Skip to main content
Goede middag,

ik ben nog geen week klant van Belgacom, en sukkel dus nog met de digitale tv.

Kan er mij iemand uitleggen wat kan bij opnemen en kijken tegelijkertijd?

Bij Telenet kan men 2 programma's tegelijk opnemen en naar een 3e kijken, nooit problemen gehad.

Hier probeer ik ook 2 programma's tegelijk op te nemen, en sommige programma's pakt men maar voor de helft op.

Serieopnames lukken ook niet als het een 2e programma overlapt.

Wat moet ik doen?

Mvg,

Joeri

goeiemiddag

interessant om weten is alvast dat je op afstand kan opnemen met tv overal , deze opnames worden gedaan op de server & blijven 30 dagen beschikbaar. niet alle zenders zijn op deze manier op te nemen, maar wel de voornaamste. deze opnames nemen geen bandbreedte in beslag bij het opnemen. zo kan je nagenoeg onbeperkt opnemen, bv 5 programma's op hetzelfde moment

serieopnames kunnen echter enkel op de harde schijf van de decoder, dus mag niet overlappen met iets anders.

bij belgacom kan je geen 2 programma's tegelijk opnemen op de harde schijf, maar hij zal automatische het tweede/derde/etc programma opnemen op de server.

opnames die gedaan worden op server zijn op elke decoder van uw lijn beschikbaar, opnames op harde schijf enkel op de desbetreffende decoder

of je naar hd kan kijken als je hd aan het opnement bent hangt af van uw bandbreedte, is mogelijk indien je over voldoende bandbreedte beschikt

zie de beschikbaarheidstest belgacom tv:

http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/annex_custombody/acb_webcheck_RES.page?

mvg

Maar waarom worden sommige programma's dan niet volledig opgenomen? Gisteren waren Zone Stad (hd) en De Klas Van Frieda (sd) geprogrammeerd.

Zone Stad is niet volledig opgenomen.

Ik download aan 20Mb/sec dus bandbreedte kan geen probleem zijn. Er kunnen hier 3 hd-tv's aangesloten worden.

Bij Telenet was dit precies toch veel eenvoudiger. Het zal een aanpassing zijn denk ik.

Mvg,

Joeri

onvolledige opnames? daar heb ik geen verklaring voor... zit nu 2 jaar bij belgacom tv en heb dit nog nooit ervaren :eek:

eventueel eens een factory reset doen van de decoder:

Factory Reset van BGC-decoder: (Knoppen op het frontpaneel van de decoder gebruiken)

voor een Belgacom V3-decoder

trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken

Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"

tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.

(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)

.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

voor een Belgacom V4-decoder

trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken

(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)

Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"

tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.

(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)

indien dit niet helpt, contact nemen met de 0800 22 800

zo ingewikkeld is het niet zenne

als je opname op harde schijf van decoder wil = > programmeren via decoder

als je opname op het netwerk wil opnemen = > programmeren op afstand

als je toch via decoder wil programmeren en netwerkopname wil kan je zelf zorgen voor een overlapping

mvg

onvolledige opnames heb ik vroeger ook frequent gehad maar sedert ik van ricy de raad gekregen heb van om de 2 a 3 weken een factory reset te doen is dit niet meer voorgevallen.

PS: nochtans heb ik de laatste decoder type V4

Heb de decoder pas van vrijdag dus zou het al nodig zijn?

Kan ook zijn dat ik iets verkeerd gedaan heb.

Zal wel zien hoe het met de verdere opnames gaat.

Bedankt alvast.

Een factory reset doen kan in ieder geval nooit kwaad, maar aan u de keuze natuurlijk.

groetjes,

Elsa

Reageer