opnamesymbolen en symbolen vooraan op V4 decoder

  • 7 October 2011
  • 17 reacties
  • 2305 Bekeken

kan er mij iemand een kort overzicht geven (of staat dit ergens op dit forum) waar ik de opnamesymbolen kan terugvinden voor een nPVR en PVR opname? Ook had ik graag geweten wat voor soort rood (?) symbool er verschijnt vooraan de decoder wanneer een nPVR opname is gepland/geprogrammeerd (en wat er verschijnt als de opname loopt) en wat er verschijnt bij een PVR opname/programmatie. Want dit staat nergens goed uitgelegd in de handleiding.

Dat van de blauwe symbolen heb ik al teruggevonden maar weet niet of dit te maken heeft met bovernvermelde opnames.

17 reacties

Beste Bewaring,

Bij een Npvr opname verschijnt er geen aanduiding op uw decoder.
Bij een gewone opname verschijnt er een rood bolletje als aanduiding.

De opnamesymbolen vindt u terug op de volgende link:

Klik hier voor een weergave van de opname symbolen.


Mvg,

Eva van Belgacom
beste Eva

ik heb zelf geen V4 decoder, maar oa volgens meubel zou op deze decoder de netwerkopname wél aangeduid worden?

mvg
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb een V4 decoder en bij netwerkopname wordt er niets weer gegeven op de decoder.

Enkel zoals Eva zei bij opname op harde schijf krijg je REC te zien op de V4 decoder


mvg,
okay patrick, bedankt voor de info .... dan is er blijkbaar toch geen verschil met de V3

ik vind de verschillende versies wel raar, want ook ricy had geschreven dat ze aangeduid worden




mvg
okay ricy, bedankt voor de grondige uitleg.

maar heb ik het dan goed dat het klokje bij nPVR eigenlijk een bug is, die weggewerkt wordt in de nieuwe update? die patrick blijkbaar reeds heeft?

mvg
Ja inderdaad dat zal wel een bug zijn.
Maar waarom ze de upgrade bij mij nog altijd niet gedaan hebben is voor mij nog niet duidelijk want dit is bij Patick toch al een een tijd geleden gebeurd.
Reputatie 7
Badge +1
Op de decoder als "recorder" wordt bij nPVR eigenlijk niks opgenomen. Er wordt alleen op de voor jouw lijn gereserveerde ruimte op de server voor dit programma een begin en eindtijd vastgelegd zodat je dat later kunt oproepen bij het afspelen. Hetzelfde geldt voor de markering waar je bij een gedeeltelijk bekeken opname gebleven bent. Maar dat laatste durft al een fout lopen...maar dat is een andere issue. Wat ik hieruit afleid is, dat de display van de V3/V3b eigenlijk simpeler is.

De symbolern die Eva oipgeeft, zijn eigenlijk die van het PVR menu m.a.w. de symbolen die in de opname lijst achter de opname komen, dus niet op de display denk ik.
@ Inderdaad Sinjoor, maar dat klokje is gewoon een bug.


@ Patrick ik heb nog altijd SW-versie rel.reno.myriroi--19
wat voor versie is dit bij u?

Om te testen heb ik vorige week vrijdagavond (rond 18.10u) op één "dagelijkse kost" opgenomen via nPVR en bij de start van de opname verscheen er naast het rode klokje REC in het rood. Diezelfde avond was ik bij familie van mij die ook een V4 decoder hebben (ééntje van nog geen 2 weken oud). Zij hadden 2 nPVR opnames gepland (zij wisten nog niet dat ze ook op de harde schijf van de decoder konden opnemen) en daar verscheen ook REC naast het rode klokje.

Is dit bij iedereen verschillend of hangt het af van welk programma (en op elke zender) je een nPVR opname plant?
Betste meubel, zoals ik hier boven al vermeld heb bestaat de verwarring uit het feit dat als je een opname plant de opname automatich een PVR opname is en als je een tweede plant ;afhankelijk van je profiel en hoeveel decoders aan staan; kan dit ook automatisch een PVR opname zijn , zit je met een laag profiel of staan er nog andere decoders aan of overlap je de eerste opname dan zal dit automatisch een nPVR opname worden.
Dus je ziet naast de rood oplichtende klok ook nog eens REC rood oplichten omdat je normaal altijd eerst met een PVR opname zit, vandaar het rode rec lichtje en dan het rode klok lichtje van je NPVR opname.
Daarom heb ik als hierboven beschreven de test zodanig uitgevoerd zodat ik enkel en alleen een nPVR opname overhoud en dan licht enkel en alleen het rode klokje op.
Bij Patrick is dit weer een ander geval waar het klokje niet oplicht omdat hij met een recenter software versie zit.
Badge
Normaal moet dit bij iedereen het zelfde zijn of dit nu op de nPvr is of op de harde schijf.Dat lichtje zal dus telkens oplichten als je iets geprogrameerd hebt.Enkel ben ik niet zeker of zowel bij nPvr en op de harde schijf dus waar een opname meer dan 30 dagen blijft staan of er op beide REC wordt weergegeven omdat ik altijd op de harde schijf opneem.
wat uiteindelijk het allerbelangrijkste is dat alle programma's worden opgenomen (PVR of nPVR) en dat we ze nadien zonder problemen kunnen bekijken.
Badge
Inderdaad
Axana, normaal zal de nPVR opname niets melden op het front display want dat rode klokje dat oplicht is een bug van softw versie 19 en daarom licht er bij Patrick niets op bij nPVR opname omdat hij met een recentere softw versie 21 zit (als ik mij niet vergis was het bij hem versie 21) er zijn er al met versie 22 ook , maar wat er dan allemaal veranderd of verbeterd is , god mag het weten !!
@meubel, quote: wat uiteindelijk het allerbelangrijkste is dat alle programma's worden opgenomen (PVR of nPVR) en dat we ze nadien zonder problemen kunnen bekijken :quote.

Het is bij nu al een ganse tijd dat ik geen problemen meer heb met nPVR opnames waarom dit nu beter gaat bij mij is maar de vraag, op den duur zou een mens het al abnormaal beginnen te vinden dat het goed zo goed werkt en dat zou pas erg zijn want dan zou ook op den duur dat forum geen zin meer hebben of een forum dan om te melden dat alles perfect werkt, en dat we content zijn, dat zou nogal een een forum zijn hé Knipogen
Badge
@ricy Eva Heeft het over enkele maanden in een mail geloof ik eens uitgelegd en ik moest er verder ook niet meer over door gaan maar ik zal het dan nu zeggen het was dus de bedoeling dat dat lichtje zo functioneerde als je dus iets geprogrameerd had en dat dit weer zou verdwijnen na de opname.maar daar was dan die zogezegde bug die ik dus nooit heb gehad.Want dit is nog versie 19.Maar de helf van de klanten zitten dus met die bug of die is er al uit ik weet het niet dat zal bij die opdate zijn denk ik.
Reputatie 7
Badge +3
Allen


Het rode klokje heeft enkel de betekenis dat er opnames zijn gepland.

Dit maakt geen onderscheid tussen PVR o NPVR opnames.

Ook zal dit klokje nooit meer oplichten bij een opname dan nu het geval is.

Besluit NPVR opnames worden op geen enkele decoder weergegeven via het front paneel van de decoder.

mvg,

Reageer