Beantwoord

Opnemen Home and Away niet meer mogelijk


Sinds kort hebben we thuis de nieuwe v5 mini decoder met het leuke voordeel om in de cloud te kunnen opnemen.
Mijn vriendin volgt 1 serie, namelijk home and away, sinds de nieuwe decoder is het echter niet meer mogelijk om deze serie op te nemen.
In de tv gids staat bij de opties wel bij de serie de keuze om op te nemen of serie opnemen, op ok drukken geeft echter geen resultaat.
Andere opnames lukken wel, enkel home and away op vitaya niet.
Decoder reeds zonder stroom gezet evenals bbox 3.
Iemand een oplossing? Het zou mij alvast een ontevreden wederhelft besparen 🙂
icon

Beste antwoord door ThomasP 13 March 2017, 21:01

Bekijk origineel

16 reacties

Tip: probeer dan mss voorlopig eens of het niet lukt via de "proximus tv" app bvb op je smartphone.
Mijn andere post op dit forum gaat om het probleem dat ik geen opnames kan plannen via de app. Ik kan geen decoders koppelen :s
Via de proximus tv app krijg ik de volgende meldingen: opname reeds gepland of de error in bijgevoegde screenshot
Wij beschikken ook nog over een v5decoder met harde schijf en de oude interface. Kan dit hieraan gerelateerd zijn?
wat je ook eens zou kunnen proberen is van je harde schijf er eens uit te swappen en zo proberen zonder harde schijf of het dan lukt, in sommige gevallen kan je bepaalde problemen hiermee oplossen, anders zou ik eens naar de technische dienst bellen want zij kunnne ook sommige conflicten met opnames oplossen
helpdesk : 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
Wij hebben ook dit probleem met hetzelfde programma! De opname staat zogezegd gepland, maar het wordt nooit opgenomen.
Er hapert elke maand wel iets aan het systeem.
We hebben ook wekelijks internetproblemen.
Ik overweeg nu toch stilaan serieus om te veranderen van leverancier.
Reputatie 5
Badge +4
Dag Pieter_07,

Kan je mij even zeggen over welke opname het gaat? Dan bekijk ik dit even voor je.

Welke internetproblemen heb je? Heb een meting uitgevoerd van de lijn en merk geen enkele onderbreking tot aan de modem voor deze maand? Ben je verbonden via wifi? Dan heb ik hier een paar tips voor je onder de rubriek Internet thuis / Problemen met Internet :

https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_internet_in/particulieren/support/internet/internet-thuis.html

Mvg,

AndyM
Het Proximus-team
Dag Andy,
home and away op vitaya kunnen we niet meer opnemen.
zowel met kabel als met wifi hebben we haperende verbinding.

mvg,
Pieter
Reputatie 7
Badge +4
Dag Pieter,

Wij hebben Home and Away ingepland op je decoder. Voor je internet heb ik eens gekeken maar wij zien en stabiele verbinding.

De laatste verbreking is ook van in februari
Date and Time of Last Status Change 21/02/2017 - 20:12:49 MET

Mvg,Robrecht
Ook wij hebben problemen met het opnemen van home and away...op beide decoders geeft hij aan dat hij geprogrammeerd staat, om dan nadien te constateren dat het wel niet opgenomen werd. Komt ook niet bij "conflicten" terecht. Snap er dus niks van ?
Reputatie 7
Badge +6
Ellen, ik heb een aanpassing gedaan voor je opname van Home and Away. Kan je even je decoder herstarten dmv de stroomschakelaar achteraan en de opname opnieuw inplannen? Dit zal het probleem oplossen. Mijn excuses voor de hinder.
Dag Pieter_07,

Kan je mij even zeggen over welke opname het gaat? Dan bekijk ik dit even voor je.

Welke internetproblemen heb je? Heb een meting uitgevoerd van de lijn en merk geen enkele onderbreking tot aan de modem voor deze maand? Ben je verbonden via wifi? Dan heb ik hier een paar tips voor je onder de rubriek Internet thuis / Problemen met Internet :

https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_internet_in/particulieren/support/internet/internet-thuis.html

Mvg,

AndyM
Het Proximus-team


Ondertussen zijn een hele reeks afleveringen plots tussen onze opnames gekomen.
1 dag heeft het gewerkt, en nu weer niet meer.

Pieter
Reputatie 6
Badge +4
Hi Pieter,

De afleveringen dat je zal gezien hebben zijn degene die mijn collega inplande op je decoder.

Graag toch wat meer info. Naar ik begrijp ondervind je problemen met het opnemen van

home and away op vitaya.

en een haperende verbinding internet zowel over kabel als wifi?

De v5 decoder zie ik rechtstreeks verbonden staan op de lan3 van de bbox3 router, de pc, ipads etc enkel draadloos.

Zoals mijn collega al vermeldde zien we geen onderbrekingen of onstabiliteit tot op die bbox3 router, dat betekent dan toch dat de verbinding Wifi tussen router en devices het probleem moet veroorzaken.

Ik heb nu een kleine wijziging op die bbox3 router gedaan waardoor die even zal herstart hebben, kijk dan eens na of je nog problemen met internet ondervindt.

meer info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html

Wat de opnames betreft.

We ondervinden momenteel een 'bug' wanneer je serieopnames gaat wissen er opnames uit de planning meegewist worden waardoor je dan opnames ontbreekt.

Een nieuwe bugfix wordt hier binnenkort voor ingeladen

Wat ondervind je momenteel nu. kan je home and away niet meer inplannen? wordt niet meer opgenomen? staat het tekentje van opname in de tv gids actief nu?

Mvg sabine
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb nu geprobeerd en hier neemt dat gewoon op vandaag.
Reputatie 6
Badge +4
oke, laat ons weten als we je nog moeten helpen met iets;

mvg sabine
Hallo,
we hebben een tijdje die "home and away" opnames kunnen bekijken, maar ondertussen lukt het weer niet meer.
(blijkbaar konden we inderdaad enkel bekijken wat door jullie gepland werd)
Met andere series hebben we dat probleem niet.

Ons internet probleem is een stuk verergerd sinds we een bbox 3 hebben.
De wifi is blijkbaar minder sterk, en hij kan minder toestellen aan veronderstel ik.


gr.
Pieter


Hi Pieter,

De afleveringen dat je zal gezien hebben zijn degene die mijn collega inplande op je decoder.

Graag toch wat meer info. Naar ik begrijp ondervind je problemen met het opnemen van

home and away op vitaya.

en een haperende verbinding internet zowel over kabel als wifi?

De v5 decoder zie ik rechtstreeks verbonden staan op de lan3 van de bbox3 router, de pc, ipads etc enkel draadloos.

Zoals mijn collega al vermeldde zien we geen onderbrekingen of onstabiliteit tot op die bbox3 router, dat betekent dan toch dat de verbinding Wifi tussen router en devices het probleem moet veroorzaken.

Ik heb nu een kleine wijziging op die bbox3 router gedaan waardoor die even zal herstart hebben, kijk dan eens na of je nog problemen met internet ondervindt.

meer info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html

Wat de opnames betreft.

We ondervinden momenteel een 'bug' wanneer je serieopnames gaat wissen er opnames uit de planning meegewist worden waardoor je dan opnames ontbreekt.

Een nieuwe bugfix wordt hier binnenkort voor ingeladen

Wat ondervind je momenteel nu. kan je home and away niet meer inplannen? wordt niet meer opgenomen? staat het tekentje van opname in de tv gids actief nu?

Mvg sabine
Reputatie 7
Badge +4
Pieter,

we wifi van de bbox3 is beter maar mogelijk zit je op en gestoord kanaal. Je kan er zeker even veel toestellen op aansluiten.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/8-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html

Voor je opnames zie ik nog dat je op de software update zit die de bug heeft dat als je de optie alle opnames verwijderen gebruikt dat hij ook de geplande opnames verwijderd.

Je kan de update forceren door je decoder te resetten.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

Ik heb onder tussen de opname terug goed gezet.

Mvg, Robrecht

Reageer