Opnemen op een externe harde schijf gekoppeld aan de televisie

  • 4 May 2011
  • 5 reacties
  • 2581 Bekeken

Ik heb Belgacom TV.

Binnen een paar weken heb ik daarop ook VDSL.

Ik heb onlangs een Bravia TV gekocht.

Deze heeft de mogelijkheid om programmas op te nemen op een harde schijf die aangekoppeld is via USB.

Dit kunnen enkel digitale programma zijn.

Ik probeer dus om Belgacom programma op te nemen, maar dat lukt niet.

Mijn vraag is : hoe kan ik Belgacom TV programma opnemen op die externe harde schijf. Hoe moet ik de TV aansluiten om dat mogelijk te maken.

Of is dit misscien niet mogelijk.

5 reacties

Momenteel is dit niet mogelijk vanwege de codering op de betreffende kanalen (welke geeist worden door de zenders zelf). De USB-poort is niet werkende (momenteel), dus is ook niet mogelijk. Tenzij hier een omweg voor is die iemand zou kunnen meedelen?

Mvg
Beste,


Bedankt voor de reactie.

Voor alle duidelijkheid : de externe hard schuif hangt aan de USB van mijn televisie.

Het probleem is dus, hoe kan ik het BELGACOM signaal (dat digitaal is , veronderstel ik) opgenomen.

Want met mijn DVD recorder van philips kan ik van alles opnemen. Van het gewone telenet kabel signaal.

Het gaat mij vooral om de GEWONE kanalen die je via een gewone recorder wel kan opnemen, langs de gewone telenet kabel.
Zal niet lukken... de decoder stuurt samen met het datasignaal een kopieerbeveiliging mee. Uw tv zal deze beveiliging niet kunnen omzeilen.

In uw dvd-recorder zit er een tuner die het analoge signaal van Telenet gewoon van de kabel plukt, dat is totaal iets anders.
Beste Alain Bex,

Ik vrees dat Wouter en T3D correcte informatie geven.
Deze functie van uw tv zal u niet kunnen gebruiken omdat de zenders van belgacom hier tegen beveiligd zijn.
De opnamefunctie van uw TV zal enkel werken met DVB-T signalen.(Digitale signalen die rechtstreeks op de tv arriveren)

Mvg,

Eva van Belgacom
Badge +1
Aangezien DVB-T in Belgie niet goed uitgebouwd is, zul je dus niet veel kunnen opnemen ;)

Reageer