Opnemen op de server


 Ik weet niet of de vraag hier al gesteld is maar ik vraag mij af of je eigenlijk de keuze hebt om op de server op te nemen of of de harde schijf. Ik zie nergens zo een optie staan. Zou wel gemakkelijk zijn moest dit mogelijk zijn.

Grtz

Jo

11 reacties

beste

standaard gaat hij de opname doen op de harde schijf INDIEN mogelijk (dus geen overlapping, genoeg bandbreedte)
sinds de nieuwe menu kan je zelf niet meer zorgen dat deze opname op het netwerk gedaan moet worden.... (groene knop RIP)

je kan echter nagenoeg onbeperkt op afstand opnemen via pc/smartphone, en al deze opnames gebeuren op het netwerk en deze blijven 30 dagen beschikbaar (de enige beperking is dat je niet alle zenders op deze manier kan opnemen)

maw
als je opname op harde schijf van decoder wil = > programmeren via decoder
als je opname op het netwerk wil opnemen = > programmeren op afstand

als je toch via decoder wil programmeren en netwerkopname wil kan je zelf zorgen voor een overlapping

mvg
 Alvast bedankt voor uw antwoord. Maar het rare van al is dan ,als ik gisteren iets wou programmeren dat vandaag wordt uitgezonden , neemt hij dat direct op op de server en er is geen overlapping op die moment. En de programma's die we willen opnemen op de server zijn serieopname's en dat gaat niet met tv overal. Zou het echt heel interessant vinden moest er zo een optie bij komen. En bv ook wat je op de server opgenomen hebt en je wil dit toch bewaren , dan zou je dat ook moeten kunnen overzetten van de server naar de harde schijf van uw decoder. Zijn maar voorstellen natuurlijk :)

Mvg

Jo

Maar het rare van al is dan ,als ik gisteren iets wou programmeren dat vandaag wordt uitgezonden , neemt hij dat direct op op de server en er is geen overlapping op die moment.


ja het kan ook dat je lijnprofiel te laag is en je bvb aan het kijken was naar een programma ondertussen !

Je profiel kan laag zijn als je bvb nog op ADSL zit of op een laag VDSL profiel.

Post eens je down en upstream snelheid die je kan aflezen door naar je webinterface van je modem te surfen ==>> http://192.168.1.1

groetjes,

Elsa

 Nee aan mijn profiel is echt niks mis hoor 🙂 heb nog steeds syncro op 20M en zit op vdsl 2. En zit op een 450m van de kvd. Ben zelf ook technieker bij Belgacom , dus ik weet hoe mijn lijn er uit ziet. Maar op mijn vraag wist ik niet echt een duidelijk antwoord, vandaar dat ik dit forum nog eens kom bezoeken . ;)

Mvg

Jo
Ja dan zal je bij het kijken naar een HD programma en het opnemen van een HD programma niet automatisch op de server terecht komen met je opname als je die vanaf de afstandsbediening uitvoert, wel als je nog een tweede decoder opstaan hebt waar je naar een HD programma kijkt of in PVR opneemt ,dan zit je over je lijnprofiel van 20.

groetjes,

Elsa

PS: ik wist niet dat de techniekers bij bgc wisten hoe hun lijn er uit zag ! (grapje)

we mogen toch eens lachen hé want met het weer valt er ook al niet meer veel te lachen hé !

 Hehe ja idd moet zeker nog eens kunnen gelachen worden. Heb ni liever. 🙂 Het is zoals je zegt van het goed weer hier in België moet ge het niet hebben.
Bedankt voor je antwoorden.

Mvg

Jo
Jo,

er bestaat ook een manier om online verschillende afleveringen van een programma op te nemen

in tv gids het betreffende programma selekteren, dan verschijnt er zo een wit vierkant, dan moet je op de naam van het programma klikken



dan kom je vervolgens op onderstaande pagina waar je makkelijk verschillende afleveringen kan opnemen door paar keer te klikken



het enige ongemak is dat je op deze manier altijd het sd programma gaat opnemen, ook als je een hd zender zou gesekteerd hebben. alles wordt uiteraard op server opgenomen en blijft 30 dagen beschikbaar

mvg
Xenne, serie opnames heb ik nog nooit gedaan kan je dit ook via de afstandsbedining van de decoder ipv de methode die je hierboven beschrijft ?

groetjes,

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Bijkomende beperking: de online TV-gids kijkt slechts een week verder, zodat dit systeem niet opgaat voor series die wekelijks lopen. Het seriesysteem kan idd. enkel in PVR (waarom die beperking heb ik nooit begrepen). Met een 20Mbps-profiel hou je tegenwoordig met 2 HD-streams (2x 6.5Mbps) toch nog zo'n 7Mbps voor internet over, zodat in principe het systeem nog niet automatisch op nPVR zou moeten overgaan. Maar de wegen van het systeem zijn ondoorgrondelijk natuurlijk !Knipogen hangt er vanaf hoe je lijn eruit ziet zeker ?Tong uitsteken
Ik neem zo'n 80% in nPVR op via de online TV-gids de rest zijn series of van buitenlandse zenders die niet in nPVR kunnen.
ik gebruik bovenstaande methode eigenlijk om dagelijks "Komen Eten" op te nemen, daarvoor is het ideaal want opname van sd zender & dagelijkse serie... dus als je er af en toe eens aan denkt is voldoende om geen enkele aflevering te missen :p

maar idd, wekelijkse serie zal je niet op deze manier kunnen inplannen.....ook dagelijkse serie op hd niet, want neemt altijd sd op (bug?)

mvg
Als je nu met de afstandsbediening via TV guide en dan op een programma gaat staan (bvb THUIS) en op OK dukt en dan kiest voor OPNEMEN

wordt dan automatisch een serieopname gedaan ?

Elsa

Reageer