Sinds een kleine week Belgacom TV geïnstalleerd en geactiveerd. Nieuwe BBOX-2 en Decoder, HDMI-kabel naar full-HD TV.
Een programma van een HD-kanaal opnemen en op het zelfde moment op een ander HD-kanaal TV kijken
(of naar een ander HD-kanaal zappen) gaat echter niet.
Ik krijg dan de melding dat hierdoor de opname onderbroken zou worden + opties <OK> of <ANNULEREN>.
SD-kanaal opnemen + HD-kanaal kijken gaat wel. HD-kanaal opnemen + SD-kanaal kijken gaat wel.
Is hier een oplossing voor ?
BBOX2 herstarten, decoder herstarten, HDMI-kabel vervangen reeds geprobeerd zonder resultaat.
Status :
VDSL line status SHOWTIME
Downstream line rate 16536 kbps
Upstream line rate 2056 kbps
Downstream Training Margin 16.7 dB
VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Opmerking : heb ook Internet favorite en classic telefoon bij Belgacom (op zelfde lijn)
Bladzijde 1 / 1
2 HD streams (kijken + opnemen) is enkel mogelijk vanaf een 20Mbps profiel. Jij hebt een 16.5Mbps profiel, vermoedelijk omdat je te ver van de ROP woont om een 20Mbit profiel aan te kunnen. Er is helaas (momenteel) geen oplossing. Binnenkort kan je wel HD kanalen opnemen met nPVR, dus dat zou een mogelijk workaround zijn.
Beste Roland .6474,
Zoals axs hierboven aangeeft is uw lijn voorlopig niet sterk genoeg om 2HD streams tegelijk (kijken + opnemen) door te sturen. Andere combinaties zijn wel mogelijk (HD kijken - SD opnemen / of omgekeerd). We doen er alles aan om onze lijnen zo snel mogelijk in snelheid (en dus streams) te verhogen. U kan zien wat er mogelijk is op uw lijn via:
http://www.belgacom.be/bwt/inputExtraResidential.action?customerType=BelgacomCustomer&productName=TV#
Mvg,
Eva van Belgacom.
Zoals axs hierboven aangeeft is uw lijn voorlopig niet sterk genoeg om 2HD streams tegelijk (kijken + opnemen) door te sturen. Andere combinaties zijn wel mogelijk (HD kijken - SD opnemen / of omgekeerd). We doen er alles aan om onze lijnen zo snel mogelijk in snelheid (en dus streams) te verhogen. U kan zien wat er mogelijk is op uw lijn via:
http://www.belgacom.be/bwt/inputExtraResidential.action?customerType=BelgacomCustomer&productName=TV#
Mvg,
Eva van Belgacom.
Beste axs en Eva,
bedankt voor jullie reactie.
Ik hoop dan toch dat de verbeteringswerken aan de lijn spoedig zullen plaatsvinden.
Aan de afstand tot de ROP kan het namelijk volgens mij niet liggen, die is zo'n 200 meter van (huis)deur tot (ROP-kast) deur.
Mvg.,
Roland
bedankt voor jullie reactie.
Ik hoop dan toch dat de verbeteringswerken aan de lijn spoedig zullen plaatsvinden.
Aan de afstand tot de ROP kan het namelijk volgens mij niet liggen, die is zo'n 200 meter van (huis)deur tot (ROP-kast) deur.
Mvg.,
Roland
Weet je zeke dat dat het ROP is ? die zijn nl. met glasvezelkabel met de centale verbonden.
De dag van de activatie heeft de BGC technieker mij gebeld om te verwittigen. Hij heeft daarbij vermeld in welke straat hij bezig was aan de kabels. In die straat is er maar 1 BGC kast. Ik ga er dus van uit dat dit de ROP is.
Je kabel kan een andere route volgen... bv oversteken aan straat, eerst de andere kant van jouw straat doen en dan terug komen via jouw kant. In dat geval zit je verder van de ROP. Maar als ik het ergens anders juist begrepen heb kijkt Belgacom naar de complete kabellengte. Is die bv tussen 700 en 1000m (maximum waarop BGC VDSL2 aan kan bieden) dan staat iedereen op die kabel op 16.5Mbit. Tot 400m krijg je 30Mbps, tussen 400 en 700m 20Mbit. (en dit nog eens afhankelijk van de verzwakking)
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.