opnemen op 30 dagen

  • 17 July 2011
  • 7 reacties
  • 1190 Bekeken

Als je op 30 dagen opneemt, wordt je programma op de server van Belgacom bewaard.

Is het zo het programma dan effectief op de server gecopiëerd wordt, of houdt Belgacom alle uitzendingen altijd 30 dagen bij, en worden er enkel pointers voor begin en einde bijgehouden voor de gebruiker die op 30 dagen opneemt?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Die programma's blijven op de server staan en alleen de pointers blijven voor jou 30d gereserveerd in jouw persoonlijke "ruimte" waar ook je persoonlijke TV-gidsen en instellingen opgslagen staan. Hoelang Belgacom die programma's bewaart weet ik niet. Allicht dienen die ook nog voor de functies net en ooit gemist of I watch enz.
ja inderdaad moesten ze al de nPVR programma's per gebruiker opslaan op de server dan zouden ze de servercapaciteit nogal moeten opdrijven.Maar hoe het allamaal in detail gebeurt weet ik ook niet.

Nu iets off topic , daarjuist weer iemand op bezoek gehad die klaagde dat hij niet meer kon zappen, blijkbaar een fenomeen dat nog altijd en regelmatig terug komt en blijkbaar is er nog altijd geen oplossing voor (behalve dan de decoder even spanningsloos zetten)!
Badge
Denk dat dat probleem met dat zappen vooral nog voorkomt bij de v3 en vooral als je te vlug zapt bij de v4 heb ik nog geen last ondervonden.
Ik heb de nieuwste decoder en heb ook dat probleem met zappen gehad... Moet dan telkens de decoder opnieuw opstarten. (Maar daar discussiëren we beter in een aparte topic over.)
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad, maar "off topic", ik heb dat probleem nog nooit gehad met mijn "oude" V3.
Als Belgacom dan toch alles op z'n server bijhoudt, zou het dan niet veel gebruiksvriendelijker zijn om de TV-gids 30 dagen lang ter beschikking te houden. Dan moet je immers niets meer programmeren, maar kan je gewoon een programma van enkele dagen geleden terug zien. Dit kost Belgacom toch niets meer?
Reputatie 6
Badge +1
Ja dat kost zeker niets, maar denk dat onze vrienden van Vmma, SBS en ook Vrt dit niet gaan toelaten. Dan gebruikt niemand nog Iwatch, C More en Ooit gemist.

Reageer