je aansluiten aan de ROP.


ah zo, dus toch adsl2 verbinding... zo snel mogelijk overstappen naar vdsl2 is de boodschap.....



andere modem heb je nodig, tenzij moest je al een bbox 2 hebben, wordt tegenwoordig standaard gegeven



aanvragen via klantendienst, je zal dan een activatiedatum krijgen



tot op vdsl2



mvg


Hoi Ricy,



volgens u moet ik een andere modem krijgen!! Hopelijk wordt het niet kopen...



mvg,


BBOX2 is gratis bij overschakeling naar VDSL2.


Ja straf hé tarzan, 't is bijna niet te geloven maar er zijn nog dingen die gratis zijn bij bgc ! KnipogenLachenLachen


Beste Tarzan,



De modem en overschakeling is gratis als u op de technische dienst een aanvraag doet om HD te kunnen kijken.

Om HD te ontvangen moet u over VDSL2 beschikken, en zal de technieker hier voor een aanvraag opmaken.

Bel hetnummer 0800/22 700.

Selecteer optie 1 het heeft al gewerkt maar werkt niet meer en dan de optie voor belgacom TV.



Mvg,





Eva van Belgacom


Reageer