opnemen en kijken gaat niet meer tegelijk

  • 19 January 2011
  • 18 reacties
  • 1526 Bekeken

een tijdje geleden had ik hier nog es iets gepost ivm hetzelfde probleem. ik kan opeens niet meer een programma opnemen op de ene zender en naar een andere zender kijken. de decoder loopt dan vast op de zender die ik aan het kijken ben, terwijl de opname wel verder loopt. toen ik verleden keer dit probleem heb gehad heeft men bij belgacom zelf het een en ander geprutst en toen ging het weer wel. nu dus weer niet meer. kan iemand van belgacom dit nog eens nakijken, welke gegevens hebben jullie ook weer nodig?

18 reacties

Met uw login kunnen de mensen van Belgacom hier dit nakijken (faxxxxxx)

Kijk anders zelf ook eens op http://192.168.1.1 wat uw downstream line rate is?

- btw, zalige forumnaam 😉 -
Beste,

Zoals eerder vermeld door Wouter1984 hebben wij inderdaad uw login of abonnementsnummer (meestal vaste telefoonnummer) nodig.

Deze kan u mij versturen via een privebericht. ( Klik op mijn naam en dan 'een bericht verzenden naar Eva van Belgacom' ).

mvg,

Eva van Belgacom
mijn login is doorgestuurt via privebericht

kunt ge het efkes checken dan eva?

dank u
@ wouter


Data Rate:
Stream Type Actual Data Rate
Up Stream 511 (Kbps.)
Down Stream 5054 (Kbps.)
[Go Top]


zijt ge hier iets mee?
Reputatie 2
Badge +1
Met een 5054kbps heb je in ieder geval ook niet in het verleden dingen kunnen kijken en ondertussen iets anders opnemen op de decoder. Je hebt namelijk maar 1 stream ter beschikking.

Opnemen op de decoder en ondertussen naar iets anders kijken kan enkel (correct me if i'm wrong...) vanaf adsl2+ op 9Mbps.

Nu is er wel overal nPVR actief, waarmee je op de servers van Belgacom een opname kan doen, echter zijn deze opnames slechts 30 dagen beschikbaar.
dus wat ik had opgenomen staat niet op mijne decoder dan, maar op een server bij belgacom als ik het goed begrijp.

heb trouwens ook gemerkt dat hd ineens wel beschikbaar is op mijn lijn maar dat er nog aanpassingen op de lijn moeten gebeuren,

wat voor aanpassingen zijn dat dan?
Reputatie 2
Badge +1
Indien HD mogelijk is op je lijn bel je met de klantendienst op 0800 22 800 en je vraagt voor omschakeling naar VDSL2.

Je betaalt dan 50 euro activatiekost, de noodzakelijk BBOX2 krijg je er dan gratis bij.

Aanpassingen die nodig zijn is in de zogezegde ROP bij jou in de buurt.
dan wil ik wel eerst weten of dat gaat met die lijn, als ik nu al niet kan kijken en opnemen tegelijk, kan ik dan wel een hd signaal krijgen?
Reputatie 2
Badge +1
Je kan dit nu niet, omdat je nog op ADSL bent aangesloten. Aangezien u zegt dat het volgens de test nu wel plots mogelijk is dat u HD kan kijken, is VDSL2 bij u nu wel beschikbaar. Dit is een andere technologie die op u lijn actief wordt gemaakt en heeft niks meer te maken met de huidige technologie waar u bent op aangesloten.

Voor uitsluitsel belt u best met de klantendienst of gaat u langs in een belgacom shop.
net gebeld met dienst storingen, ik had wat storing op de lijn, maar hij kon dat probleem met het opnemen wel verhelpen. hij moest de decoder uit het systeem halen en er terug inzetten. ik moestde decoder uittrekken en terug insteken. en dan opnieuw aanmelden met het nummer. dan zou het werken. na de vijftien minuten heropstart had ik in volle vertrouwen natuurlijk al opgehangen en wat denkt ge? natuurlijk werkt het nog niet!

ondertussen had ik al gebeld voor eventueel over te schakelen naar vdsl2 omdat dat blijkbaar hier beschikbaar is. volgens de klantendienst wel, maar mijne pa woont hier vlakbij en die hadden ze dat een tijdje terug ook wijs gemaakt. en toen puntje bij paaltje kwam werd hij nog gebeld dat het toch niet beschikbaar was. ondertussen werd die 50€ activatiekost toch maar mooi aangerekend. hebben nog mensen dit ook al meegemaakt dat hd beschikbaar zou zijn, maar dan toch weer niet uiteindelijk?
Reputatie 2
Badge +1
Heeft volgens mij niks te maken met een extra decoder die aangemeld is. Je kan op jouw lijn slechts 1 stream ontvangen. Best toch afwachten wat Eva zegt ivm VDSL2. Indien beschikbaar, zeker overschakelen!
maar waarom ging dat eerst wel en nu niet meer dan?

nog effe een vraagske, is er voor vdsl2 een andere soort kabel nodig dan deze wat hier nu binnekomt? volgens de klantendienst zou ik alleen een bbox2 moeten gaan halen en de omschakeling aanvragen. zoals ik al eerder zei, als ik mijne pa zijn hd beschikbaarheid via die belgacom site bekijk, zou hd voor hem beschikbaar moeten zijn, maar hij heeft dus ook nog eens gebeld met belgacom en ze vertelden hem dat het nog niet beschikbaar was omdat ze nog glasvezel moeten leggen bij hem. maar hij woont hier amper twee straten verder, en dus bij dezelfde centrale. is het dan niet raar dat het bij mij wel zou kunnen en bij hem niet? eva?
Reputatie 2
Badge +1
Het zou mij ten zeerste verwonderen dat je ooit iets hebt kunnen bekijken en ondertussen wat anders opnemen als je altijd op 5Mbps hebt gestaan. Het zou natuurlijk wel kunnen dat je plots om 1 of andere reden terug bent gevallen op een 5Mbit profiel. De BGC medewerkers kunnen dit wel nakijken.

Verder is er bij je thuis geen andere bekabeling nodig. Wel dient de splitter aangepast te worden. Wat het andere verhaal betreft, kan het zijn dat je vader op een andere 'ROP' dient aangesloten te worden. Bij VDSL2 spreekt men namelijk niet meer van centrales, maar ROPs (mini-centrales). Deze bedienen meestal maar enkele straten.
tja dindsdag zullen we het weten, ze sturen iemand langs!
en de technieker is langsgeweest, bijna een vlekkeloos parcours! overschakeling naar vdsl2 probleemloos, ik haal nu snelheden van 18mbps via netwerkkabel (speedtest.net) en 12 draadloos (getest op iphone met speedtest app!) alleen bleek bij belgacom het knopke met hdtv voor mij nog niet ingedrukt, hij had het nochtans voor half vijf doorgebeld! technieker was zeer behulpzaam met het beantwoorden van mijn vragen, bleek dat vanaf 16 januari mijn snelheid sterk gedaald was en dat dit waarschijnlijk te wijten was aan een defecte modem. en dat daarom ik voorheen wel kon opnemen en kijken tegelijk, en na 16 januari niet meer. klinkt allemaal logisch. dus nu gaat hij morgen nog even bellen met belgacom om die hd te activeren en hij gaat mij dan na de middag nog efkes op bellen om te controleren of het werkt. ik weet de rop nu ook staan en dat is ongeveer een 600m van hier. en dat is dus ook dezelfde waar mijne pa op is aangesloten, dus hij zou wel hd kunnen ontvangen, zoals hij heeft gecontroleerd op de beschikbaarheidstest, en de technieker mij ook heeft bevestigd, toch raar dat de klantendienst hem dan het tegenovergestelde blijft zeggen. Morgen nog een laatste update hier, hopelijk komt alles dan volledig op zijn pootjes.
Op VDSL2 kun je HD ontvangen, het zal dus inderdaad slechts een kwestie van activeren zijn.
okee, toen ik thuiskwam van mijn werk had ik nog geen hd kanalen, toch dan maar even naar dienst storingen gebeld, en die heeft dat efkes geregeld. dus nu krijg ik het standaard pakket hd kanalen, van de negen zijn er maar drie nederlandstalig, valt dat effe tegen. krijg ik normaal gezien geen proefperiode met alle hd kanalen uit de pakketten om het uit te proberen? de technieker had mij zoiets gezegd. Kan Eva mij dit even met zekerheid zeggen en dan eventueel maken dat dat in orde komt nog. Is een beetje muggezifterij ik weet het, maar voor de rest ben ik op dit moment zeer tevreden met de hulp die ik van belgacom gekregen heb.
eva heeft er nog voor gezorgd dat ik alle pakketten een maand op proef krijg, wat een service, ik ben heel content! dank u belgacom!

Reageer