Opnemen. Hoe doe je dat nu echt?

  • 20 February 2014
  • 4 reacties
  • 490 Bekeken




Begin dit jaar overgestapt van Telenet naar Belgacom. Gelijktijdig met internet van Scarlet zodat alles bij dezelfde provider zat. Dat allemaal omdat de technische ondersteuning van Scarlet ronduit traag is.


Man, man, man, miserie, miserie, miserie. Bij Telenet is opnemen van 2 programma's tegelijk eigenlijk dood eenvoudig. Zelfs als je 2 series opneemt. Conflicten tussen opnames? Bijna automatisch opgelost. Het menu werkt snel en is duidelijk.


Nu Belgacom. 2 programma's tegelijk opnemen als het series zijn blijkt niet mogelijk (?). Het menu is super traag en reageert vaak niet op de afstandsbediening, conflicten kan je enkel oplossen door één van de 2 programma's te annuleren. Geprogrammeerde opnames worden niet altijd opgenomen. Ook is het menu net zo een doolhof als de website. Ik had toch beter verwacht in 2014.


Kan het op een eenvoudige manier? Ik zou graag weten hoe. Op dit moment dreigt mijn vrouw het hele boeltje door het raam te gooien. Je zou via het internet kunnen programmeren of via nPVR of zoiets opnemen. Ik heb geen zin om nog uren rond te zwerven op een site die veranderd terwijl je er doorheen loopt.


Weet er trouwens iemand hoe dat zit met die veel te dure tablet die je 'krijgt' aan 1 euro als je je abonnement opzegt? Je huurt hem tenslotte maar dus ik verwacht dat in plaats van die schandalige prijs te betalen je hem ook gewoon kan teruggeven.


Na anderhalve maand hebben we dus schoon genoeg van Belgacom (TV). Misschien hadden we toch beter voor Telenet gekozen.

4 reacties



Nu Belgacom. 2 programma's tegelijk opnemen als het series zijn blijkt niet mogelijk



inderdaad omdat op de harde schijf maar één tegelijk kan opgenomen worden maar in nPVR (30 dagen op server van bgc bewaard) kan je eer wel veel tegelijk opnemen uitgenomen series of je moet ze deel per deel opnemen dus niet als serie !


Het menu is super traag en reageert vaak niet op de afstandsbediening, conflicten kan je enkel oplossen door één van de 2 programma's te annuleren. Geprogrammeerde opnames worden niet altijd opgenomen



Daaruit kan ik volgens mij afleiden dat je met een V3 of V3b decoder zit en af te rekenen hebt met wat al de andere v3 bezitters ook voor hebben en dit allemaal sedert de nieuwe software die er op uitgerold werd ! Tot hiertoe blijkbaar nog geen nieuwe update van software die een oplossing moet bieden!


Kan het op een eenvoudige manier? Ik zou graag weten hoe. Op dit moment dreigt mijn vrouw het hele boeltje door het raam te gooien. Je zou via het internet kunnen programmeren of via nPVR of zoiets opnemen.



surf mss eens naar ► hier om meer te weten te komen.


maar niet iedereen ziet dat op die manier.



Dat is da nagel op de kop , ieder moet dit voor zijn eigen uitmaken , ik heb voor het ogenblik alles bij Belgacom en tot nu toe heb ik echt geen reden van klagen en dus ook voorlopig geen enkele reden om met een bepaalde service van het totale pakket op een ander te gaan, maar moest ik niet anders dan problemen ondervinden en ze niet opgelost geraken dan zou ik ook wel op een ander beginnen te gaan uitkijken.


Over die digicoder snel of niet snel in vergelijking met de decoder van Belgacom (V4, V5) daar kan ik niet over meespreken aangezien ik geen digicoder heb , wel lees ik soms tegenstrijdige berichten, maar mss vergelijken ze met een V3 , ik weet het ook niet !

Reageer