opnemen en kijken

  • 26 April 2011
  • 11 reacties
  • 1092 Bekeken

Hallo,

Problemen problemen problemen ...

We zijn nog niet zolang belgacom tv klant bij ons thuis en hebben al het één en ander aan problemen"overwonnen" maar dit snappen we niet zo goed.

We hebben twee tvtoestellen, 1 beneden 1 boven. Op beide TV's is een decoder aangesloten. Nu wanneer we beneden een programma opnemen en boven een ander programma wel gelijktijdig, kunnen we niet meer wisselen van kanaal. We krijgen dan een melding dat we niet kunnen zappen en of we dan de opname willen stopzetten. Beneden kunnen we dan enkel naar het programma kijken dat wordt opgenomen en boven dan naar het programma dat daar wordt opgenomen.

Dit kan toch niet de bedoeling zijn ?

Weet er iemand wat we fout doen ? of we iets moeten veranderen in de instellingen ? Ik heb reeds de twee decoders op niet HD ontvangen staan. Beneden steekt de decoder in de tv via een hdmiaansluiting en boven via de scart.

Kan iemand helpen aub ? Voor we hier gek worden :-)

Merciekes alvast !

11 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Kijk hier eens http://192.168.1.1

Hoe snel is de DSL verbinding? (downstream line rate)




























Downstream line rate 30064 kbps
VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Upstream line rate 6048 kbps

Downstream Training Margin 26.3 dB

Ik denk dat jullie een lagere snelheid hebben - waardoor er slechts 2 streams beschikbaar zijn, bel eventueel naar 0800-22700 tot 22 uur

Laat iets weten op het forum wat het resultaat is

























Downstream line rate 9064 kbps VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Upstream line rate 552 kbps
Downstream Training Margin 25.0 dB


Dit is onze snelheid ... Te traag dan ofwat ?

Mercie voor je reactie alvast !!
Reputatie 2
Badge +1
Op 9Mbit heb je slechts 2 streams waardoor je deze beperking krijgt.
Bel eens met 0800 22 700 en vraag of VDSL2 beschikbaar is, hierdoor krijg je en HD en zijn er meerdere streams mogelijk.
hij zit reeds op vdsl maar staat blijkbaar op een repair profiel

de reden ligt waarschijnlijk bij uw binnenbekabeling of plaatsing filters, volg de richtlijnen indien meerdere aansluitpunten etc

mvg
Reputatie 2
Badge +1
@Xenne: hoe kan u zien dat deze klant reeds op VDSL2 staat??
aan zijn firmware versie :)

mvg
Reputatie 2
Badge +1
@Xenne: Volgens mij is de firmware voor ADSL2+ klanten dezelfde als voor de VDSL2 klanten...
Beste Biebieke,

In principe zou je ook op 9MBit moeten kunnen zappen tijdens een lopende opname, indien je de opname doet op één van de volgende zenders:









één – Ketnet/Canvas - VTM - VT4 - VijfTV - 2BE - Vitaya - Cartoon Network NL – één+ - Ketnet/Canvas+ - La Une - La Deux - RTL-TVI - Club RTL – Plug RTL - TF1 - France 2 - France 3 - AB3 - Cartoon Network FR.

De opnames op deze zenders kunnen op het netwerk worden opgeslagen gedurende 30 dagen. Ik raad je alvast aan om je decoders te herstarten (stroomkabel uit/in) en opnieuw te testen of dit lukt.

Als na de herstart het probleem nog steeds blijft, lijkt het me inderdaad beter dat je dit via de telefoon laat bekijken. De technische dienst is bereikbaar 7/7 op het gratis nummer 0800/22700 (tss. 08.00u en 22.00u).

Met vriendelijke groeten,

Eva.








Hallo allemaal !!

Bedankt alvast voor de vele reacties..

Sommige zijn wat technisch en moeilijk als leek verstaanbaar maar heb er toch wat aan gehad..

Toen we naar de belgacomwinkel zijn geweest om een aantal problemen uit te klaren werd ons inderdaad ook gemeld dat er een probleem was met onze binnenbekabeling. We hebben ondertussen de aanpassingen gedaan die ons werd aangeraden dus dat zou in principe dan ook geen probleem meer mogen zijn (denk/hoop ik).

Na telefonisch contact heeft men de snelheid kunnen aanpassen naar


























Downstream line rate 16544 kbps VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Upstream line rate 2056 kbps
Downstream Training Margin 20.5 dB

We hebben dan opnieuw geprobeerd om tijdens een opname op de twee verschillende decoders van twee verschillende programma's op verschillende zenders (Familie op VTM en Thuis op één) te zappen, en dit lukt nog steeds niet ! Ik heb nog wel niet de stroomkabels van de decoders uitgetrokken om ze te herstarten dus dat zal ik dan bij deze eens proberen.. Hopelijk lukt het morgen dan wel !! Ik ben benieuwd want ben eigenlijk de wanhoop nabij.. Het wil precies maar niet lukken digitale TV :-/

Ik laat jullie morgen iets weten !

Groetjes,

Biebieke
aha, profiel opgetrokken naar 16,5 - toch al iets beter

hmm ..... waarom neem je eigenlijk op op 2 verschillende decoders? kan je ze niet programmeren op één decoder. de éne opname zal hij maken op harde schijf, en de andere op de belgacom server. ik weet het niet zeker, maar denk dat in uw geval beide decoders opnemen op de harde schijf en misschien bliift er dan geen stream meer over om te zappen? of programmeer uw opnames anders eens via de pc, dan worden ze ook zeker op de server opgeslagen

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ja xenne, inderdaad maar dat zal ze zeker nog niet kennen.

Reageer