Vraag

Opnemen met decoder


ik heb van 2 weken geleden een nieuwe decorder, (deze staat boven) mijn 2 de decorder staat beneden.
als ik nu iets programeer dan neemt hij dit boven op en niet beneden.
hoe kan ik dat veranderen?

35 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Dan zult u moeten specifiëren welke types decoder u heeft. Allicht is de nieuwe een V5 compact (zonder harde schijf), en de oude een V4 of V5 mét harde schijf. Hierop werken verschillende software- of interfaceversies. Bij de nieuwe wordt alles op de server (in de cloud) opgenomen (nPVR), terwijl op de oude ook opname op de harde schijf mogelijk is. Daarbij is het zo dat alle nPVR-opnames op beide decoders kunnen afgespeeld worden, terwijl de harde schijfopnames (PVR), van de oude niet via de server op de nieuwe kunnen afgespeeld worden. Dus als je iets met de oude programmeert, kan het PVR worden omdat die een harde schijf heeft. Wat je echter met de nieuwe (V5c) programmeert, gaat sowieso op de server (nPVR) en zou dan op beide decoders moeten afspeelbaar zijn. Een derde mogelijkheid is programmeren met de Proximus TV app. waarbij het in mijn ervaring (ik heb enkel een V4), zowel in PVR als in nPVR kan gaan. Hoe het met 2 decoders van verschillende types loopt weet ik helaas niet.
Sinjoor, er werd hier nochtans al bevestigd door de ⌘-medewerkers dat er met de nieuwe NTE software, zelfs al programmeer je in PVR, dat er automatisch ook nPVR opgenomen wordt dus moest dat waar zijn dan zou je altijd op alle decoders die je hebt een opname moeten kunnen laten afspelen. Ik kan het niet meer testen want ik heb nu maar één decoder meer. Maar dan zal dit volgens mij wel nog niet gelden als je decoders hebt in combinatie met een v4, aangezien die nog geen NTE software heeft zal de PVR opname dan ook niet automatisch in nPVR opgenomen worden op de servers !?
als ik iets op de oude opneem komt het op de nieuwe te staan en neem ik iets op de nieuwe op , komt het ook op de nieuwe, programmeer ik via my proximus komt het altijd op de nieuwe terecht
De oude zal een V3 (of V3b) decoder zijn waarschijnlijk en de nieuwe de v5-compact
en wat er gebeurd is dit dan:
V3.opname => V5c
V5c.opname => V5c
PX-TV.opname =>V5c

Ik denk niet dat je zo iets gaat kunnen oplossen door de decoders te rebooten of te factory resetten ik zou ofwel bellen naar de helpdesk 0800 22 800 (7d/7 tot 22u)
of een privé bericht sturen naar Het Proximus Team wat ongeveer op het zelfde neer komt als bellen naar helpdesk.
of gewoon wachten tot een medewerker reageert hier of iemand anders die al dit fenomeen kent en de oplossing weet!
Reputatie 7
Badge +6
Is hier niet in een ander topic gesproken over mogelijke problemen met de combinatie V5c en V4/V3(b)?
Indien men hier niet reageert, kan je het ook altijd eens proberen via Twitter.
Je bedoelt mss ivm met inladen van de nieuwe NTE software versie op de V5c bij combinaties van V5c en V4 op de lijn
Maar soit 't zal toch via PX help moeten gebeuren denk ik er zal niet veel anders opzitten.
Reputatie 7
Badge +1
Sinjoor, er werd hier nochtans al bevestigd door de ⌘-medewerkers dat er met de nieuwe NTE software, zelfs al programmeer je in PVR, dat er automatisch ook nPVR opgenomen wordt dus moest dat waar zijn dan zou je altijd op alle decoders die je hebt een opname moeten kunnen laten afspelen. Ik kan het niet meer testen want ik heb nu maar één decoder meer. Maar dan zal dit volgens mij wel nog niet gelden als je decoders hebt in combinatie met een v4, aangezien die nog geen NTE software heeft zal de PVR opname dan ook niet automatisch in nPVR opgenomen worden op de servers !?
Op de V4 met SW-versie leon batch2 2_15.21.0.22 (07/03/16) is het zo, dat alle met de Px TV app. geprogrammeerde opnames (ook serie-opnames) ook een kopie op de server krijgen (staan daar ook in de opnamelijst). Ook als het op de decoder in PVR wordt opgenomen. De serverkopie verschijnt echter niet in de opnamelijst van de decoder als dubbele opname (eigenaardig genoeg soms wél na een Factory Reset). Vermits ik ook maar één decoder heb, kan ik niet checken of er op een 2e decoder wél een nPVR-versie in de opnamelijst verschijnt; zoniet kan dat het probleem bij Gitje verklaren. Maar als .ik bv. de PVR-opname na bekijken wis op de decoder, blijft die soms nog een tijd staan op de PxTV app. En als ik bv. meerdere PVR-opnames op de decoder wis, en die blijven nog in de PxTV app; staan, en ik wis er een van in de TV app. verdwijnen de andere mee op de app....wat nog maar eens wijst op de rare bokkesprongen die het systeem soms maakt.
Inderdaad al wat ik hieruit kan besluiten dat het nog altijd niet 100% op punt staat.
Reputatie 7
Badge +1
Het zou met niet verwonderen dat er veel problemen ontstaan als je meerdere decoders van een verschillend type en met verschillende software hebt...Dat kan dan ook verklaren waarom ze nu in de richting van één decodertype met één soort software werken, en ook uitsluitend met de huurformule, zodat ze nu zelf kunnen bepalen en sturen wat de klanten gebruiken.
Dat had ik inderdaad ook al in het snotje en liefst zouden ze ook nog alleen decoders hebben zonder HDD om zo één uniform systeem te kunnen opbouwen en het ook vereenvoudigd voor opnames en eraan verbonden software, maar dan zullen ze wel moeten zien dat de servers het kunnen bol werken.
Enfin als het maar uiteindelijk in orde komt en iedereen weer in rust en vree zonder problemen naar PX TV kan kijken, opnames inclusief.
Reputatie 7
Badge +6
Het zou hier zeer stil kunnen worden op het forum dan.
Dan vinden we wel iets anders uit 😉
Reputatie 7
Badge +3
Zoals de conflictenlijst die maar langer en langer wordt en bij mij allemaal opnameplanningen bevat die al voorbij zijn. Ik krijg ze dus niet meer gewist. Het zijn er nu al een stuk of 9. 😠
ik heb vandaag voor mijn gekochte decorder een nieuwe aangekregen.
nu is deze een v5 met harde schijf, nu hoop ik dat ik deze aansluit mijn probleem is opgelost, want die van boven op slaapkamer is een decorder v5 mini.
nu hoop ik dat ik iets beneden programmeer dat ik het ook beneden kan zien
Als alles normaal werkt moet je zeker de opname kunnen zien op de decoder waar je de opname gepland hebt.
Ook normaal gezien zou (volgens proximus medewerkers hier al gepost hebben) de PVR opname (op harde schijf) van je v5 ook moeten te zien zijn op de v5mini boven omdat terzelfder tijd ook een CloudOpname hiervan gebeurt en op de server staat, wat als door verschillenden gemald werd dat dit ook niet altijd het geval is, maar zoals we hier nu al zo dikwijls gelezen hebben loopt het nog altijd niet bij iedereen van een leien dakje met de opnames !!
Maar bij problemen kan je altijd bellen naar de helpdesk op 0800 22 800(7d/7 tot 22u) waar men je met gemiste opnames kunnen verder helpen.
Reputatie 3
Badge +1
Het advies hierin is altijd je opnames plannen op je V5 Compact, dit is ook de regel bij field interventies dat de hoofddecoder de nieuwste (V5 Compact) is (omdat daar de opnames meestal gepland worden), voor zover ik weet zijn PVR opnames van een V4 of V5 decoder niet af te spelen op je V5Compact daar ze nog altijd enkel op schijf opgenomen worden. (nog nooit tegengekomen dat dit wel het geval is, ook heb ik altijd de nieuwe release van NTE in testfase en heb dit thuis ook nog niet kunnen vaststellen)
Blijkbaar zijn er wel die dit vaststellen of ze moeten dan allemaal liegen ;)
Trouwens volgens prox beweert gebeurt de opname altijd parallel dus is het ook logisch dat je die dan wel op de V5c kunt zien als dit het geval is of dan liegen ze daar ook al weer 😉
Reputatie 3
Badge +1
Er zullen natuurlijk mensen zijn die dit claimen, persoonlijk ben ik als FULL tech (Onderaannemer) dagelijks de baan op voor Proximus en heb dit nog nooit vastgesteld.
Er zullen mensen zijn die dit tegenkomen met hun V4 Decoder, echter blijkt er dan iets te schelen aan de V4 decoder (Harde Schijf) en kan deze niet opnemen in PVR en worden alle opnamen in nPVR gezet. Ook heeft dit wel even gewerkt op de V5 maar deze NTE versie is al geupdate omdat de mensen hun opnames dubbel zagen staan.
In deze zin ben ik dit al tegengekomen. Echter ga ik ervan uit dat je moet spreken over apparatuur dat volledig functioneel en up to date is en dan kan het niet meer.
Zo kom je ook mensen tegen die wel 1 decoder meer hebben als de zone waarin ze zitten. Dit is echter een workaround/fout die ik hier niet uit de doeken ga doen omdat dit meestal voor kwaliteitsproblemen op de decoders zorgt. Zo kan je met de juiste interne kennis tot 5 decoders (V5 Compact) op een lijn (DLM1) zetten. :S
Maar klop het dan niet wat proximus beweert dat zowel altijd in nPVR opgenomen wordt zelf als een PVR opname gebeurt want dit werd hier en ook telefonisch bevestigd en als dat waar is dan kan je toch op alle decoders een PVR opname bekijken aangezien ze in nPVR opgenomen wordt.
Reputatie 3
Badge +1
Een nPVR opname gebeurt als je al een PVR opname gelijktijdig aan het doen bent, dan doet de decoder de 2de opname op nPVR, maar de eerst ingeplanden gaat gewoon op PVR
Dan weten ze dat duidelijk bij de helpdesk van ⌘ niet, of ik zal voorzichtig zijn dan weten de meesten dat daar niet want sinds de nieuwe NTE interface beweren ze dat dit in parallel gebeurt voor decoders met HDD natuurlijk!!
Ik weet niet meer in welke post dit hier zelf ook bevestigd geweest is.
Reputatie 7
Badge +1
Maar klop het dan niet wat proximus beweert dat zowel altijd in nPVR opgenomen wordt zelf als een PVR opname gebeurt want dit werd hier en ook telefonisch bevestigd en als dat waar is dan kan je toch op alle decoders een PVR opname bekijken aangezien ze in nPVR opgenomen wordt.
Ik kan maar spreken voor de V4 decoder (mét HDD) en de SW-versie leon batch2 2_15.21.0.22 (07/03/16), dus nog geen NTE (eerst vanaf october of later?), en daar gebeuren alle opnames in PVR met een server-kopie, zodat je die ook met de Px TV app. kunt bekijken op tablet of smartphone. Allicht ook met een 2e decoder als nPVR-opname, maar ik kan het helaas niet checken, want heb maar één decoder. Bij mijn V4 komt wel enkel de PVR-opname in de opnamelijs tvan de decoder, maar soms loopt dat mis door communicatieproblemen tussen decoder en server, en staat er niets op de decoder en wél een serverkopie in de Px TV app. (gisteren nog voorgehad). Ook zie je soms tijdens de opname een rood cirkeltje in de TV-gids en gisteren zelfs ook REC rood opgelicht op de display van de decoder, alsof het een PVR-opname is. Maar in de opnamelijst staat niets. Dus blijft ze onafspeelbaar op de decoder. Nog een soms optredende bug is, dat de opname tijdens het opnemen alle tekenen vertoont van een PVR-opname, d.w.z. rood REC symbool op de display, en in de opnamelijst wél een opname maar nog zonder 60dagen onder de bitmap. Eerst na beëindigen van de opname blijkt het dan toch een nPVR-opname te zijn en verschijnt de 60 dagen.
dat is ook wat hier al bevestigd wordt Sinjoor PVR met een server kopie, anders zou er trouwens niemand een PVR opname op de andere decoders kunnen zien en dat is hier en niet alleen hier al door klanten bevestigd geweest.
Reputatie 7
Badge +1
dat is ook wat hier al bevestigd wordt Sinjoor PVR met een server kopie, anders zou er trouwens niemand een PVR opname op de andere decoders kunnen zien en dat is hier en niet alleen hier al door klanten bevestigd geweest.
bedankt om dat te bevestigen (wat ik al dacht).:D
Reputatie 3
Badge +1
Ik snap het toch niet hoor, PVR staat voor op de decoder zelf, nPVR staat voor in de cloud, heb ook eens op de interne site gekeken, als je een PVR opname doet (1ste geprogrameerde staat deze enkel op de schijf van een decoder) en indien je een tweede simultaan doet komt deze in nPVR te staan, dat bij een PVR opname deze in opname komt is dus niet mogelijk. Heb het hier nog even getest, niet mogelijk, enkel de nPVR komt op de V5 Compact. Heb het in praktijk al tegengekomen maar dit was telkens door een defect aan schijf van V4 decoder. Nergens intern terug te vinden dat een nPVR mee zou starten met een PVR...

Reageer