Goeiedag allemaal.
Wij hebben hier sinds gisteren een nieuwe Decoder staan aangezien de vorige kapot was.
We hadden eerst nog het oude model en nu hebben we dus een HD-decoder.
Nu willen we proberen een programma op te nemen maar we kunnen niet meer tegelijk naar een andere zender kijken, terwijl dit bij het oude model wel kan.
Ook hebben we een full HD tv die met een HDMI kabel is aangesloten, en als we bij de systeeminstellingen naar HD kijken, staat daar "aanvraag mislukt".
Kan iemand ons helpen?
Bladzijde 1 / 1
Voor HD te kunnen bekijken dien je een VDSL2 lijn te hebben, enkel een HD decoder is niet voldoende.
Je kan checken op www.belgacomtv.be of je lijn HD ondersteunt.
Indien ja, dien je een omschakeling aan te vragen naar VDSL2, 50 euro activeringskosten, de noodzakelijke BBOX2 krijg je er dan gratis bij.
Je kan checken op www.belgacomtv.be of je lijn HD ondersteunt.
Indien ja, dien je een omschakeling aan te vragen naar VDSL2, 50 euro activeringskosten, de noodzakelijke BBOX2 krijg je er dan gratis bij.
Ok, onze lijn ondersteunt geen HD.
Maar het probleem met het opnemen is er nog altijd. We zijn gedwongen om naar dezelfde zender te kijken als die wat wordt opgenomen terwijl we vroeger gewoon konden opnemen en naar een andere zender kijken.
Maar het probleem met het opnemen is er nog altijd. We zijn gedwongen om naar dezelfde zender te kijken als die wat wordt opgenomen terwijl we vroeger gewoon konden opnemen en naar een andere zender kijken.
Waarschijnlijk staat u oude decoder nog geregistreerd.
Helpdesk bellen om deze uit het systeem te laten verwijderen.
Mvg Jerom
Helpdesk bellen om deze uit het systeem te laten verwijderen.
Mvg Jerom
Idd, de oude was nog geactiveerd. Alles werkt nu naar behoren.
Bedankt, allemaal :)
Bedankt, allemaal :)
Wij zijn nieuwe Belgacom tv gebruiker. Hebben dus ook een nieuwe decoder. Wij hebben exact hetzelfde probleem. We kunnen wanneer we een programma opnemen, uitsluitend naar hetzelfde kanaal kijken. Enig idee hoe ik dat op kan lossen?
Gr.
Sunny
Gr.
Sunny
Dag Sunny,
Waarschijnlijk ben je aangesloten op adsl2.En dan nog met een lage bitrate.(Bitrate kun je nakijken in je modem)
Wachten tot nPVR actief wordt.
Mvg Jerom
Waarschijnlijk ben je aangesloten op adsl2.En dan nog met een lage bitrate.(Bitrate kun je nakijken in je modem)
Wachten tot nPVR actief wordt.
Mvg Jerom
Dank voor je antwoord Jerom, maar is een beetje Chinees voor mij. Hoe kan ik de bitrate nakijken in mijn modem. en hoe wordt nPVR actief?
Ga naar modem als volgt: http://192.168.1.1/
ga naar :Advandced Settings
Status
Daar vindt je Downstream line rate
nPVR is in testfase en wordt binnenkort voor alle klanten operationeel.
Mvg Jerom
ga naar :Advandced Settings
Status
Daar vindt je Downstream line rate
nPVR is in testfase en wordt binnenkort voor alle klanten operationeel.
Mvg Jerom
nPVR gaat dat gratis zijn?
nPVR zal gratis zijn
Mvg Jerom
Mvg Jerom
kan niet elke Belgacom abonnee standaard tegelijk een programma opnemen en tegelijkertijd naar een ander programma kijken dan?
zijn het deze rates?
Zo ja, wat moet dat mij dan zeggen?
zijn het deze rates?
Up Stream | 512 (Kbps.) |
Down Stream | 4640 (Kbps.) |
Zo ja, wat moet dat mij dan zeggen?
Zoals ik al dacht ben je aangesloten op ADSL2 ,in dit op het laagste profiel.Je kan dus maar één tv stream ontvangen.
Voor kijken en opnemen tegelijkertijd heb je twee streams nodig.
Waarschijnlijk is er op jou adres geen hoger adsl profiel of vdsl mogelijk.
Mvg Jerom
Voor kijken en opnemen tegelijkertijd heb je twee streams nodig.
Waarschijnlijk is er op jou adres geen hoger adsl profiel of vdsl mogelijk.
Mvg Jerom
sunny,
check eens op www.belgacomtv.be hoeveel TV's je kan aansluiten en of HD mogelijk is.
Eventueel post je even je logon zodat de belgacom medewerkers kunnen nakijken wat de mogelijkheden zijn.
check eens op www.belgacomtv.be hoeveel TV's je kan aansluiten en of HD mogelijk is.
Eventueel post je even je logon zodat de belgacom medewerkers kunnen nakijken wat de mogelijkheden zijn.
@ Mansho
Sunny meldt dat hij een nieuwe Belgacom tv gebruiker is .Dus ik vrees dat er geen hoger profiel mogelijk is.
Normaal worden toch nieuwe klanten waar mogelijk is op Vdsl geplaatst.
Mvg Jerom
Sunny meldt dat hij een nieuwe Belgacom tv gebruiker is .Dus ik vrees dat er geen hoger profiel mogelijk is.
Normaal worden toch nieuwe klanten waar mogelijk is op Vdsl geplaatst.
Mvg Jerom
Waarom wordt je bij aanvraag/aansluiting daar niet voor gewaarschuwd? Ben nu voor jan met de korte achternaam al een paar uur aan het zoeken wat ik fout doe. Blijkt het gewoon aan de lijn te leggen. Ben pissed...
@Sunny, ik vermoed dat de winkel niet kan (of wil) controleren welk lijn type de klant heeft. Als men de mensen zou vertellen dat de kans bestaat dat ze niet gelijktijdig kunnen opnemen en kijken, zouden velen Belgacom-TV niet kopen. Daarom zegt men niets en wacht tot de klant het zelf weet;)
Hallo, heb ook hetzelfde probleem: opnemen en kan niet naar een ander tv station kijken, maar het rare is dat dit wel ging op onze oude tv en nu we een nieuwe hebben gaat het niet meer( wij hebben een b-box )
grtjs Wouki
grtjs Wouki
Heb je gewoon je oude tv toestel vervangen door een nieuw. Dan verander er normaal niets aan de Belgacom installatie.
Was op het oude toestel soms de distributie kabel nog aangesloten.
Mvg jerom
Was op het oude toestel soms de distributie kabel nog aangesloten.
Mvg jerom
Dag Jerome,
de distributiekabel is ook bij onze nieuwe tv aangesloten anders kregen we geen beeld, heb de instructies gevolgd hoe de b-box aan te sluiten zoals voorheen maar dus nu het probleem als we iets opnemen kunnen we niet nr een andere post kijken!
bedankt alvast vr de reactie
grtjs Wouki
de distributiekabel is ook bij onze nieuwe tv aangesloten anders kregen we geen beeld, heb de instructies gevolgd hoe de b-box aan te sluiten zoals voorheen maar dus nu het probleem als we iets opnemen kunnen we niet nr een andere post kijken!
bedankt alvast vr de reactie
grtjs Wouki
Dag Wouki
"de distributiekabel is ook bij onze nieuwe tv aangesloten anders kregen we geen beeld"?????
Er klopt iets niet.
Hoe is de decoder aangesloten? (verbinding tv toestel <>decoder ) Hdmi of scart.
Welk tv toestel heb je?
Mvg Jerom
"de distributiekabel is ook bij onze nieuwe tv aangesloten anders kregen we geen beeld"?????
Er klopt iets niet.
Hoe is de decoder aangesloten? (verbinding tv toestel <>decoder ) Hdmi of scart.
Welk tv toestel heb je?
Mvg Jerom
hallo
wij hebben hetzelfde probleem, wij hebben twee recorders en als we naar de ene tv kijken moeten we opnemen op de andere, maar het gene we dan opgenomen hebben moeten we dan ook daar bekijken dus eigenlijk betalen we veel geld voor iets waar we bijna nooit kunnen gebruiken omdat het heel vervelend is op deze wijze
heb nu iets gelezen bij belgacom iets van twee programmas tegelijk opnemen zou dit de oplossing zijn ?
als er soms iemand een oplossing voor ons weet maar voordien was dit echt niet het geval als we een oplossing voor het opnemen wilden hebben gaven ze als uitleg bij belgacom dat we de kabel en belgacom tv moesten aan schaffen dus beiden
grtjes katleen
wij hebben hetzelfde probleem, wij hebben twee recorders en als we naar de ene tv kijken moeten we opnemen op de andere, maar het gene we dan opgenomen hebben moeten we dan ook daar bekijken dus eigenlijk betalen we veel geld voor iets waar we bijna nooit kunnen gebruiken omdat het heel vervelend is op deze wijze
heb nu iets gelezen bij belgacom iets van twee programmas tegelijk opnemen zou dit de oplossing zijn ?
als er soms iemand een oplossing voor ons weet maar voordien was dit echt niet het geval als we een oplossing voor het opnemen wilden hebben gaven ze als uitleg bij belgacom dat we de kabel en belgacom tv moesten aan schaffen dus beiden
grtjes katleen
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.